Skip to main content

Problemen glasvezel week na installatie


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Goedemiddag,

Afgelopen december hebben we een aanvraag gedaan voor glasvezel in onze woning. Aangezien we op 3 hoog wonen in een 100 jaar oud huis was het een hele klus om de glasvezel geinstalleerd te krijgen. Uiteindelijk is de installatie dan toch voltooid op maandag 31-3. Na het aansluiten van de nieuwe apparatuur hebben we een week lang kunnen genieten van een werkende glasvezelverbinding.

Vanmorgen werden we echter wakker zonder internet. Na in Mijn Odido gekeken te hebben viel mij op dat de installatie er nog niet in stond. (er stond dat de installatiedatum nog onbekend was) Hierop heb ik gebeld om te kijken of dit recht gezet kon worden. Mevrouw heeft toen handmatig de installatie op voltooid gezet, en mij doorverbonden met een collega die mij kon helpen met de verbinding.

Deze meneer wist me te vertellen dat er een netwerkmigratie in gang gezet was, en dat er een monteur moet komen. De eerst mogelijke afspraak is zodag in de ochtend. Ik blijf echter met een aantal vragen achter waar ik telefonisch niet echt duidelijk antwoord op kreeg:

  • Alle apparatuur is aanwezig, aangesloten en heeft bovendien al een week gewerkt. Waarom moet er nu weer iemand langskomen. Is dit niet iets dat ik zelf kan doen of wat op afstand gedaan kan worden?
  • Waarom wordt deze netwerkmigratie in gang gezet als er nog geen afspraak is gemaakt? Nu zit ik de rest van de week zonder verbinding.
  • Waarom wordt dit niet geregeld bij het aansluiten van de glasvezelverbinding, of op zijn minst vermeld dat dit nog geregeld moet worden?

Wel werd me een voucher voor unlimited mobiel internet aangeboden. Naast dat ik al een unlimited mobiel abonnement heb, is dit voor mij niet dekkend aangezien ik meerdere apparaten heb die bekabeld op internet aangesloten zitten en die geen wifi hebben.

Hebben jullie enig idee hoe ik dit verder kan oplossen?

Uitgelichte reactie

8 april 2025

Hallo ​@svd67 

Is de mediaconverter en router geïnstalleerd door een Guidion monteur of door de monteur die ook de glasvezelkabel naar binnen kwam brengen?

Een migratie houdt in dat je wordt overgezet op een andere glasvezelnetwerk, meestal moet er dan ook een andere mediaconverter worden geplaatst.

Een glasvezelinstallatie wordt altijd door een monteur gedaan.

3 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21021 reacties
  • 8 april 2025

Hallo ​@svd67 

Is de mediaconverter en router geïnstalleerd door een Guidion monteur of door de monteur die ook de glasvezelkabel naar binnen kwam brengen?

Een migratie houdt in dat je wordt overgezet op een andere glasvezelnetwerk, meestal moet er dan ook een andere mediaconverter worden geplaatst.

Een glasvezelinstallatie wordt altijd door een monteur gedaan.


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 8 april 2025

Ah dat wist ik niet. Aangezien ik niets hoorde verder en alles al binnen was heb ik het zelf gedaan. Ik had hiervoor geen glasvezel en heb nu een aansluiting van ODF.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21021 reacties
  • 8 april 2025

@svd67 

De Guidion monteur installeert alles, registreert de ONT indien nodig en meldt de verbinding achteraf gereed zodat de bestelling als afgerond staat.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen