Skip to main content

Slechte ervaring met Odido én Guidion

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Het is erg jammer, ben al behoorlijk wat jaar klant bij T-mobile/Odido en nooit echt problemen gehad. Helaas wanneer je gaat verhuizen en er wel problemen zijn geeft men niet thuis.. Dit komt naar voren in de vorm van veel loze beloftes en voornamelijk afschuiven van de problemen. 

Sinds 31 januari al bezig om internet en tv aangesloten te krijgen. Bij een eerste poging bleek er een aansluitpunt te ontbreken. Logisch dat men dan niks kan installeren. Het werd door de monteur doorgegeven (inclusief foto's) en er zou contact worden opgenomen. En inderdaad diezelfde middag nog een bericht dat er binnen 5 werkdagen contact zou worden opgenomen.

Na die 5 werkdagen ben ik dit zelf maar gaan doen want er was een complete radiostilte. Toen bleek dat men zat te wachten op foto's van waar de draad de woning binnen komt. Dit had de monteur op 31 januari al vastgelegd. En ik moest Delta maar bellen om de status op te vragen… Delta kon op dat moment niet helpen, omdat ze niks konden vinden en ja vervolgens geen contact meer krijgen met Odido. 

In de weken daarna heb ik zeker 10 keer minstens een half uur aan de lijn gehangen met verschillende personen. De ene behulpzamer dan de andere. Er zijn er uiteindelijk 2 geweest die hun afspraken na kwamen. De overige contacten werd het probleem weggewuifd of afgeschoven.

Nu na lange tijd dan eindelijk de juiste aansluiting in huis en dan begint Guidion.

Een afspraak gemaakt voor 26 maart tussen 16.00 uur en 20.00 uur. Ik krijg eerst nog een update dat dit tussen 17.20 uur en 19.20 uur word, om vervolgens om 15.10 uur een bericht te krijgen dat de monteur niet kan komen... 

Vervolgens via de toegestuurde link direct een nieuwe afspraak ingepland voor zaterdag 29 maart, welke ook bevestigd werd. Krijg ik vervolgens een dag later een nieuwe mail dat een afspraak bevestigd word op 1 april tussen 08.00 en 12.00 ?!?!

Vervolgens neem ik contact op met Guidion en leg ik de situatie uit. Een dame aan de andere kant van de lijn vind het ook vreemd en gaat navraag doen en zet mij in de wacht. Vervolgens word na 10 minuten wachten de hoorn erop gedonderd…

Vervolgens nog een keer bellen om van een ongeïnteresseerde vrouw te horen te krijgen dat de monteur die zaterdag niet kan en de afspraak is verplaatst.

Ofwel je maakt afspraken op dagen dat je weet dat je thuis bent. Die worden zonder verdere communicatie afgezegd en zonder verder overleg word er maar een random afspraak ingegooid. 

Ronduit schandalige manier van omgang met je klanten..

Uitgelichte reactie

31 maart 2025

Goed dat je onze community hebt gevonden en hier een topic over start! ​@MikeN92 

Allereerst wil ik mijn oprechte excuses aanbieden voor deze situatie. Wij zijn juist hartstikke blij dat we met je mee mogen verhuizen. Het is niet de bedoeling dat een oplevering op deze manier verloopt. Natuurlijk help ik je graag verder!

Op dit moment kan ik nog niet bij jouw gegevens in ons systeem. Wil je de gevraagde gegevens (postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN) nog toevoegen aan je community profiel? Dan is de verificatie compleet en kan ik direct met je meekijken. 

Ik ga sowieso gelijk mailen met mijn collega’s van Guidion en nadrukkelijk aangeven dat de afspraak morgen door moet gaan. Ik kan dit niet beloven en ik weet ook niet of dit zou uitkomen in jouw agenda, maar ik kan eventueel ook vragen of er vandaag nog een mogelijkheid is. Laat je mij weten wat je wil? 

Als je mij een seintje geeft in dit topic wanneer je zover bent, ga ik gelijk voor je aan de slag! 

2 reacties

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4146 reacties
  • 31 maart 2025

Goed dat je onze community hebt gevonden en hier een topic over start! ​@MikeN92 

Allereerst wil ik mijn oprechte excuses aanbieden voor deze situatie. Wij zijn juist hartstikke blij dat we met je mee mogen verhuizen. Het is niet de bedoeling dat een oplevering op deze manier verloopt. Natuurlijk help ik je graag verder!

Op dit moment kan ik nog niet bij jouw gegevens in ons systeem. Wil je de gevraagde gegevens (postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN) nog toevoegen aan je community profiel? Dan is de verificatie compleet en kan ik direct met je meekijken. 

Ik ga sowieso gelijk mailen met mijn collega’s van Guidion en nadrukkelijk aangeven dat de afspraak morgen door moet gaan. Ik kan dit niet beloven en ik weet ook niet of dit zou uitkomen in jouw agenda, maar ik kan eventueel ook vragen of er vandaag nog een mogelijkheid is. Laat je mij weten wat je wil? 

Als je mij een seintje geeft in dit topic wanneer je zover bent, ga ik gelijk voor je aan de slag! 

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 31 maart 2025

Hi ​@Teresa van Odido 

Ik snap dat het excuus vriendelijk bedoeld is, echter koop ik niks voor deze excuses en die heb ik ook al teveel moeten horen. De gegevens zoals gevraagd zijn ingevuld in mijn profiel. 

Heel eerlijk gezegd heb ik heel weinig tot geen vertrouwen in Guidion. Tevens is behoort morgen niet meer tot de mogelijkheden. 

Ik zag zaterdag een gemiste oproep van Guidion (helaas was terugbellen niet meer mogelijk, ik zag dit net na 17.00 uur pas). En daarna volgde een SMS met het bericht dat ze mij nog niet hadden kunnen bereiken voor een nieuwe afspraak. Deze heb ik al ingeschoten voor zaterdag 5 april tussen 08.00 uur en 12.00 uur. Op basis van de berichten heb ik er weinig vertrouwen in dat er op die dag wel iemand is. Daarnaast overweeg ik een andere provider te zoeken, want de manier waarop dit verloopt vind ik geen stijl.

Mocht je telefonisch contact willen staat mij mobiele nummer eveneens in mijn profiel.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen