Skip to main content

retourzending ongevraagd installatiepakket

• June 26, 2025
  • 46 reacties
  • 470 Bekeken

Toon eerste reactie

46 reacties

• Auteur
  • is Prince of Content
  • August 26, 2025

Tommie, nog even voor mijn duidelijkheid: dat klantnummer RQO93849 is nu uit de administratie weg? Want dat is wel noodzakelijk. Ik heb slechts 1 klantnummer, bij jullie bekend.

Je maakt mij geruster met nog een laatste bevestiging.

Dank je wel voor de hulp. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • August 27, 2025

Hey ​@Elisabeth-46, ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over.

Omdat je het bedrag gestorneerd hebt zal dit in het systeem worden vergoed zodat het bedrag op € 0.00 komt te staan. Die € 75.00 was inderdaad van het andere abonnement. Het abonnement met klantnummer RQO93849 is inderdaad nu niet meer van toepassing en volledig opgezegd en afgerond. Nu ben je hier inderdaad vanaf en hoef je hier niet meer over na te denken!

• Auteur
  • is Prince of Content
  • August 27, 2025

Dank je wel! 

• Auteur
  • is Prince of Content
  • August 28, 2025

Beste Tommie, vanmorgen wéér een mail van Odido dat het door mij gestorneerde bedrag niet kon worden afgeschreven. Op 7 sept.wordt ern 2e poging gedaan...heb nu een betalingsachterschuld zeggen ze.

Wéér gebeld en nu is die € 75 voor het modem dat niet teruggestuurd is!!!  Jullie hadden dat verkeerd gedaan, hele pakket is allang retour..zie alle andere correspondentie hier..😪 Heb gebeld dus met deze administratieve vraag.

Blijkt zowat onoplosbaar. De afschrijving op 7 sept.kan niet stopgezet.

Er was €75 gecrediteerd..zou hiermee verrekend worden...maar was niet gecrediteerd en wordt nu weer gecrediteerd en ook weer in sept.afgeschreven.

Help, aub. Ik ga hier verder wel werk van maken.

Heb nu 43 keer gebeld naar Odido.

Op mijn contactformulier met klacht komt geen antwoord  En steeds wordt beloofd dat alles nu in orde is...maar dat is niet zo.

En nu weer dit!!! 

Graag nog een laatste reactie. 

• Auteur
  • is Prince of Content
  • August 28, 2025

Op 6 sept. wordt er weer gepoogd een bedrag van € 75 af te schrijven! Ik word belaagd door nare mails door onvermogen bij Odido de zaken goed te regelen.

Ik wil nu mijn€ 75 retour, want heb vandaag betaald op advies Odido medewerkers! Anders komt er nooit een eind aan die mails, zeiden ze.

Ik heb juist betaald en wil het gecrediteerde bedrag dus terug. Terugbetaling is goedgekeurd, kreeg ik te horen in een mail.

Hoe gaat het nu?

Ik accepteer dit niet meer. Ben helemaal overspannen van dit Odido-gedoe. Id al vanaf 2 juni....Graag een reactie! 

Albert55
Forum|alt.badge.img
  • is een gewaardeerde antwoordgever
  • August 29, 2025

@Elisabeth-46 Begrijp dat het voor jou heel erg moeilijk is om geduld te hebben. Maar doordat je heel veel berichten verstuurt wordt het ook een heel erg onduidelijk verhaal. 

De moderators zullen hun best doen om de problemen op te lossen, heb daar vertrouwen in. 

• Auteur
  • is Prince of Content
  • August 29, 2025

Omdat ik elke keer een ander verhaal krijg, is alle duidelijkheid zoek. Voor mij helemaal. En nu kreeg ik van Odido het advies de gestorneerde €75 toch te betalen. Anders kwam er voor mij geen eind aan  de betalingsmails die steeds gezonden worden en zouden er zelfs incassokosten kunnen komen. Nu heb ik dus betaald en is ook dat bedrag gecrediteerd..dus komt het een keer terug, hoop ik. In de ene mail is dat bedrag voor zgn niet retour gezonden apparatuur en in een andere mail is het bedrag voor een eerste factuur van een abo wat inactief is. Een medewerker zei daarover: het systeem kent dat verschil niet, maar die €75 is voor een boete.

Dus die onduidelijkheid veroorzaak ik niet zelf. Maar ik begrijp wel wat jij bedoelt met al die mails van mij. Het is geen ongeduld bij mij, maar voel me bedreigd door steeds die mails Albert55.

• Auteur
  • is Prince of Content
  • September 2, 2025

Tommie, wil je dit voor mij uitzoeken? Ik heb die €75 betaald, de dag nadat ik gestorneerd had. Om verdere mails te voorkomen.

En meteen laten weten.Nu krijg ik weer een mail dat de creditering is goedgekeurd en verrekend wordt. Het was voor een onterechte boete van inactief abonnement waarvoor ik gern installatiepakket zou hebben geretourneerd. Hoe krijg ik nu mijn geld terug? Krijg steeds een ander antwoord. En die dreiging dat het weer wordt afgeschreven op 5 september? Terwijl ik het betaald heb en het ook weer terug krijg?

Ik maak het niet moeilijk, maar Odido.

En hoe wordt dat verrekend? Aub nog eenmaal hulp,waarvoor dank. 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • September 3, 2025

Hey ​@Elisabeth-46, de creditering is goedgekeurd. Omdat het geen actief abonnement is kun je het bedrag binnen 2 maanden op je rekening verwachten.

Wanneer heb je een e-mail gehad dat het opnieuw wordt afgeschreven? Dit zie ik namelijk zelf niet terug en is ook niet aan de orde. 

• Auteur
  • is Prince of Content
  • September 3, 2025

Hoi Tommie, Op 28 aug.ontving ik de mail dat het bedrag op 7 sept.weer geprobeerd werd af te schrijven.Ik zou nu een betalingsachterstand hebben omdat het bedrag van 75 euro niet afgeschreven kon worden( had het gestorneerd op advies medewerker), maar dezelfde dag toch maar betaald.

Dus die betaalachterstand is er niet meer maar hoop niet dat die nog niet is verwerkt en er daarom weer op 7 sept.wordt afgeschreven. En waarom moet het 2 maanden duren voordat ik mijn geld krijg?

Mij wordt steeds verteld van 3 weken..

Dus: nu weet ik het helaas nog niet. 

Graag nog eenmaal je hulp. Dit is niet fijn zo.

Hartelijk dank alvast!

• Auteur
  • is Prince of Content
  • September 3, 2025

Tommie, als je wilt kan ik die mail van 28 augustus opsturen aan je.

Laat maar weten.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • September 4, 2025

Hey ​@Elisabeth-46, dankje voor je terugkoppeling!

Dat is inderdaad een betaalherinnering, als een afschrijving niet gelukt is of gestorneerd wordt dan zullen we 10 dagen laten het bedrag opnieuw proberen af te schrijven. Ik zie dat het netjes betaald en verwerkt is in mijn systeem. Omdat dit abonnement niet meer actief is duurt het uiterlijk 2 maanden voordat het bedrag weer bij jou op de rekening staat. Dit kan inderdaad veel sneller zijn dan 2 maanden maar dit houden we uiterlijk aan. Binnen 2 maanden kun je het bedrag dus weer op je rekening verwachten en hoef je je geen zorgen meer te maken over dit abonnement! 

• Auteur
  • is Prince of Content
  • September 4, 2025

Dank voor je bericht, Tommie. Begrijp ik het nu goed als ik lees dat ik 7 sept. niet wéér een poging tot afschrijving van €75 krijg en dat ik het bedrag binnen uiterlijk 2 maanden terug krijg op mijn rekening?

Krijg ik dan bericht daarvan?

En vanaf nu géén mails meer over betalingen?

Bedankt nogmaals zeer voor een reactie.

• Auteur
  • is Prince of Content
  • September 4, 2025

Beste Tommie, waarom kreeg ik ruim een week geleden een mail dat de creditering is goedgekeurd en ik binnen enkele dagen een creditnota zou ktijgen, maar niet gekregen heb? En hoe dan dat als het voor een inactief abonnement is? Dat kan ik toch nergens zien staan?

Wat een gedoe allemaal. Hoe zit dat ny.

Was blij met antwoord, maar snap hrt niet meer. Krijg ik het dan teruggestort op de rekening van mijn lopende thuisabonnement? Werkt dat dan zo? 

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • September 5, 2025

Hey ​@Elisabeth-46, er wordt inderdaad niks op 7 september afgeschreven omdat je het bedrag al betaald hebt, dit staat allemaal goed! 

Er is bij je verlenging door 1 van onze medewerkers een nieuwe aanvraag ingediend in plaats van de verlenging op je huidige abonnement, hierover ben je toen gebeld. Daardoor is dit fout gegaan en is er een nieuw installatiepakket verzonden. Alles staat nu goed, de verlenging is goed gegaan bij je huidige abonnement en je ontvangt het bedrag binnen 2 maanden terug, dat is het beleid bij een abonnement dan niet meer actief is. Je krijgt het teruggestort op het bij ons bekende rekeningnummer, die is op beide abonnementen gelijk. Hopelijk is het zo duidelijk voor je. Als je verder nog vragen hebt, laat het dan gerust weten!

• Auteur
  • is Prince of Content
  • September 5, 2025

Hoi Tommie, helemaal duidelijk. Dank je wel voor alle moeite. Ik wacht nu af.

Fijn weekend alvast.

MVG

Elisabeth-46

• Auteur
  • is Prince of Content
  • September 11, 2025

Vandaag, 11 sept.bericht van Odido ontvangen dat mijn retour gezonden installatie pakket is ontvangen. En dat er niets in rekening wordt gebracht.. maar ik heb al betaald!!! En niets over een creditering !!! Wat nu weer? Komt dit ooit nog goed? 

• Auteur
  • is Prince of Content
  • September 24, 2025

Hallo Tommie,

Wil je me nogmaals helpen met het oplossen van het probleem over de creditering. Ik krijg zoveel verschillende berichten van Odido. Graag je hulp. Dit is verre van leuk allemaal! Alvast bedankt.

MVGroeten

Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator | Mobiel
  • November 5, 2025

Goedemiddag ​@Elisabeth-46 , excuses! Je bericht was niet goed bij ons binnengekomen. Natuurlijk help ik je graag verder. Ik zie dat er 2 bedragen van €75 zijn gecrediteerd onder je klantnummer. Kan je mij aangeven of je hier nog vragen over hebt en wat je vraag precies is?

• Auteur
  • is Prince of Content
  • November 5, 2025

Hallo Demy,

Het probleem is inmiddels opgelost  Heb nu gewoon 1 werkzaam abonnenent en 1 inactief  Dat inactieve was het probleem. Had een onterechte boete gekregen  voor niet terugzenden apparatuur, maar die was allang ontvangen.en handmatig verwerkt.

Hopelijk is de rust weergekeerd! 

MVG

Elisaberh-46

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Elisabeth-46, bedankt voor deze update. Ik ben blij dit te lezen! 😁