Skip to main content

Zoals bovenstaand plaatje laat zien. Het lampje van de wereldbol brand rood op mijn modem ik heb verscheidene dingen geprobeerd maar mag niet baten. Het heeft ook niet lang gewerkt. Vanmiddag is de installateur geweest om alles werkend te krijgen. Dit ivm overstap van KPN naar T-Mobile..

ik heb het volgende al geprobeerd:

  • modem en mediaconverter van het stroom en kabels eruit enz.
  • modem via inlog op het ip adres een factory reset gegeven.
  • de pinnetjes van de mediaconverter omgezet van 3 en 4 naar 1 en 6.

als ik bij de ip adres inlog op de modem krijg ik de melding dat alles werkt behalve mijn ethernet Wan. Hier krijg ik geen ip adres van te zien en vrijwel alles staat op N/A. Op de WiFi kan ik dus wel inloggen op de modem maar niet op het internet zelf.

mijn partner heeft vanavond een tijdje (voor 2200 uur) geprobeerd contact te leggen met de klantenservice maar deze schenen in afwezigheid.

ik ga morgen na 7 uur zelf ook weer contact proberen te leggen maar houd m’n hart vast. Hebben jullie alvast tips voor mij? Ik hoor het graag!

Hey @A.Sch,

Goed dat je zelf al een aantal zaken hebt getest! In de tussentijd zie ik dat je contact hebt opgenomen met mijn collega en dat er inmiddels een afspraak met de monteur gepland staat. Onze monteur gaat er alles aan doen om dit probleem voor je op te lossen. Sorry voor het ongemak, maar hulp is aanstaande! Laat je ons weten hoe het bezoek is verlopen? 

 

Voor iedereen die ook deze problemen ervaart, zijn er deze hulpmiddelen:

  • Installatievideo voor Standaard Internet (DSL). Hiermee controleer je of de zelfinstallatie goed is uitgevoerd en alle kabels op de juiste plaats zitten. 
  • Stappenplan bij rode wereldbol. Met enkele simpele stappen weet je of er een algemeen probleem is of dat je het internet zelf kunt herstellen. 
  • Neem contact op. Helpen bovenstaande stappen niet? Neem dan met ons contact op en we helpen je weer aan een werkende verbinding! 

*** Moderator edit: Meer informatie over dit onderwerp vind je in de Wiki ***

Bijvoorbeeld in dit artikel:

 

 


Ik heb het zelfde probleem heb ook van alles geprobeerd en gereset maar helaas lampje brand rood van kleur..

 

Kan iemand mij hiermee helpen aub?


Hallo @Mlahla 

Werkte het inter net eerst wel gewoon en sinds wanneer heb je heen internet meer?

Er was een storing vanochtend en nog een aantal mensen hebben er nog hinder van.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/info-problemen-met-vast-internet-t-mobile-thuis-323165


Hallo @Mlahla 

Werkte het inter net eerst wel gewoon en sinds wanneer heb je heen internet meer?

Er was een storing vanochtend en nog een aantal mensen hebben er nog hinder van.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/info-problemen-met-vast-internet-t-mobile-thuis-323165

 

Ik heb mijn installatiepakket ontvangen en mijn datum was 7 april, wifi lampje brand nog steeds rood van kleur, 


Ik heb nog geen internet gehad, installatiedatum al bekend,  internet bol geeft rood van kleur aan,  alles geprobeerd maar tevergeefs...


@Mlahla

Heb je de meegeleverde DSL kabel aangesloten op de DSL poort van de modem naar je ISRA? Wat voor een ISRA heb je? Als het een wandcontactdoos is kan je controleren of enkel rood en blauw aangesloten is, soms kan het voorkomen dat het signaal op oranje en wit binnen komt ipv rood en blauw.

Is er verder geen verleng stuk tussen de hoofd aansluiting en isra dus is je ISRA aangesloten op de hoofd aansluiting?


Ik heb de kop aangesloten op de wand contactdoos en de dsl zit in de modum,  nog steeds geen signaal..

 


Hi @Mlahla,

 

Ik help je graag verder! Ik zie dat je gisteren gebeld hebt en alle stappen van het installeren al doorlopen hebt. Voor de zekerheid plaats ik onze instructievideo alsnog hier: installatievideo

 

Morgen (woensdag) komt de monteur bij je langs. Ik ga er vanuit dat hij/zij het kan oplossen voor je. houd je ons op de hoogte? 


Het is opgelost alleen het nadeel meneer kwam letterlijk 2min binnen geen wifi check, helemaal niks gedaan alles had ik zelf al aangesloten, geen bedrading langs de plinten gezet etc..

Het enige minpunt is dat de wandcontactdoos op de kop zat en omgedraaid moest worden daarna is meneer vertrokken. 

 

 


@Mlahla 

Raar, hoe zat hij uberhaupt op zijn kop en was het toevallig iets met de aansluiting in de wandcontactdoos?

Vanwege het corona houden ze misschien hun bezoek wat kort maar heb je het zelf al getest via de wifi en bedraad, zijn ze oke?


Ik heb hetzelfde probleem. Moet ik dan een monteur aanvragen?


Hoi @noamvazana, welkom op de Community!

Ik zie dat er inmiddels een afspraak ingepland staat voor 12 november, maar dat mijn collega je op de spoedlijst heeft gezet. Brandt het wereldbolletje nog steeds rood? Hoe zit het met de andere lampjes op het modem? Ik kan hoogstwaarschijnlijk niet meer doen dan mijn collega's, maar wil wel alles proberen!

Is het modem op jouw ISRA-punt (hoofdaansluitpunt in de meterkast/woonkamer/trapkast) aangesloten met de korte, vaak grijze anderhalve meter DSL-kabel die in het installatiepakket zat?


Hoi Jason, bedankt voor je reply.

Ja, het brandt nog steeds en het is aangesloten.

Jouw collega op de telefoon zei dat ze heeft een meting gedaan en dat onze aansluiting doet het niet goed. Ik vind 12 november best ver weg en momenteel heb ik geen verbinding. Ik hood dat dit kan eerder opgelost zijn. Hoor graag!


Goedemorgen @noamvazana, bedankt voor je terugkoppeling!

Ik heb gekeken of ik er nog iets aan kan doen op afstand, maar jammer genoeg is dit enkel door een Guidion monteur op te lossen. 

Ik zie dat je geen T-Mobile mobiel telefoonnummer hebt in je klantprofiel, heb je de beschikking over een simkaart van T-Mobile (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan bied ik je graag een Unlimited Internet voucher aan voor zeven dagen. Dan kun je toch onbeperkt online zijn via mobiele hotspot. Dat maakt het online lesgeven ietwat aangenamer. Heb je toch nog geen T-Mobile simkaart? Geen probleem! Ga naar je dichtstbijzijnde T-Shop, koop een prepaidkaartje en stuur mij je aankoopbewijs toe in dit topic (uiteraard met de eventuele persoonsgegevens zwartgemaakt). Ik zal er dan voor zorgen dat je het aankoopbedrag à € 10,00 vergoed krijgt op een volgende factuur én dat je een voucher toegestuurd krijgt van me per privébericht. 

Kan ik je daar enigszins mee tegemoetkomen? Laat het me weten, dan ga ik meteen aan de slag voor je.

P.s. heeft Guidion jou nog gebeld om eventueel te afspraak te vervroegen?


Goedemiddag, 

Bovenstaande problemen hebben wij sinds vanmorgen ook. Alle instructies gevolgd, maar geen resultaat. 

Kan iemand mij met spoed helpen ivm thuiswerken? 


Goedemiddag,

 

Ook ik heb hetzelfde probleem als joamart89. De klantenservice kan mij niet verder helpen en ben nog in afwachting op een mail om een afspraak te maken voor de monteur. Wel heb ik een unlimited bundel voor 7 dagen gekregen. Het probleem ligt denk ik niet aan mij, maar buiten het huis… KPN netwerk misschien? 

 

 


Hi @joamart89 Ik heb direct het modem onder de loep genomen en ik constateer een missing Internet vlan. Daarnaast is het probleem inmiddels doorgezet door de technische dienst naar TSD. Zij zullen het probleem verder onderzoeken. Bedankt voor je geduld!

 

@Dmaz Ik heb ook direct voor jou gecheckt wat de status is. Ik zie dat de afspraak met de monteur van Guidion gepland staat voor dinsdag. Klopt dit? Mocht uit het bezoek blijken dat dat het probleem inderdaad niet binnenshuis ligt maar buitenshuis, dan wordt spoedig KPN aangestuurd om dit voor jou op te lossen. Wij merken dat deze afspraken met de netwerkbeheerder vaak vlot en op korte termijn plaatsvinden. 


Woensdag 3 februari is mijn glasvezel van Trined overgegaan naar T-Mobile en door monteur geïnstalleerd. Alles werkte goed tot vanmorgen 8.40 uur. Ik woon in Rosmalen. 
mij heb nu geen internet, er brand een rood lampje bij het internet icoon op de Zyxel. 
heb kastje als modem uit en aangezet, modem gereset en zelfde na 1 uur nog keer gedaan. Niks lijkt te werken. 
 

kan iemand vertellen wat ik moet doen? Heb gebeld maar kan niet zonder internet momenteel en monteur komt mogelijk pas over dagen. 
 

Graag hoor ik wat ik kan doen. Maar ook waarom dit na 1 week fout gaat. Dit geeft mij geen vertrouwen meer. 
 

cedric 


@ceweb 

 

Wij hebben 7 dagen gewacht op de monteur met hetzelfde probleem als jou en de monteur kon het probleem niet oplossen.  Hij heeft alle apparatuur vervangen, maar zonder succes. Nu is het doorgezet naar de technische dienst en zitten wij nog steeds zonder internet. Onacceptabel in deze tijd van thuiswerken etc..  Ik hoop voor je dat het in jouw geval snel is opgelost


Hi @ceweb Excuses, er lijkt wat vertraging te zijn geweest in het aansluiten vanuit de centrale maar sinds vanmiddag zou je verbinding moeten hebben!

@Dmaz Voor jou hebben we de opdracht doorgezet naar de netbeheerder en ik verwacht dat ook jij snel weer online bent, excuses voor het ongemak. Ik zie dat mijn collega je al wel een code heeft gestuurd zodat je tijdelijk je mobiele verbinding kan gebruiken als hotspot, super!

 


Goedenmorgen,

Sinds 11 maart zijn wij aangesloten bij tmobile, alleen hebben wij het zelfde probleem als meermaals hierboven ook word genoemd. Vorige week is er een monteur langs geweest die kreeg de boel niet aan de praat, waardoor er gisteren(17/3) 2 monteurs geweest zijn voor de glasvezel (die constateerde dat glasvezel goed aangesloten is). Gisteren weer geprobeerd alles te installeren maar zonder succes, 3e lampje blijft rood en we hebben geen internet en geen tv. Gisteravond nog contact gehad met de klantenservice en binnen 5 werkdagen komt er pas weer een monteur langs, maar wanneer is mij niet gezegd en is een beetje teleurstellend dat er constant 5 werkdagen tussen zitten voor er een monteur langs komt. vind het allemaal lang duren, wat ik een slechte zaak vind aangezien wij al in januari ons abonnement hebben aangevraagd en de monteurs van gideon met de vinger naar glasvezel wijzen en de monteurs van glasvezel naar tmobile wijst. Graag zou ik sneller als 5 werkdagen geholpen worden want we zijn al een week onderweg.

 


Goedemiddag @Gerrit ten Have, we pakken jouw vraag op in je eigen topic. Zo behouden we het overzicht en word je sneller geholpen! 😉 Alvast bedankt voor je begrip en we spreken elkaar daar: Geen TV en Internet.


Hallo,

Maandag 15 maart kwam hier een monteur van Guideon om ons aan te sluiten op het netwerk van T-mobile. Aansluiten ging helemaal goed, alleen stelde hij vast dat er geen signaal was. Dat moest komen van het glasvezelnet dat hier in de wijk ligt en beheerd wordt door KPN. Dus moest er opdracht gegeven worden aan kpn om een handeling te verrichten die er voor zorgde dat het netwerk dat hier voor de deur ligt ook in ons appartement beschikbaar werd. Dinsdag is er een monteur van kpn in onze woning geweest en concludeerde dat het probleem niet bij hen lag maar bij het kpn netwerk (?). Woensdag moest er dus wederom een monteur komen die eea aan werkzaamheden buiten moest uitvoeren waarna wij aangesloten zouden zijn. Echter was dit nog steeds niet het geval en na meermaals contact vanaf onze kant met de meerdere partijen werd ons verteld dat de backoffice van T-mobile een schakeling moest maken waarna wij aangesloten zouden zijn. Afgelopen vrijdag is ons dit nog verteld en er kon in de tussentijd niks gedaan worden omdat ons "spoed" ticket alleen door de backoffice behandeld kon worden. Contact met hen opnemen was ook niet mogelijk dus wij moesten weer wachten. Vandaag toch nog maar voor een update gebeld en nu werd ons verteld dat de backoffice zijn werk heeft gedaan en dat wij nu contact op zouden moeten nemen de Guideon voor wederom een installatie afspraak. Eerder dan woensdag aanstaande niet mogelijk.

 

Dus 1,5 na de ingang van ons contact hebben wij op zijn vroegst een werkende aansluiting. De vraag is nog steeds of we dan aangesloten zijn aangezien er al reeds een monteur van Guideon is geweest die wist te vertellen dat alles correct is aangesloten. Het enige probleem blijft dat het rode lampje blijft branden bij de wereldbol op ons modem.

 

Inmiddels hebben wij ten tijden van thuiswerken al meerdere onnodige kosten moeten maken omdat het niet lukt om een simpele internet aansluiting tot stand te brengen voor ons. Wij beginnen ons geduld te verliezen en weten ook niet meer wat te doen. Heeft iemand voor ons de gouden tip?

 

Groeten Ferry en Daniëlle 


Goedemorgen @noamvazana, bedankt voor je terugkoppeling!

Ik heb gekeken of ik er nog iets aan kan doen op afstand, maar jammer genoeg is dit enkel door een Guidion monteur op te lossen. 

Ik zie dat je geen T-Mobile mobiel telefoonnummer hebt in je klantprofiel, heb je de beschikking over een simkaart van T-Mobile (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan bied ik je graag een Unlimited Internet voucher aan voor zeven dagen. Dan kun je toch onbeperkt online zijn via mobiele hotspot. Dat maakt het online lesgeven ietwat aangenamer. Heb je toch nog geen T-Mobile simkaart? Geen probleem! Ga naar je dichtstbijzijnde T-Shop, koop een prepaidkaartje en stuur mij je aankoopbewijs toe in dit topic (uiteraard met de eventuele persoonsgegevens zwartgemaakt). Ik zal er dan voor zorgen dat je het aankoopbedrag à € 10,00 vergoed krijgt op een volgende factuur én dat je een voucher toegestuurd krijgt van me per privébericht. 

Kan ik je daar enigszins mee tegemoetkomen? Laat het me weten, dan ga ik meteen aan de slag voor je.

P.s. heeft Guidion jou nog gebeld om eventueel te afspraak te vervroegen?

Hallo,

wij zitten met precies hetzelfde probleem, ook geen verbinding en er moet nog een monteur langskomen van kpn om dit op te lossen, maar nog geen vooruitzicht in wanneer dit gaat gebeuren. We hebben geen mobiel abonnement bij t-mobile maar zouden wel erg graag zo snel mogelijk internet hebben. Mijn vraag is of het voor ons ook mogelijk is om met een prepaid kaartje een unlimited internet voucher te mogen ontvangen.


Goedenavond @DaanFer,

Goed dat jullie aan de klok luiden. Onze diepe excuses, dit is zeker niet de bedoeling. Het liefst hadden wij ervoor gezorgd dat jullie bij de installatieafspraak al volledig voorzien waren. Dat er inmiddels al vier monteurs langs moeten komen duidt de complexiteit van het probleem. Ik heb daartegen wel een sterk vermoeden dat het morgen wordt opgelost. Mocht dat onverhoopt toch niet het geval zijn, dan zullen wij zeker snel vervolgstappen ondernemen!


Hi ​​​@Carmenbraham,

Handig dat jullie mij op de hoogte brengen en onze excuses voor het ongemak! Ik ga ervoor zorgen dat KPN NetwerkNL morgen contact met jullie opneemt. Zij zullen snel bij jullie langskomen en, in vrijwel alle gevallen waarbij het bij de installatie van Guidion mis gaat, is het voor de KPN NetwerkNL monteur alsnog mogelijk om de verbinding tot stand te brengen. Ik verwacht dat dit snel voor jullie is opgelost!


Reageer