Skip to main content

Op 26-4-2023 heb ik een nieuw glazvezelnetwerk abonnement afgesloten maar tot op heden is deze nog steeds niet aangesloten en heb ik voor het laatst 29-09-2023 contact over gehad vanuit Odido (nav een belletje vanuit mij) ik kreeg een bericht en daar stond het volgende in:

Volgens ons systeem loopt jouw bestelling administratief niet door omdat de aannemer Open Dutch Fiber niet heeft afgemeld dat ze 08-09-2023 zijn langsgeweest voor de huisaansluiting. En hierdoor is Guidion nog steeds niet aangestuurd om de installatie te voltooien. 

Wij hebben navraag uitgezet naar de aannemer om dit in orde te maken, zodat je z.s.m. opgeleverd kan worden.

Maar inmiddels zijn we weer een maand verder en ik heb nog steeds niks vernomen, of verdere informatie gehad. Ik weet ook niet of Open Dutch Fiber zich inmiddels wel heeft afgemeld.

Ik wil graag meer informatie over hoe nu verder, gelukkig betaal ik nog niks e.d. maar mijn geduld begint wel op te raken en vooral gebrek aan communicatie en de slechte communicatie over de aansluiting en inmiddels 6 maanden verder dan de aanvraag datum. Terwijl dat niet is gemeld bij het aanvragen dat het zo lang kan duren. 

Hoi @anoukvanschaijk, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt, ik ben meteen voor je gaan kijken. Ik zie inderdaad dat er op 29-09 uitvraag gedaan is, echter naar de verkeerde onderaannemer. Ik heb daarom direct onze glasvezelafdeling aan de digitale mouw getrokken om ODF aan te spreken en dit door te zetten. Zij gaan je ook opbellen en meer informatie hierover geven. Houd je telefoon goed in de gaten, als ze je niet kunnen bereiken dan spreken ze een voicemail in! 

Ik ben inderdaad zoals aangegeven dezelfde dag nog gebeld met de belofte dat ik snel; hopelijk nog voor het weekend maar anders in het begin van de week een bericht zou krijgen van de onderaannemer voor het maken van een afspraak. En ook de belofte dat iemand van odido dit in de gaten zou houden en mij anders zou bellen. Maar helaas; nu inmiddels 11 dagen en weer helemaal niks gehoord.

@anoukvanschaijk Ik heb ons aansluitsysteem geraadpleegd en zie de “civiele” datum op 28 november staan. Het lijkt erop dat Open Dutch wel degelijk de juiste aansturing gedaan heeft, maar ik zie dit niet meteen terug in de rapportage. We gaan wederom navraag uitzetten bij onze operationele afdeling. Sorry voor de extra wachttijd!

Inmiddels weer twee weken verder en ik heb nog steeds bericht ontvangen of belletje gehad van Odido dus nog steeds geen schot in de zaak of duidelijkheid wanneer ik deze kan verwachten.

Hi @anoukvanschaijk, dat lijkt inderdaad niet helemaal soepel te lopen. Ik heb Fiber nogmaals gevraagd om dit op te pakken en jou een update te geven over de situatie! 

Reageer