Deze post is puur ter kennisgeving en hopelijk kan de dienstverlening hiermee verbeterd worden, want de ervaring die ik heb gehad en blijkbaar meerderen met mij, laat echt te wensen over.
Eerder dit jaar had ik een abbonement afgesloten waarmee ik zou overstappen van mijn oude provider naar T-Mobile thuis. De spullen waren vrij vroeg in huis, de monteur voor het aansluiten was op de afgesproken dag en tijd geweest en heeft de spullen aangesloten. Vervolgens concludeert hij dat de beheerder iets nog niet geactiveerd heeft. Hiervoor zou hij een werkbon aanmaken en zou dit geactiveerd worden. Vervolgens ging er een weekend overheen en was er de volgende maandag nog niks veranderd. Zo doende neem ik contact op met de klantenservice, de mevrouw die mij te woord stond af aan dat de beheerder binnen vijf werkdagen contact met mij zou opnemen om dit op te lossen. Vijf werkdagen later niks gehoord, dus neem ik weer contact op met de klantenservice. Deze keer geeft de mevrouw die mij hielp aan dat de monteur de bon niet had doorgegeven aan de technische dienst? Zij zou het een en ander uitzoeken met de technische dient en mij de volgende dag een mail sturen met de stand van zaken. Volgende dag en wat denk je geen mail. Dus nu neem ik voor de derde keer contact op met de klantenservice. Deze keer geeft de mevrouw aan dat er dus wel contact is geweest tussen de beheerder en technische dienst, alleen dat dit waarschijnlijk weer langer moet gaan duren, wachttijd onbekend, want het is een externe partij. Na het derde contact heb ik maar gelijk besloten om het abbonement maar te annuleren en een andere provider te zoeken.
Als ik de ervaringen zo op dit forum en het verder internet lees is dit niet een incident, maar een structureel probleem. Dat het T-Mobile niet lukt om gemaakte afspraken na te komen binnen een acceptabele tijd. T-Mobile weet tenslotte dat de verbinding op een bepaalde tijd gereed moet zijn en zou dit vooraaf moeten kunnen verifiëren met de netwerkbeheerder.