Skip to main content
Beantwoord

Slechte ervaring met ODIDO

  • 23 July 2024
  • 3 reacties
  • 99 Bekeken

Ik ben naar gewezen van Trustpilot door een colega van jullie en dit is mijn verhaal zoals ik heb geschreven in Trustpilot:

 

Ik had een Ziggo/Vodafone abonnement, maar omdat ik glasvezelinternet wilde, besloot ik over te stappen naar Odido voor zowel internet als telefoon. Odido beloofde mij dat ik kort na 10 mei glasvezelinternet zou hebben. Om korting te krijgen op beide abonnementen, kocht ik ook 2 simkaarten en 1 toestel. Een jaar hiervoor ontving ik de glasvezeldoos, dus verwachtte ik een soepel overstapproces.
De 10e mei, juni en juli zijn gepasseerd en ik betaal een hoge prijs voor Ziggo (omdat ik de korting niet meer krijg) en een hoge prijs voor Odido omdat ik een toestel heb gekocht. Los van de slechte klantenservice en het feit dat ik met 3 verschillende aannemers moest bellen om te weten wanneer ik glasvezelinternet zou krijgen, hoor ik nu dat de onderaannemer van Odido pas na 15 augustus zal beginnen met de aanleg van mijn glasvezel, waardoor ze niet kunnen bepalen wanneer ik precies glasvezelinternet zal hebben.
Dit is de slechtste internet- en telefoonprovider in het hele land. Nooit meer Odido voor mij. Helaas zit ik nu vast aan een telefoonabonnement bij hen voor een jaar, maar daarna ga ik zeker terug naar Vodafone.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Ous Haidar, bedankt dat je een topic bent gestart naar aanleiding van je Trustpilot review. Ik snap je gevoel en sorry voor deze verwelkoming! Via Trustpilot hebben we aangegeven dat je een pre-order voor glasvezel hebt geplaatst omdat glasvezel nog niet gereed was in jouw woning/straat/wijkcentrale. Dit betekent dat wij geen vaste datum kunnen beloven. We kunnen een schattig geven, maar dit kan altijd opschuiven. Wij zijn hierin volledig afhankelijk van de planning van de netwerkbeheerder (Open Dutch Fiber) en de aannemer waarmee zij werken. Hier heb jij mee te maken gehad. Dat je hierbij een mobiel abonnement is genomen is inderdaad lastig. Deze kan namelijk snel ingaan, terwijl wij wat glasvezel betreft (afhankelijk van de staat van de vezel) afhankelijk zijn van een andere partij. 

Ik zie hier dat je de aanvraag voor Internet inmiddels hebt opgezegd. Ik kan hierdoor niet checken wat ik betreft de oplevering nog voor je kan regelen, anders had ik dit heel graag gedaan. Mocht je nog andere vragen hebben laat het mij dan gerust weten. Ik ben er voor je!

Hi @Ous Haidar, bedankt dat je een topic bent gestart naar aanleiding van je Trustpilot review. Ik snap je gevoel en sorry voor deze verwelkoming! Via Trustpilot hebben we aangegeven dat je een pre-order voor glasvezel hebt geplaatst omdat glasvezel nog niet gereed was in jouw woning/straat/wijkcentrale. Dit betekent dat wij geen vaste datum kunnen beloven. We kunnen een schattig geven, maar dit kan altijd opschuiven. Wij zijn hierin volledig afhankelijk van de planning van de netwerkbeheerder (Open Dutch Fiber) en de aannemer waarmee zij werken. Hier heb jij mee te maken gehad. Dat je hierbij een mobiel abonnement is genomen is inderdaad lastig. Deze kan namelijk snel ingaan, terwijl wij wat glasvezel betreft (afhankelijk van de staat van de vezel) afhankelijk zijn van een andere partij. 

Ik zie hier dat je de aanvraag voor Internet inmiddels hebt opgezegd. Ik kan hierdoor niet checken wat ik betreft de oplevering nog voor je kan regelen, anders had ik dit heel graag gedaan. Mocht je nog andere vragen hebben laat het mij dan gerust weten. Ik ben er voor je!

Bedankt voor uw reactie, Cheyenne.

Toen ik mijn internetabonnement bij ODIDO kocht, is mij niet verteld dat het nog vier maanden zou duren! U bent afhankelijk van Open Dutch Fiber, maar dat is niet mijn probleem als u dat niet van tevoren heeft gemeld. Wat ik vooral slecht vind, is (1) hoe ODIDO klantproblemen oplost, namelijk door te zeggen "bel Open Dutch Fiber!" en (2) het misleiden van klanten om het klantenbestand te vergroten.

Reputatie 7
Badge +5

Ik snap je @Ous Haidar en dat is ook zeker niet het gevoel wat we jou willen geven. Doorverwijzen naar Open Dutch Fiber doen wij voor zo snel mogelijk afhandeling. We kunnen namelijk ook een ticket aanmaken naar onze Fiber afdeling, maar hier gaan wat werkdagen overheen. Zelf bellen naar OPF voor meer informatie is een stuk sneller. Mijn excuses als dit jou geen goed gevoel heeft gegeven. Misleiden willen we absoluut niet doen. We winnen er niks bij om klanten binnen te halen met betere informatie dan de werkelijkheid. Heel kort door de bocht: wij krijgen informatie van de netwerkbeheerder wat de verwachtte opleverdatum is. Die delen wij weer, automatisch. Wel is dit een verwachting en geen vaste belofte, de oplevering van glasvezel heeft namelijk aan alle kanten veel voeten in de aarde en kan verschuiven. 

Sorry voor deze ervaring!

Reageer