Problemen bij overstap van Tweak naar Odido glasvezel

  • 21 September 2023
  • 2 reacties
  • 275 Bekeken

  • is nieuwsgierig
  • 0 reacties

Ik ervaar grote problemen bij de overstap van Tweak naar Odido glasvezel. Na 11 jaar probleemloos van de Tweak glasvezeldienst gebruik te hebben gemaakt, toch maar besloten om over te stappen naar het eigen product van Odido. Van een glasvezel provider wat onder Odido valt naar Odido zelf zou toch niet al te veel problemen moeten opleveren zou je zeggen!?

 

23 juli: Overstap aangevraagd bij T-Mobile voor glasvezel + TV.

25 juli: Bevestiging van Tweak ontvangen dat er een overstap is aangevraagd en dat ik zelf geen actie hiervoor hoef te ondernemen.

31 juli: De magenta gekleurde T-Mobile doos met apparatuur ontvangen.

30 augustus: Afspraak staat met Guidion gepland voor de installatie. Helaas komt er geen monteur opdagen op het afgesproken tijdslot. Bellen naar de klantenservice van Odido of er nog een monteur onderweg is. Daar krijg ik te horen dat ik zogenaamd niet thuis zou zijn geweest wat onzin is! Ik word doorverbonden met Guidion om een nieuwe afspraak in te plannen. Bij Guidion aangekomen, word ik wederom doorverbonden met Odido omdat ik geen klant ben van Guidion en Odido zelf de afspraken moet inplannen. Odido stuurt me vervolgens weer een link om het online formuliertje voor het aanvragen van een afspraak in te vullen. Telefonisch een afspraak inplannen blijkt onmogelijk te zijn.

13 september: Poging twee voor de installatie. Nu komt er gelukkig wel een monteur opdagen en nog een nette ook die vooraf even aankondigt dat hij er binnen een kwartier is. Installatie van de apparatuur is uitgevoerd alleen constateert de monteur dat het signaal van Tweak nog op de lijn zit en er geen Odido verbinding is. Op de Zyxel converter branden 3 lampjes behalve het speed lampje. Monteur geeft aan dat KPN waarschijnlijk nog een patch moet uitvoeren in de wijkkast en dat hij dat zelf niet mag doen als Guidion monteur. Op de werkbon wordt de opmerking gemaakt dat KPN nog iets moet aanpassen en de monteur heeft dit ook telefonisch aan Guidion doorgegeven die een ticket zou aanmaken. Naar alle waarschijnlijkheid zou de verbinding dan binnen 24 uur moeten werken.

14 september: Na 24 uur nog steeds geen verbinding dus de klantenservice maar weer eens gebeld. Daar wordt vastgesteld dat er nooit een overstap is aangevraagd van Tweak naar Odido waardoor inderdaad het Tweak signaal nog op de lijn zat. Het aangemaakte ticket voor de patch in de KPN wijkcentrale blijkt niet te bestaan (of kan niet gevonden worden) en wordt op mijn verzoek opnieuw aangemaakt. Volgens de klantenservice zou dit een paar dagen duren. In de tussentijd een voucher voor onbeperkt 5G ontvangen en een mail met een referentienummer en dat er binnen 3 werkdagen contact wordt opgenomen.

20 september: Aangezien de 3 werkdagen al voorbij zijn zonder dat er contact is opgenomen en er nog steeds geen verbinding is maar wederom de klantenservice gebeld. Inmiddels is er op de Zyxel converter een extra lampje uit gegaan. Naast speed, blijft fiber nu ook uit. In de tussentijd kennelijk toch iets gebeurd? Klantenservice geeft aan dat beide tickets nog open staan en dat ze niet weten wanneer deze opdrachten uitgevoerd worden. Ik moet het er maar mee doen dat dit in de handen van KPN ligt. Op de vraag waarom er geen contact is opgenomen binnen 3 werkdagen wordt niet gereageerd, behalve dat ik maar geduld moet hebben.

21 september. Ik ontvang een sms en een mail van Guidion om een afspraak in te plannen. Waarom staat er niet bij. Lijkt me wel handig als hier in de communicatie meer duidelijkheid over is. Als er tegen mij gezegd wordt dat het aan de wijkcentrale van KPN ligt, dan hoef ik toch geen afspraak te maken met Guidion? Uiteindelijk maar weer de klantenservice gebeld voor opheldering en daar weten ze het ook niet. Uiteindelijk na lang wachten en drie keer het verhaal gedaan te hebben, krijg ik te horen dat er een lijnmeting moet gaan plaatsvinden. Kan ik voor de derde keer weer gaan schuiven in mijn planning om een dagdeel thuis te blijven.

Inmiddels word ik er een beetje moedeloos van. Van glasvezel naar glasvezel zou toch geen rocket science moeten zijn? Ik vraag me af of ik ooit nog een werkende verbinding ga krijgen van Odido. Hier gaan een hoop dingen mis!

 

 

Demi van Odido 7 maanden geleden

Hi @JRRM, allereerst van harte welkom op onze Community en bedankt voor het delen van jouw verhaal. Allereerst mijn excuses voor deze ruwe start, ik had gehoopt dat dit vlekkeloos was verlopen. Ik heb meteen uitgezocht hoe het momenteel met de monteur zit en zo te zien moet Guidion opnieuw langskomen omdat zij zelf de patch zetten in de wijkcentrale. Waarom de vorige Guidion monteur dit niet gedaan heeft, is mij niet duidelijk. Vandaar dat de vorige monteur ook constateerde dat Tweak nog op de lijn zat.

In ieder geval zie ik in de aansturing dat duidelijk is dat hij ook de patch moet plaatsen en ga ik er vanuit dat het ook echt goed moet komen. De monteur staat gepland voor aankomende woensdag. Wil je ons op de hoogte houden of je na de afspraak ook daadwerkelijk van onze diensten kunt genieten? 

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Hi @JRRM, allereerst van harte welkom op onze Community en bedankt voor het delen van jouw verhaal. Allereerst mijn excuses voor deze ruwe start, ik had gehoopt dat dit vlekkeloos was verlopen. Ik heb meteen uitgezocht hoe het momenteel met de monteur zit en zo te zien moet Guidion opnieuw langskomen omdat zij zelf de patch zetten in de wijkcentrale. Waarom de vorige Guidion monteur dit niet gedaan heeft, is mij niet duidelijk. Vandaar dat de vorige monteur ook constateerde dat Tweak nog op de lijn zat.

In ieder geval zie ik in de aansturing dat duidelijk is dat hij ook de patch moet plaatsen en ga ik er vanuit dat het ook echt goed moet komen. De monteur staat gepland voor aankomende woensdag. Wil je ons op de hoogte houden of je na de afspraak ook daadwerkelijk van onze diensten kunt genieten? 

Ik voel met je mee, ik zit nu ook in de toestanden zeg maar. Heb het er maar druk mee. 

Reageer