Sinds augustus 2023 bezig met glasvezel abonnement afsluiten

  • 17 January 2024
  • 19 reacties
  • 279 Bekeken

Vorig jaar in oktober 2022 hebben wij geprobeerd om een internet abonnement af te sluiten bij T-mobile met glasvezel. Wij zouden toen tot maart 2023 moeten wachten. Daardoor zijn wij toen naar een andere provider gegaan, want wij zitten ook met thuis werken dus zonder internet lukt het ons niet. Nu zou ons abonnement in november 2023 afgelopen zijn en wilden wij toch wel over op glasvezel. Daarom zijn wij in augusuts 2023 langs de Odido winkel gegaan in Emmen en hebben daar een abonnement afgesloten. Dat is 3 maanden voordat het abonnement bij onze andere provider zal aflopen, dus dan hebben we het maar alvast geregeld, dachten wij. Niets bleek minder waar. 

 

Hier was wat mis gegaan, dus hebben we begin september 2023 opnieuw een internet abonnement met glasvezel afgesloten bij Odido. Enige was dat er nog een monteur voor de glasvezelaansluting moest langskomen (het kastje zit er al, dus dat zou geen uren durende klus hoeven te zijn).Dit wordt alleen door een aangenomen partij gedaan. Opzich prima. De modem vrij snel ontvangen na het afsluiten van het abonnement in de winkel in Emmen (daar hebben ze overigens prima personeel), dus we dachten dat het allemaal vrij snel geregeld zou worden, top! Op 28 september kreeg ik een email dat er geprobeerd was om een afspraak te maken met mij. Ik zou een kaart in de brievenbus hebben ontvangen met daarop een telefoonnummer dat ik kon bereiken. Deze zat niet in mijn brievenbus. Daarom heb ik Odido maar even gebeld om te vragen hoe dit zit en of ik een afspraak kon maken. Hier ging de onderaannemer over dus ik werd doorverbonden naar KPN. De medewerker die ik aan de telefoon had vertelde mij dat zij voor mijn adres geen aanvraag in hun systeem hadden staan, dat vond ik een beetje vreemd. De dame aan de telefoon zou het doorsturen naar de onderaannemer van KPN, maar zij kon mij niet direct doorverbinden met deze onderaannemer om een afspraak te maken, dat zou natuurlijk veel te makkelijk zijn. Zij zou het in ieder geval doorzetten zodat de onderaannemer contact met mij op zou nemen. 

 

Ondertussen waren we een week later en ik had nog niks gehoord, dus ik heb KPN maar weer opgebeld om te vragen hoe het precies zit. Geen update. Op 12 oktober kreeg ik opeens een mailtje dat er vertraging was en dat er op contact met mij opgenomen zou worden. Dit werd op 17 oktober gedaan, maar ik was toen niet in de gelegenheid om op te nemen aangezien ik aan het werk was (er moet natuurlijk wel geld binnenkomen aangezien Odido ook z'n geld wil krijgen voor het abonnement, en terecht natuurlijk). Ik moest even terugbellen. Dit kan op ma-vrij tussen 8-20 uur stond er in het mailtje. Top! Dan kan dat mooi na mijn werk, dacht ik. Daarom heb ik om 17:52 gebeld. Helaas krijg ik te horen dat de afdeling die erover gaat tot 17:00 werkt. Huh, maar ik kon tot 20.00 terugbellen, niet helemaal dus? Meisje aan de telefoon heeft een terugbelverzoek neergelegd bij de persoon die mij geprobeerd had te bellen op 17 oktober, ik zou op 18 oktober de eerste zijn die gebeld zou worden. Dit is niet gebeurd. Ik heb daarom op 19 oktober zelf maar weer de telefoon gepakt en de klantenservice gebeld. Hier kreeg ik te horen dat ik nog even moest wachten tot ik teruggebeld zou worden. Maar als ik op woensdag 18 oktober de eerste zou zijn die gebeld zou worden en dit nog niet gebeurd was op 19 oktober, gaat dit überhaupt nog wel gebeuren dacht ik. De dame aan de telefoon kon niet zien bij wie een terugbelverzoek neergelegd was, dus ik moest echt nog maar even afwachten. Daarop vroeg ik of ze niet kon zien welke afdeling, het maakt mij immers niet uit wie ik spreek om het probleem op te lossen. Ze zullen alles wel bijhouden in een systeem, dus ze zullen vast op de hoogte zijn van mijn probleem. Uiteindelijk kon de dame aan de telefoon hierachter komen en kon mij uiteindelijk vertellen dat de aannemer voor de glasvezel aansluiting mij geprobeerd heeft te bellen vorige week, dit doen zij anoniem. Goed, prima anoniem. Ik had alleen wederom geen gemiste oproep, ook niet van een anoniem nummer. Ik heb ook aangegeven dat ik deze wel opneem aangezien het van alles kan zijn. Nu blijkt het dat de aanvraag bij de aannemer gecancelled is, omdat ik niet opnam en dat dus automatisch betekent dat de glasvezel aansluiting niet meer nodig is. Dus…. Als ik een beroep heb waarbij ik niet altijd in staat ben om de telefoon op te nemen, wordt na één keer proberen contact op te nemen mijn aanvraag al gecancelled? Oh ja, ik had niet eens een gemiste oproep van een anoniem nummer. De dame aan de telefoon op 19 oktober gaf aan dat ze vanuit Odido opnieuw de aanvraag bij de aannemer neerleggen. Hoe lang dit allemaal gaat duren, kon ze me niet vertellen. 

 

Ondertussen ook mijn verhaal op Facebook gezet en het één en ander via Facebook chat heen en weer gegaan tussen Odido en mij. Hierin heb ik aangegeven dat het voelt dat we van het kastje naar de muur worden gestuurd, omdat er na 2 maanden nog niks bekend is. Al was het informatie van: op 12 december wordt je aangesloten en kun je genieten van onze glasvezel aansluiting. Dan weet je waar je aan toe bent. Maar nee, helemaal niks aan informatie. Op 20 oktober ben ik dan ook geïnformeerd via de Facebook chat dat er een plandatum bekend zou zijn, dit zou 8 november worden. Yes!!! Ein-de-lijk informatie waar we wat mee kunnen. 

Op 6 november had ik verder nog niet echt wat gehoord en dat begon al een beetje te jeuken bij mij. Mocht er een monteur langs moeten komen op 8 november, dan moet ik natuurlijk wel thuis zijn. Door mijn werk ben ik niet altijd thuis, dus het zou opzich fijn zijn om een afspraak te hebben met de monteur. Dit weer in de Facebook chat gezet. Op 6 november kreeg ik van een Odido medewerker te horen dat er inderdaad van te voren gebeld zou moeten worden, ook een telefoonnummer van de netwerkbeheerder ontvangen. Op 8 november na kantoortijden nog maar weer een berichtje in de Facebook chat gezet, want er was natuurlijk geen monteur langs gekomen. Ook contact opgenomen met de netwerkbeheerder, maar buiten kantoortijden zijn deze niet bereikbaar. Dit ook maar weer aangegeven in de Facebook Chat. Op 9 november heb ik mijn eigen telefoonnummer nog maar even bevestigd en op 10 november gaf een Odido medewerker aan dat ik mijn telefoon goed in gaten moest houden, er zou wel eens gebeld kunnen worden met een afgeschermd nummer. 

Vervolgens zijn we 2 weken verder en heb ik nog steeds geen telefoontje gehad van een anoniem nummer. Dit weer aangegeven in de Facebook chat. Op 10 november had ik ook nog een mailtje gekregen waarin stond dat 8 november mijn aansluitdatum is. Zoals je misschien wel begrijpt vond ik dit een beetje vreemd, informeren van een aansluitdatum in het verleden?? Daarop kreeg ik op 23 november een antwoord: '’onze techneuten houden alle opdrachten scherp in de gaten en doen navraag bij de netwerkbeheerder. Zodra duidelijk is waar de vertraging is, en verwachten wij dat het lang gaat duren, dan ontvang je van ons een bericht. In alle andere situaties zal de netwerkbeheerder de werkzaamheden doen en koppelen dit terug naar ons. Daarna kunnen wij de installatiemonteur van Guidion aansturen. Ik kan er nu alleen geen moment op vastprikken. 

 

Eind november 2023 weer telefonisch contact opgenomen met Odido, want via Facebook kwamen we ook niet heel erg veel verder. Toen heeft Odido mij doorverbonden met de partij die over de glasvezel aansluiting zou gaan. Eindelijk iemand waar je mee verder kan, zou je denken. Top!!! Blijkt de partij niet verantwoordelijk te zijn voor de aansluiting in het gebied waar ik woon. Natuurlijk kon ik niet zomaar weer in contact komen met de persoon die ik vlak daarvoor van Odido heb gesproken. 

 

Inmiddels zijn we alweer een dikke 1,5 maand verder en hebben wederom helemaal niks aan nieuwe informatie ontvangen en geen update over de stand van zaken. We zijn ook al bij de KPN-winkel langs gegaan waar ze ons konden vertellen dat de aansluiting binnen 3 weken ongeveer geregeld zou worden bij het afsluiten van een KPN-abonnement. Dit klinkt toch wel heel verleidelijk. Deze post is dan ook eigenlijk mijn laatste poging om iets te bereiken. Het wordt toch wel steeds verleidelijker om het Odido-abonnement te annuleren en over te stappen naar een andere provider. We zijn hier nu al zo lang mee bezig en door actief er achteraan te bellen proberen we schot in de zaak te krijgen. Helaas zonder enig succes of iets van informatie. 

Tommie van Odido 3 maanden geleden

Hey @sigrit97, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Dit is niet de soepele start waar we op hoopten. Goed om te zien dat je het via onze Community nog een keer wilt proberen. Ik heb dit in zijn volledigheid geëscaleerd bij ons glasvezel-team. Als er nu geen snelheid in komt dan weet ik het ook niet meer. Zij zullen contact met je opnemen als ze het onderzocht hebben. Hopelijk kunnen we de oplevering gaan realiseren. Mijn excuses voor het ongemak en lange wachttijd. Wordt vervolgd. 

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @sigrit97, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Dit is niet de soepele start waar we op hoopten. Goed om te zien dat je het via onze Community nog een keer wilt proberen. Ik heb dit in zijn volledigheid geëscaleerd bij ons glasvezel-team. Als er nu geen snelheid in komt dan weet ik het ook niet meer. Zij zullen contact met je opnemen als ze het onderzocht hebben. Hopelijk kunnen we de oplevering gaan realiseren. Mijn excuses voor het ongemak en lange wachttijd. Wordt vervolgd. 

Beste Tommie,

Dank voor je reactie! Goed om te horen dat jullie ermee bezig gaan. Na jouw reactie heb ik ook een mailtje gekregen waarin aangegeven werd dat ik binnen 3 werkdagen een reactie zou krijgen. Dit heb ik op donderdag 18 januari ontvangen, dus 3 werkdagen later dan zitten we op vandaag. Helaas heb ik nog geen reactie ontvangen. 

 

Groeten,

Sigrit

Reputatie 4

Je zou dit forum eens moeten scannen op “niks gehoord”, “geen reactie", “niet teruggebeld”, “toen werd het stil", "kastje naar de muur”, “wachten", etc, en vervolgens het aantal hits tellen…..🙃
“Als er niets te melden valt, heeft het geen zin dat Odido van zich laat horen” aldus Jason.
Beste Sigrit, ik vrees dat je zelf moet blijven bellen als je een abonnement bij deze club wilt.

Sterkte en met vriendelijk groet,
Paul

Reputatie 6
Badge +2

@sigrit97 Ik ben direct in het systeem gedoken om uit te zoeken wat de status is. Ik zie staan dat KPN Netwerk NL aan de aannemer heeft gevraagd om contact op te nemen, is dit inmiddels al gebeurd? Ik verneem het graag! 

@paul1966 Ik begrijp je sentiment. Echter kan ons Moderatie Team niet van iedereen in de gaten houden wat de status is. Wij willen iedereen heel graag helpen en doen dit met alle liefde, maar daar hebben we wel soms jullie hulp bij nodig. Ik ben direct het systeem ingedoken om uit te zoeken of er al meer bekend is over jouw situatie. Gelukkig zie ik dat de lijn sinds kort actief is. Je hebt een afspraak ingepland met Guidion, onze installatiepartner, voor eind februari. Je kunt contact opnemen met Guidion om de afspraak te vervroegen. Je kunt hun bereiken op 020-3232766 van maandag tot en met donderdag van 09:00 tot 21:00. Op vrijdag van 09:00 tot 17:30 en op zaterdag van 09:00 tot 17:00. 

Reputatie 4

Hi Teresa, 
Niet het moderatie team zou cases in de gaten moeten houden, dat lijkt me jullie werk niet.
Jullie houden dit forum in de gaten en wat mij betreft doen jullie dat erg goed, alleen maar complimenten daarvoor!! 👍
Ik had liever gezien dat wanneer er een ticket/case word aangemaakt, er een case manager het ticket zou bewaken, Ik heb daar een voorstel voor gedaan maar Tommie vond het niet uitvoerbaar.😥
Ja, mijn lijn is spontaan actief geworden, iets is gerepareerd zonder dat ik op de hoogte was gesteld ennnn… zonder dat er een nieuwe end-to-end test is gedaan🙄. Ik had liever gezien dat mijn lijn vanaf mijn meterkast naar de wijkcentrale opnieuw doorgemeten was. Het wordt spannend wat de Guidion monteur gaat aantreffen.😊
Ik heb eind februari gekozen zodat ik wat tijd heb om software te ontwikkelen die de lijn 24/7 kan testen. Ik ga de lijn pas in gebruik nemen als ik geen problemen zie.
Ennuh...na ruim een jaar wachten heb ik niet zoveel haast meer! 😂😂😂

Vriendelijke groet,

Paul

@Teresa van Odido er is nog geen contact met mij opgenomen, helaas.

Reputatie 6
Badge +2

@sigrit97 Goed dat je dit aangeeft! Mijn oprechte excuses dat je nog niks hebt gehoord. Ik heb direct mijn collega’s van de technische dienst aangeschoten met het verzoek hier nogmaals achteraan te gaan bij KPN Netwerk NL. Ik hoop van harte dat er snel contact wordt opgenomen! 

@Teresa van Odido @Tommie van Odido 

 

Bedankt voor het bevestigen! Ik ben afgelopen vrijdag gebeld door Odido met de vraag of er al contact met mij is opgenomen voor een afspraak. Dat was nog niet het geval, dus heb ik aangegeven. Degene die ik aan de telefoon had van Odido gaf aan dit op te volgen. Helaas is er tot nu toe nog steeds geen contact met mij opgenomen, ook niet via een anoniem nummer of email..

Reputatie 7
Badge +5

Hi @sigrit97, dank voor de update! Het is lastig, wij willen ontzettend graag dat je een belletje krijgt maar zijn volledig afhankelijk van KPN NetwerkNL en voornamelijk de aannemer. Ik geef het opnieuw door aan ons Fiber team. Echt ontzettend bedankt voor al geduld. Ik hoop oprecht dat je zo snel als het kan iets hoort!

Hoi Odido,

 

Afgelopen vrijdag ben ik door een collega van jullie gebeld. Hij gaf aan er druk mee bezig te zijn en het elke keer een niveau hoger te escaleren bij KPN. De update vond ik fijn! 

 

Dinsdag kreeg ik vervolgens een mailtje met daarin de volgende tekst; "Je wacht natuurlijk met smart op je Odido voor thuis bestelling. Dit wordt iets later, omdat het niet gelukt is om een afspraak met je in te plannen."

 

In de mail wordt aangegeven dat er geprobeerd is een afspraak met mij in te plannen. Mag ik vragen op welke manier? Ik heb namelijk geen gemiste oproep (ook niet van een anoniem nummer), geen sms (ook niet van een anoniem nummer) en geen email (ook niet in mijn spam). Daarnaast geven jullie aan dat er een kaart in mijn brievenbus is gedaan om een afspraak te maken. Ik heb de brievenbus van binnen en van buiten enorm goed bekeken, helaas was er nergens een brief te bekennen. Fijn dat de netwerkpartners aangeven dat ze op me wachten, dat zou dus betekenen dat ze binnenkort eindelijk kunnen langskomen na inmiddels al zon half jaar wachten!! Wat enorm fijn om te lezen!!! 

 

Kunnen jullie mij een telefoonnummer of email adres doorgeven waarop ik de netwerkpartners kan bereiken?

 

Ik hoop niet dat dit betekent dat de netwerkpartner mijn aanvraag annuleert omdat ik niet gereageerd heb. Ik heb dit bericht namelijk al een keer eerder gehad en toen bleek dat de aanvraag geannuleerd was bij de netwerkpartner omdat ik niet gereageerd heb. Helaas had ik ook toen geen gemiste oproep, sms email of wat je ook maar kan bedenken. Ik hoop dat het niet een herhaling van de zaken is. 

 

Groeten,

Sigrit

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @sigrit97, fijn om te horen! Je kunt van maandag tot en met vrijdag bellen naar 088 006 37 44. Zij zijn bereikbaar van 8:30 tot 17:00. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Er zit zowaar voortgang in deze zaak! De monteurs van KPN zijn vanochtend langs geweest en de glasvezel lijn ligt inmiddels bij ons in huis. Nu is het wachten op een afspraak met Guidion. Hopelijk geeft Odido dit op korte termijn aan bij Guidion, want ons contract bij onze huidige provider loopt af na april 2024. Hoe lang gaat het duren voordat wij een afspraak kunnen maken met Guidion? Mochten jullie een bevestiging vanuit KPN nodig hebben dat glasvezel aangelegd is, hoe snel krijgen jullie deze? De monteurs hebben namelijk ook de lijn doorgemeten en bevestigd dat deze werkt. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @sigrit97, super fijn dat KPN de glasvezellijn bij je naar binnen heeft gebracht, dat is een mooie voortgang! Wij hebben hun rapport over gisteren nog niet ontvangen. Is naast de glasvezellijn ook een glasvezelaansluiting door de monteurs van KPN gemaakt? Deze aansluiting is namelijk nodig omdat de monteur van Guidion anders geen apparatuur kan aansluiten. Wij zullen KPN benaderen voor een voortgangsrapport, zo hoop ik via hen ook snel meer informatie te bemachtigen.

Ik heb er vertrouwen in dat we snel meer weten van KPN, ik ben blij voor je dat het balletje nu flink is gaan rollen!

Hoi!

KPN heeft ook de glasvezelaansluiting in huis gemaakt. Zie ook onderstaande foto. Ik hoop dat we snel meer weten, dan kunnen we ons contract bij onze huidige provider namelijk ook opzeggen. 

 

 

Reputatie 4

Hi @sigrit97,
Mocht je het financieel kunnen dragen zou ik je willen adviseren om je huidige internet abonnement pas op te zeggen als je glasvezel werkt. Er moet misschien nog iets in de wijkcentrale gepatched worden of er kan iets mis zijn met de lijn. Daar komt Guidion pas achter als die de ONT en modem aansluit.
Maar hopenlijk werkt alles in 1 keer naar behoren! 🤞

Vriendelijke groet,

Paul

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @sigrit97, heel erg bedankt! Ik heb het meteen doorgegeven aan de technische dienst. Zodra ik meer informatie heb, zul je het direct horen. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je een mooie dag! 😄 Groetjes, Ishana

Inmiddels is de kpn monteur langs geweest en de Guidion monteur ook, top! Helaas brandt er op dit moment een rood lichtje bij het glasvezel kastje. Er is een ticket aangemaakt met referentienummer 70202701, want de Guidion monteur kon dit zelf niet oplossen. Iets met een centrale in de wijk? Hoe lang gaat het duren voordat dit is opgelost?

 

Groeten,

Sigrit

Reputatie 7
Badge +9

Hi @sigrit97, bedankt voor de terugkoppeling.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en er lijkt inderdaad iets mis te zijn in de wijkcentrale. De monteur heeft het doorgezet naar onze Back Office, zij zullen KPN NetwerkNL aansturen om de patch in de wijkcentrale te controleren en dit voor je op te lossen! 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @sigrit97, we zien dat je inmiddels online bent met je eigen modem. Klopt dit, is alles verder goed afgerond nu? 

Reageer