In het kort is dit de situatie:
We waren meer dan een jaar klant bij T-mobile glasvezel, heeft altijd zonder problemen gewerkt.
Vanwege een aanbieding besloten we om over te stappen naar Youfone. Op de overstapdatum stopte het T-mobile signaal en dat was het moment om de Youfone (KPN) modem aan te sluiten. Hierop kwam geen signaal binnen en dat heeft een week geduurd, klantenservice Youfone stuurde me van kastje naar de muur. Uiteindelijk was ik het zat, heb ik het nieuwe abonnement geannuleerd en heb ik telefonisch T-mobile weer geactiveerd. Dit was geen enkel probleem , de lijn en het abonnement was nog actief dus ze kon het direct weer aanzetten. Ik had alleen mijn modem en media converter alweer teruggestuurd! De klantenservice zou ervoor zorgen dat ik opnieuw een modem en een media converter opgestuurd zou krijgen. Deze doos kwam een paar dagen later, alleen ontbrak de media converter. Op advies van T-mobile klantenservice heb ik het T-mobile modem aangesloten achter de KPN media converter en dit werkte inderdaad prima.
Op deze manier heeft het een dag of 5/6 gewerkt, totdat we op vakantie waren en ineens bleek dat er thuis geen internetverbinding meer was. Mijn vermoeden was dat de combi KPN media converter en T-mobile modem toch niet goed was. Na diverse telefoontjes om te vragen om een media converter op te sturen, is dit nog steeds niet gebeurd. We zijn inmiddels 2,5 week zonder internet verder en vannacht weer teruggekomen van vakantie.
Tot mijn verbazing zie ik nu ik weer thuis ben dat er op de KPN media converter geen signaal binnenkomt vanaf de glasvezelkabel. Dit houdt dan toch in dat er "buiten" wat aan de hand is?
Maandag komt er een Guideon monteur maar die zal dezelfde conclusie trekken denk ik.