Skip to main content

Goededag!

Het is me niet in het geheel duidelijk wat er van mij verwacht wordt voor de installatie van mijn internet. Van wat ik begreep, gaf de de klantenservice(telefoon) aan dat er nog toestemming nodig is van de VVE of van KPN voor het doortrekken van glasvezel, ofwel voor toestemming van KPN voor het gebruik van het netwerk.

Volgens de brochure van de woning ligt er al (KPN beheert) glasvezel tot in de woning - het lijkt mij dat toestemming vragen voor toegang tot KPN infrastructuur iets is wat T-Mobile zelf doet? Indien ik zelf nog KPN moet bellen, welke informatie kan ik bijdehand houden om door te geven.

Het is wel erg ongelukkig dat T-mobile van uit hunzelf niet aangeven wat de problemen zijn van een bestelling. De eerste keer dat ik belde (2 maanden na bestellen zonder bericht) werd er aangegeven dat het tot ongeveer mid-april zou duren, hierna is er geen bericht meer vanuit T-Mobile meer gekomen over vertragingen of andere redenen. Momenteel maak ik gebruik van mijn telefoon abonnement voor mijn computer, en hoewel 25GB een hoop is voor normaal telefoon gebruik, brand ik daar nu makkelijk doorheen met mijn computer, zelfs al probeer ik zo weinig mogelijk te downloaden. Is het wellicht mogelijk om mijn data tijdelijk uit te breiden tot het oplossen van de installatie?

Hoi @YoerideKoning, fijn dat je dit hier aangeeft, sorry voor de verwarring ik help je heel graag aan duidelijkheid waar je behoefte aan hebt!

Op dit moment zijn wij bezig om een glasvezelnetwerk uit te rollen in Rotterdam. Wij proberen zo veel mogelijk adressen aan te sluiten die nog niet op een ander glasvezelnetwerk zitten, alleen is er soms een kleine overlap in het uitrol gebied. Omdat het om ons eigen netwerk gaat zouden wij dan ook een tweede, aparte glasvezelaansluiting bij je aanleggen. Ons glasvezelnetwerk is ook geheel apart van KPN en daarom zullen wij ook niet hun toestemming nodig hebben.

Wél is toestemming van de VvE van groot belang en dat is momenteel ook nog het heikelpunt. De aannemer geeft namelijk aan dat er de VvE nog geen toestemming heeft gegeven voor de aanleg van onze glasvezelaansluiting. 

Hierover kan je het beste contact opnemen met de VvE door aan te geven dat onze aannemer nog geen toestemming van hen heeft ontvangen en dat dit noodzakelijk is voor het aanleg van onze glasvezelaansluiting. Hiervoor heeft de aannemer al een aantal documenten naar je VvE opgestuurd en deze dienen zij schriftelijk naar de aannemer op te sturen.

Geef het gerust aan als ik je nog met vragen zit, het liefst zie ik je zo snel mogelijk van glasvezel genieten!

Hai Cal,

Vanuit de Woonbron heb ik begrepen dat toestemming er is/niet nodig is voor het aanleggen van internet - wellicht loopt hier iets scheef in de communicatie? Ze heeft het doorgezet naar de VvE's opzichter die mij later nog infomatie zal toesturen.

Reageer