Skip to main content

Potentiële nieuwe klant

Goedendag,

Ik ben een potentiële nieuwe klant (nieuw huis gekocht, met glasvezel aansluiting) en ik heb een paar vragen:

• Kun je gedurende de looptijd van het contract de internetsnelheid zowel omhoog als omlaag aanpassen of zit je 2 jaar vast aan dezelfde snelheid? Ik twijfel een beetje welke snelheid passend is, maar op dit moment is voor Glasvezel 100 t/m Glasvezel 2000 de prijs gelijk voor het eerste jaar voor nieuwe klanten, dus dat is wel een reden om misschien eerst een te hoge snelheid te kiezen en later dit af te schalen als blijkt dat het toch niet nodig blijkt te zijn.
  • Kun je gedurende de looptijd van het contract eenvoudig tv toevoegen aan het bestaande abonnement? Op dit moment heb ik nog geen tv, dus is het een beetje zonde om al wel te moeten betalen voor een tv abonnement. Zodra ik echter wel een tv heb gekocht, wil ik waarschijnlijk wel een tv abonnement.
  • Ik lees dat er tijdelijk geen aansluitkosten zijn. Betekent dit dat de monteur langs komt op de gewenste aansluitdatum? In eerste instantie wil ik daar de opleverdatum van de woning invullen. Ik krijg echter pas in de loop van die dag de sleutel, dus dat is dan lastig plannen met een monteur… 

Ik zie het antwoord op deze vragen wel te gemoed en wie weet hebben jullie er een nieuwe klant bij! 

Uitgelichte reactie

6 april 2025

Snelheid kan gedurende contract wel omhoog, niet omlaag.

Tv kun je later toevoegen voor de normale tarieven. 

De gratis monteursafspraak maak je zelf op een beschikbaar slot van de monteur. De afspraak kan nadat de glasvezel lijn is opgeleverd door de lokale netbeheerder. Is er al glasvezel in de woning, dan is dat al vaak binnen een paar weken. Als dit nog moet worden binnengebracht kan het een paar maanden duren.

Je wordt via my-odido op de hoogte gehouden van de voortgang.

3 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8889 reacties
  • 6 april 2025

De gratis monteursafspraak maak je zelf op een beschikbaar slot van de monteur. De afspraak kan nadat de glasvezel lijn is opgeleverd door de lokale netbeheerder. Is er al glasvezel in de woning, dan is dat al vaak binnen een paar weken. Als dit nog moet worden binnengebracht kan het een paar maanden duren.

Je wordt via my-odido op de hoogte gehouden van de voortgang.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20845 reacties
  • 6 april 2025

@Ik_heb_een_vraag 

Bij een contract voor 2 jaar kan je de snelheid alleen verhogen, verlagen kan na de contractperiode.

Bij een contract voor 1 jaar kan je verhogen en verlagen tijdens de contractperiode.

Alleen als je verhoogt naar 8 Gbps verlies je de korting die je voor de eerste aantal maanden krijgt.

Tv zit vast aan de contractduur van je internetabonnement dus mocht je tv binnen de contractperiode aanzetten dan kan je tv pas opzeggen zodra je contract maandelijks opzegbaar is.

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 6 april 2025
eric schreef:

Waqqas schreef:

Bij een contract voor 2 jaar kan je de snelheid alleen verhogen, verlagen kan na de contractperiode.

Bij een contract voor 1 jaar kan je verhogen en verlagen tijdens de contractperiode.

Oh, dus ik kan alleen maar omhoog bij schalen als ik dat nodig acht? Bijna alles is nu voor het eerste jaar dezelfde prijs. Meteen hoog inzetten en later als terugschroeven is dus geen optie, begrijp ik.

(ik ga uit van een contract van 2 jaar bij dit antwoord)

eric schreef:

Waqqas schreef:

Tv zit vast aan de contractduur van je internetabonnement dus mocht je tv binnen de contractperiode aanzetten dan kan je tv pas opzeggen zodra je contract maandelijks opzegbaar is.

Ik zie dat de tv het eerste jaar sowieso gratis is, dus dan kan ik het toch net zo goed meteen toevoegen. Al twijfel ik daar wel een beetje over: Ik begreep dat je via bijvoorbeeld NPO Start ook gewoon NPO kon zien en dat er zo ook manieren waren voor andere zenders. Mogelijk is dat goedkoper. 

eric schreef:

De woning heeft al glasvezel. Dus volgens mij hoeft zo'n monteur alleen maar een modem aan te sluiten en is hij al klaar. Enige is dat als ik meteen internet zou willen hebben van dag 1, dat de monteur ook op die dag langs moet komen, maar dat is niet heel praktisch. Geen idee hoe die dag precies gaat lopen. Dan lijkt me die dag dus niet handig. Dus dan wordt het pas na het lange weekend, zodat ik het dan pas in laat gaan. 

Waqqas schreef:

Alleen als je verhoogt naar 8 Gbps verlies je de korting die je voor de eerste aantal maanden krijgt.

Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat ik aan 8 Gbps heb… Ik ben wat dat betreft maar alleen. Enige is dat ik wel gewoon goed moet kunnen thuiswerken. Dan gaat het al snel tussen de 100 Mbps of 400 Mbps. Alles daarboven lijkt mij enorme overkill.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen