Skip to main content

In oktober 2022 kregen wij een brief waarin werd gemeld dat onze ADSL verbinding van Tele2, zou stoppen. Daarop hebben we gebruik gemaakt van de mogelijkheid om over te stappen op glasvezel van TMobile. Nadat het modem was gearriveerd, is een afspraak gemaakt met een monteur. 

Deze monteur kwam het modem aansluiten en constateerde een storing. Hij heeft toen dezelfde dag een andere monteur (KPN) laten komen om het probleem te onderzoeken. Deze monteur constateerde een breuk in de glasvezel net buiten de woning (goot op het balkon). Het probleem werd niet opgelost omdat deze monteur dat niet op eigen houtje mocht doen. Wij zouden worden terug gebeld voor een afspraak maar dit gebeurde niet. 

Na twee weken proberen uitsluitsel te krijgen, lange wachttijden bij de klantenservice van TMobile, besloten om dan maar voor glasvezel KPN te kiezen en daar voor de tussenliggende tijd, een internet abo te nemen om in ieder geval iets van verbinding te hebben.

 

Nu komt het, TMobiel heeft ten eerste verzaakt om de opzegging van het contract bij Tele2 te doen. Dit was wel beloofd tijdens het aanvragen van TMobile. Ten tweede, heeft TMobile de opzegging geweigerd en heeft KPN vervolgens de aangevraagde glasvezel dienst bij hen, geannuleerd. Daardoor werden de maandelijkse kosten voor het tijdelijke internet abo ook hoger omdat de korting die daarop zat, was bedongen op basis van het afgenomen glasvezel abonnement. 

 

TMobiel heeft net voor kerst nog een monteur van Guidon gestuurd die zei dat hij kwam proberen het probleem op te lossen. Deze monteur is naar huis gestuurd omdat wij nog geen kennis hadden van het feit dat onze aanvraag bij KPN was geannuleerd omdat TMobile de opzegging weigerde maar ook omdat deze monteur het feitelijke probleem niet op kon lossen (kabel breuk buiten de woning, reeds geconstateerd door een KPN monteur die recent werk heeft verricht op de glasvezel van de buren).

 

Inmiddels probeer ik al een tijdje telefonisch contact te krijgen met de klantenservice om te kijken hoe dit kan worden opgelost. 

De overstap service van t-mobile werkt zo dat zodra de glasvezel internetlijn werkend wordt opgeleverd, de Tele2 aansluiting wordt opgeheven. Dus zolang de glasvezel het niet doet blijft dat abonnement actief. Als je zelf de ADSL wilt opzeggen kan dat natuurlijk ook, maar dan moet je de Tele2 klantenservice hebben en zal een opzegtermijn van 1 maand geleden vermoed ik. Dat kunnen ze je beter bij Tele2 vertellen.


Kan ik er dan vanuit gaan dat er tot de daadwerkelijke oplevering, ook niet niet gefactureerd wordt door T-Mobile?

 


Helemaal correct, met de overstapservice kom je niet met dubbele kosten te zitten. Pas als de router zich via de glasvezel lijn aanmeld  wordt het t-mobile abonnement gestart.


Reageer