Skip to main content

Als gevolg van allerlei glasvezelperikelen is mijn (nog te starten) Odido internet abonnement per ongeluk door Odido zelf deze zomer geannuleerd. De modem toen heb ik gehouden en niet teruggestuurd, omdat ik vrijwel direct met Odido weer een abonnement heb gesloten. Herstel van de geannuleerde overeenkomst was volgens Oidido niet mogelijk, zodat een nieuw abonnement moest worden afgesloten c.q. besteld. Deze bestelling is vervolgens ook recent geannuleerd door Odido, omdat het de glasvezelpartij technisch niet lukt om glasvezel op mijn adres te krijgen.

 

Nu kreeg ik ineens een poging tot incasso van € 75,00 voor het niet terugsturen van het modem van de eerste geannuleerde bestelling. Dat klopt, want dat modem had ik bewaard voor het nieuwe contract. Ik wil het modem nu terugsturen, maar bij het downloaden van het retourlabel c.q. de QR-code krijg ik de melding dat het retourlaber niet (meer) actief is.

 

Kunnen jullie ervoor zorgen dat ik een nieuw retourlabel krijg, zodat ik het modem terug kan sturen en dat de incassopogingen van Odido worden gestaakt?

Hey ​@PJP_Beker, welkom op onze Community! 

Wij kunnen jammer genoeg geen nieuw retourlabel aanmaken. Er is gelukkig wel een andere optie, in dit topic kun je lezen hoe je het apparatuur zonder QR-code kunt retourneren: 

 

 

Ik heb de boete vergoed en een uitstel van betaling geactiveerd. Als het goed is moet het systeem dit dan weer rechttrekken en hoef je niks te betalen!


Dank voor je reactie. Inmiddels kreeg ik bericht van het uitstel van betaling tot 28 december a.s. én is de apparatuur teruggestuurd. Odido heeft mij ook bericht dat de apparatuur door hen is ontvangen. Desondanks is vandaag de boete van € 75,00 van mijn rekening afgeschreven door Odido, met vermelding van de factuur (waarop uitstel van betaling is verleend en waarvan de apparatuur door Odido retour is ontvangen). 

Er is kennelijk dus (weer) iets fout gegaan en de boete is onterecht geïncasseerd. Wanneer krijg ik deze terug? 


Hi ​@PJP_Beker, excuus hiervoor! Ik zie echter dat de boete eind november wel al is vergoed. Dit betekent dat we dit met de billing van december op je rekening storten. Hou er rekening mee dat het even kan duren voor je het op je rekening ontvangt. Dit zal uiterlijk begin januari zijn!


Heel bijzonder dat bevestigd is dat het modem is ontvangen, dat de boete al is vergoed en dat er eerder al een uitstel van betaling is gecommuniceerd tot eind december, en dat dan toch gewoon € 75,00 wordt geïncasseerd. 


@PJP_Beker Mijn oprechte excuses voor dit ongemak. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Ik kijk meteen met je mee om dit op te lossen! 

Gelukkig zie ik dat er al een vergoeding voor  €75 is aangemaakt. Deze wordt eind deze maand teruggeschreven op jouw rekening. 

Heb je nog andere vragen of kan ik nog ergens bij helpen? Geef het aan, ik sta voor je klaar!


Reageer