Goedemiddag,
Afgelopen december hebben we een aanvraag gedaan voor glasvezel in onze woning. Aangezien we op 3 hoog wonen in een 100 jaar oud huis was het een hele klus om de glasvezel geinstalleerd te krijgen. Uiteindelijk is de installatie dan toch voltooid op maandag 31-3. Na het aansluiten van de nieuwe apparatuur hebben we een week lang kunnen genieten van een werkende glasvezelverbinding.
Vanmorgen werden we echter wakker zonder internet. Na in Mijn Odido gekeken te hebben viel mij op dat de installatie er nog niet in stond. (er stond dat de installatiedatum nog onbekend was) Hierop heb ik gebeld om te kijken of dit recht gezet kon worden. Mevrouw heeft toen handmatig de installatie op voltooid gezet, en mij doorverbonden met een collega die mij kon helpen met de verbinding.
Deze meneer wist me te vertellen dat er een netwerkmigratie in gang gezet was, en dat er een monteur moet komen. De eerst mogelijke afspraak is zodag in de ochtend. Ik blijf echter met een aantal vragen achter waar ik telefonisch niet echt duidelijk antwoord op kreeg:
- Alle apparatuur is aanwezig, aangesloten en heeft bovendien al een week gewerkt. Waarom moet er nu weer iemand langskomen. Is dit niet iets dat ik zelf kan doen of wat op afstand gedaan kan worden?
- Waarom wordt deze netwerkmigratie in gang gezet als er nog geen afspraak is gemaakt? Nu zit ik de rest van de week zonder verbinding.
- Waarom wordt dit niet geregeld bij het aansluiten van de glasvezelverbinding, of op zijn minst vermeld dat dit nog geregeld moet worden?
Wel werd me een voucher voor unlimited mobiel internet aangeboden. Naast dat ik al een unlimited mobiel abonnement heb, is dit voor mij niet dekkend aangezien ik meerdere apparaten heb die bekabeld op internet aangesloten zitten en die geen wifi hebben.
Hebben jullie enig idee hoe ik dit verder kan oplossen?