Vorig jaar in oktober 2022 hebben wij geprobeerd om een internet abonnement af te sluiten bij T-mobile met glasvezel. Wij zouden toen tot maart 2023 moeten wachten. Daardoor zijn wij toen naar een andere provider gegaan, want wij zitten ook met thuis werken dus zonder internet lukt het ons niet. Nu zou ons abonnement in november 2023 afgelopen zijn en wilden wij toch wel over op glasvezel. Daarom zijn wij in augusuts 2023 langs de Odido winkel gegaan in Emmen en hebben daar een abonnement afgesloten. Dat is 3 maanden voordat het abonnement bij onze andere provider zal aflopen, dus dan hebben we het maar alvast geregeld, dachten wij. Niets bleek minder waar.
Hier was wat mis gegaan, dus hebben we begin september 2023 opnieuw een internet abonnement met glasvezel afgesloten bij Odido. Enige was dat er nog een monteur voor de glasvezelaansluting moest langskomen (het kastje zit er al, dus dat zou geen uren durende klus hoeven te zijn).Dit wordt alleen door een aangenomen partij gedaan. Opzich prima. De modem vrij snel ontvangen na het afsluiten van het abonnement in de winkel in Emmen (daar hebben ze overigens prima personeel), dus we dachten dat het allemaal vrij snel geregeld zou worden, top! Op 28 september kreeg ik een email dat er geprobeerd was om een afspraak te maken met mij. Ik zou een kaart in de brievenbus hebben ontvangen met daarop een telefoonnummer dat ik kon bereiken. Deze zat niet in mijn brievenbus. Daarom heb ik Odido maar even gebeld om te vragen hoe dit zit en of ik een afspraak kon maken. Hier ging de onderaannemer over dus ik werd doorverbonden naar KPN. De medewerker die ik aan de telefoon had vertelde mij dat zij voor mijn adres geen aanvraag in hun systeem hadden staan, dat vond ik een beetje vreemd. De dame aan de telefoon zou het doorsturen naar de onderaannemer van KPN, maar zij kon mij niet direct doorverbinden met deze onderaannemer om een afspraak te maken, dat zou natuurlijk veel te makkelijk zijn. Zij zou het in ieder geval doorzetten zodat de onderaannemer contact met mij op zou nemen.
Ondertussen waren we een week later en ik had nog niks gehoord, dus ik heb KPN maar weer opgebeld om te vragen hoe het precies zit. Geen update. Op 12 oktober kreeg ik opeens een mailtje dat er vertraging was en dat er op contact met mij opgenomen zou worden. Dit werd op 17 oktober gedaan, maar ik was toen niet in de gelegenheid om op te nemen aangezien ik aan het werk was (er moet natuurlijk wel geld binnenkomen aangezien Odido ook z'n geld wil krijgen voor het abonnement, en terecht natuurlijk). Ik moest even terugbellen. Dit kan op ma-vrij tussen 8-20 uur stond er in het mailtje. Top! Dan kan dat mooi na mijn werk, dacht ik. Daarom heb ik om 17:52 gebeld. Helaas krijg ik te horen dat de afdeling die erover gaat tot 17:00 werkt. Huh, maar ik kon tot 20.00 terugbellen, niet helemaal dus? Meisje aan de telefoon heeft een terugbelverzoek neergelegd bij de persoon die mij geprobeerd had te bellen op 17 oktober, ik zou op 18 oktober de eerste zijn die gebeld zou worden. Dit is niet gebeurd. Ik heb daarom op 19 oktober zelf maar weer de telefoon gepakt en de klantenservice gebeld. Hier kreeg ik te horen dat ik nog even moest wachten tot ik teruggebeld zou worden. Maar als ik op woensdag 18 oktober de eerste zou zijn die gebeld zou worden en dit nog niet gebeurd was op 19 oktober, gaat dit überhaupt nog wel gebeuren dacht ik. De dame aan de telefoon kon niet zien bij wie een terugbelverzoek neergelegd was, dus ik moest echt nog maar even afwachten. Daarop vroeg ik of ze niet kon zien welke afdeling, het maakt mij immers niet uit wie ik spreek om het probleem op te lossen. Ze zullen alles wel bijhouden in een systeem, dus ze zullen vast op de hoogte zijn van mijn probleem. Uiteindelijk kon de dame aan de telefoon hierachter komen en kon mij uiteindelijk vertellen dat de aannemer voor de glasvezel aansluiting mij geprobeerd heeft te bellen vorige week, dit doen zij anoniem. Goed, prima anoniem. Ik had alleen wederom geen gemiste oproep, ook niet van een anoniem nummer. Ik heb ook aangegeven dat ik deze wel opneem aangezien het van alles kan zijn. Nu blijkt het dat de aanvraag bij de aannemer gecancelled is, omdat ik niet opnam en dat dus automatisch betekent dat de glasvezel aansluiting niet meer nodig is. Dus…. Als ik een beroep heb waarbij ik niet altijd in staat ben om de telefoon op te nemen, wordt na één keer proberen contact op te nemen mijn aanvraag al gecancelled? Oh ja, ik had niet eens een gemiste oproep van een anoniem nummer. De dame aan de telefoon op 19 oktober gaf aan dat ze vanuit Odido opnieuw de aanvraag bij de aannemer neerleggen. Hoe lang dit allemaal gaat duren, kon ze me niet vertellen.
Ondertussen ook mijn verhaal op Facebook gezet en het één en ander via Facebook chat heen en weer gegaan tussen Odido en mij. Hierin heb ik aangegeven dat het voelt dat we van het kastje naar de muur worden gestuurd, omdat er na 2 maanden nog niks bekend is. Al was het informatie van: op 12 december wordt je aangesloten en kun je genieten van onze glasvezel aansluiting. Dan weet je waar je aan toe bent. Maar nee, helemaal niks aan informatie. Op 20 oktober ben ik dan ook geïnformeerd via de Facebook chat dat er een plandatum bekend zou zijn, dit zou 8 november worden. Yes!!! Ein-de-lijk informatie waar we wat mee kunnen.
Op 6 november had ik verder nog niet echt wat gehoord en dat begon al een beetje te jeuken bij mij. Mocht er een monteur langs moeten komen op 8 november, dan moet ik natuurlijk wel thuis zijn. Door mijn werk ben ik niet altijd thuis, dus het zou opzich fijn zijn om een afspraak te hebben met de monteur. Dit weer in de Facebook chat gezet. Op 6 november kreeg ik van een Odido medewerker te horen dat er inderdaad van te voren gebeld zou moeten worden, ook een telefoonnummer van de netwerkbeheerder ontvangen. Op 8 november na kantoortijden nog maar weer een berichtje in de Facebook chat gezet, want er was natuurlijk geen monteur langs gekomen. Ook contact opgenomen met de netwerkbeheerder, maar buiten kantoortijden zijn deze niet bereikbaar. Dit ook maar weer aangegeven in de Facebook Chat. Op 9 november heb ik mijn eigen telefoonnummer nog maar even bevestigd en op 10 november gaf een Odido medewerker aan dat ik mijn telefoon goed in gaten moest houden, er zou wel eens gebeld kunnen worden met een afgeschermd nummer.
Vervolgens zijn we 2 weken verder en heb ik nog steeds geen telefoontje gehad van een anoniem nummer. Dit weer aangegeven in de Facebook chat. Op 10 november had ik ook nog een mailtje gekregen waarin stond dat 8 november mijn aansluitdatum is. Zoals je misschien wel begrijpt vond ik dit een beetje vreemd, informeren van een aansluitdatum in het verleden?? Daarop kreeg ik op 23 november een antwoord: '’onze techneuten houden alle opdrachten scherp in de gaten en doen navraag bij de netwerkbeheerder. Zodra duidelijk is waar de vertraging is, en verwachten wij dat het lang gaat duren, dan ontvang je van ons een bericht. In alle andere situaties zal de netwerkbeheerder de werkzaamheden doen en koppelen dit terug naar ons. Daarna kunnen wij de installatiemonteur van Guidion aansturen. Ik kan er nu alleen geen moment op vastprikken.
Eind november 2023 weer telefonisch contact opgenomen met Odido, want via Facebook kwamen we ook niet heel erg veel verder. Toen heeft Odido mij doorverbonden met de partij die over de glasvezel aansluiting zou gaan. Eindelijk iemand waar je mee verder kan, zou je denken. Top!!! Blijkt de partij niet verantwoordelijk te zijn voor de aansluiting in het gebied waar ik woon. Natuurlijk kon ik niet zomaar weer in contact komen met de persoon die ik vlak daarvoor van Odido heb gesproken.
Inmiddels zijn we alweer een dikke 1,5 maand verder en hebben wederom helemaal niks aan nieuwe informatie ontvangen en geen update over de stand van zaken. We zijn ook al bij de KPN-winkel langs gegaan waar ze ons konden vertellen dat de aansluiting binnen 3 weken ongeveer geregeld zou worden bij het afsluiten van een KPN-abonnement. Dit klinkt toch wel heel verleidelijk. Deze post is dan ook eigenlijk mijn laatste poging om iets te bereiken. Het wordt toch wel steeds verleidelijker om het Odido-abonnement te annuleren en over te stappen naar een andere provider. We zijn hier nu al zo lang mee bezig en door actief er achteraan te bellen proberen we schot in de zaak te krijgen. Helaas zonder enig succes of iets van informatie.