Geachte team,
Ik richt mij tot u om mijn ernstige zorgen te uiten over de voortdurende problemen met uw dienstverlening. Vanaf de installatie van mijn abonnement heb ik te maken gehad met ernstige tekortkomingen, waarbij uw team niet in staat is gebleken om deze adequaat aan te pakken. Hieronder vindt u een chronologisch overzicht van de gebeurtenissen, die mijn klacht ondersteunen.
Tijdlijn van Gebeurtenissen:
1. Aanvraag internetverbinding:
- Datum: 18 juni
- Bestelnummer: 215204404
- Klantnummer: YYL26031
2. Afspraakbevestiging met Guidion:
- Datum: 21 juni
3. Installatiedatum:
- Datum: 1 juli
- Directe klacht over lage snelheid ingediend
- Kenmerk: 2370/YYL26031
4. Eerste bezoek van technicus:
- Datum: 4 juli
- Probleem blijft onopgelost, ondanks technisch onderzoek.
5. Nieuwe klacht ingediend:
- Datum: 29 juli
- Reden: Odido heeft de eerdere klacht afgesloten zonder actie
- Kenmerk: 2370/YYL26031
6. Ongevraagd WiFi-punt ontvangen:
- Datum: 30 juli
- Zonder mijn toestemming werd een WiFi-punt gestuurd en toegevoegd aan de factuur.
7. Tweede bezoek van Guidion-technicus:
- Datum: 15 augustus
- Wederom geen oplossing voor het snelheidsprobleem.
8. E-mail om apparaat te retourneren:
- Datum: 27 september
- Verzoek ontvangen om een apparaat te retourneren, terwijl mijn abonnement nog actief is.
Contractuele Verplichtingen:
Mijn contract met Odido is voor 2 Gbps glasvezelinternet. Echter, tot op heden ontvang ik minder dan 1 Gbps, ondanks twee technicusbezoeken. Uit het servicerapport van Guidion blijkt dat zij deze lage snelheid ook hebben vastgesteld, maar Odido heeft nagelaten dit probleem te verhelpen. Dit is een duidelijke schending van artikel 3 van de Algemene Voorwaarden, waarin staat dat de maximale snelheid minimaal 75% van de contractuele snelheid moet bedragen.
Eisen:
1. Volledige terugbetaling van onterecht gefactureerde WiFi-punt: Dit apparaat is zonder mijn toestemming geleverd en toegevoegd aan mijn maandelijkse factuur, wat in strijd is met de Nederlandse consumentenwetgeving, met name de bepalingen inzake ongevraagde leveringen zoals opgenomen in Artikel 7:7 van het Burgerlijk Wetboek.
2. Compensatie voor de verminderde internetsnelheid: Ik betaal voor 2 Gbps, maar ontvang minder dan de helft. Ik eis een terugbetaling voor de periode dat deze lagere snelheid is geleverd, conform Artikel 6:74 BW, dat stelt dat er sprake is van wanprestatie bij niet-nakoming van de overeengekomen dienst.
3. Compensatie voor stress en ongemak: De voortdurende miscommunicatie, niet-nakoming van contractuele verplichtingen, en de foutieve facturering hebben geleid tot aanzienlijke mentale belasting. Ik verzoek een compensatie hiervoor op basis van de Nederlandse wetgeving betreffende consumentenrechten.
Formele Klacht en Juridische Stappen:
Ik verzoek u mij te voorzien van het correcte e-mailadres voor het indienen van een formele klacht, zoals vereist onder de Wet handhaving consumentenbescherming. Als deze kwestie niet snel en naar behoren wordt opgelost, zal ik genoodzaakt zijn om juridische stappen te overwegen, inclusief het betrekken van de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten en andere relevante autoriteiten.
Ik verwacht een snelle en volledige oplossing van deze kwestie en een reactie binnen 14 dagen, zoals vereist onder de Nederlandse wetgeving.
Met vriendelijke groet,
V Mantri