Sinds juni 2023 bezig om Odido Thuis aangesloten te krijgen, zonder succes, waarom?

  • 12 March 2024
  • 3 reacties
  • 39 Bekeken

Beste community,


Sinds juni 2023 probeer ik al over te stappen naar Odido Thuis (destijds nog T-Mobile thuis). De glasvezel lijn is aangelegd, en ik heb al meerdere malen van Odido nummers gekregen van zowel VW (VolkerWessels) als Gideon, die mij weer terugsturen naar Odido omdat ze niets voor mij kunnen doen.

Na de zoveelste keer bellen met Odido, werd ik in februari opeens gebeld om een monteur langs te laten sturen, door een bedrijf dat voor VW werkt. De monteur is op 1 maart 2024 langsgekomen om een meting te doen. De meting is gedaan en alles was in orde. Ik heb toen gewacht en contact opgenomen met Odido omdat ik zelf geen bericht kreeg, omdat er een installatiemonteur ingepland moet worden om de installatie af te maken, de dame aan de telefoon heeft toen gebeld met VW, die aangeven dat ze het nu ‘met spoed’ gaan aanpakken, en dat de meting nooit is doorgevoerd, terwijl de meting dus op 1 maart 2024 gedaan is.

Het is voor mij frustrerend om te ervaren als oud werknemer van T-Mobile, hoe letterlijk iedere werknemer van Odido die ik tot nu toe gesproken heb mij of afwimpelt door mij zelf maar te laten bellen met VW en Gideon (ondanks dat ik aangeef dat die mij weigeren te helpen), zeggen dat ik moet wachten (op iets wat niet komt, waardoor ik na x weken/maanden toch weer zelf moet bellen), mijn nummer noteren met de belofte dat ik word teruggebeld (wat natuurlijk niet gebeurt), of doodleuk wegdrukt (lineflushing ¯\_(ツ)_/¯ ), maar ik nog geen een keer een medewerker tref die zegt ‘Goh beste klant, dit is natuurlijk niet de bedoeling, ik escaleer de case zodat dit wordt opgelost voor u, want dit had nooit zo mogen lopen’.

Net gesproken met Brenda van de Odido Thuis klantenservice, en ook daar initieel het bericht gekregen dat ik zelf maar kon bellen met VW (omdat zij aangaven dat de meting er niet instond), maar na aangegeven te hebben dat ik dit klantonvriendelijk vond en ik niet weet waar ik aan toe ben, toch alsnog belde met VW.

Nu, na ruim 35 minuten in de wacht te staan omdat zij zelf in de wacht stond bij VW, en een gesprek van in totaal 45 minuten, wordt de verbinding verbroken, en wordt er ook niet teruggebeld.

Ik heb geen idee waar ik nu op moet wachten, wat ik zou moeten doen, en waarom niemand van Odido mij hiermee lijkt te kunnen helpen.

 

Bizar.

Cal van Odido 1 maand geleden

Hoi @Gorlok69, goed dat je dit op de kaart zet, het liefst zag ik je ook al lang en breed zorgeloos genieten! Als ik het goed zie woon je in hoogbouw. Voordat de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber kan beginnen met de aanleg van glasvezel in jouw gebouw hebben ze altijd de toestemming van een aantal partijen nodig waaronder de VvE. Daarnaast is het van belang dat er een duidelijk en zorgvuldig plan van aanpak komt om het glasvezel zo goed mogelijk jouw gebouw in te krijgen en alle huizen aan te sluiten, tenminste, als alle bewoners ook toegang verlenen voor Open Dutch Fiber en haar aannemers. 

Lastig genoeg hebben wij beperkt inzicht in die processen, ook omdat toestemming van de VvE richting de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber ons in principe helemaal niks aangaat. Omdat er recent aannemers van Open Dutch Fiber bij je zijn langs geweest heb ik er wel vertrouwen in dat er flinke stappen worden gezet en dat je snel in de komende weken meer vooruitgang merkt.

Als laatste wil ik je meegeven dat Guidion geen enkele rol speelt tot het moment waarop de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber jouw huisaansluiting als gereed meldt. Zodra zij dit seintje aan ons doorgeven versturen wij automatisch en proactief een opdracht aan Guidion om een installatiebezoek bij je uit te voeren. 

Ik hoop dat ik het met mijn beperkte middelen zo toch heb kunnen verduidelijken voor je. Ik heb er vertrouwen in dat je de komende tijd een stuk meer progressie ziet vanuit Open Dutch Fiber! 🙂

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4

Hi,

Odido en al zijn partners hebben geen integrale dienstverlening. Ze werken behoorlijk langs elkaar heen. Hun organisatie, systemen en procedures zijn niet berekend op een infrastructuur in oplevering. Als alle kabels uiteindelijk in de grond zitten, FTU's aangesloten, en de wijkcentrales opgeleverd zijn, zal het wel wat vlotter verlopen. En tot die tijd, zit je net als iedereen met een probleem met de infrastructuur, zelf overal achteraan te bellen om je glasvezel werkend te krijgen. Ik bel zelf nooit met Odido voor mijn “haperende” glasvezel, ik overleg tegenwoordig in groepsverband met Odf, Mdf en Artemis. De verbazing over te gang van zaken kom je uiteindelijk wel te boven.
Sterkte en met vriendelijke groeten,
Paul

Ja zo lijkt het wel te gaan idd…ze werken langs elkaar heen en er lijkt geen structuur in te zitten, jammer maar helaas.

Ik ben net wel teruggebeld door de dame in kwestie die mij hielp, maar kreeg het bericht dat ik alsnog moet wachten, maar dat het nu wel in de eindfase zit, fingers crossed.

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Gorlok69, goed dat je dit op de kaart zet, het liefst zag ik je ook al lang en breed zorgeloos genieten! Als ik het goed zie woon je in hoogbouw. Voordat de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber kan beginnen met de aanleg van glasvezel in jouw gebouw hebben ze altijd de toestemming van een aantal partijen nodig waaronder de VvE. Daarnaast is het van belang dat er een duidelijk en zorgvuldig plan van aanpak komt om het glasvezel zo goed mogelijk jouw gebouw in te krijgen en alle huizen aan te sluiten, tenminste, als alle bewoners ook toegang verlenen voor Open Dutch Fiber en haar aannemers. 

Lastig genoeg hebben wij beperkt inzicht in die processen, ook omdat toestemming van de VvE richting de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber ons in principe helemaal niks aangaat. Omdat er recent aannemers van Open Dutch Fiber bij je zijn langs geweest heb ik er wel vertrouwen in dat er flinke stappen worden gezet en dat je snel in de komende weken meer vooruitgang merkt.

Als laatste wil ik je meegeven dat Guidion geen enkele rol speelt tot het moment waarop de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber jouw huisaansluiting als gereed meldt. Zodra zij dit seintje aan ons doorgeven versturen wij automatisch en proactief een opdracht aan Guidion om een installatiebezoek bij je uit te voeren. 

Ik hoop dat ik het met mijn beperkte middelen zo toch heb kunnen verduidelijken voor je. Ik heb er vertrouwen in dat je de komende tijd een stuk meer progressie ziet vanuit Open Dutch Fiber! 🙂

Reageer