Skip to main content

In het kort is dit de situatie:

We waren meer dan een jaar klant bij T-mobile glasvezel, heeft altijd zonder problemen gewerkt.

Vanwege een aanbieding besloten we om over te stappen naar Youfone. Op de overstapdatum stopte het T-mobile signaal en dat was het moment om de Youfone (KPN) modem aan te sluiten. Hierop kwam geen signaal binnen en dat heeft een week geduurd, klantenservice Youfone stuurde me van kastje naar de muur. Uiteindelijk was ik het zat, heb ik het nieuwe abonnement geannuleerd en heb ik telefonisch T-mobile weer geactiveerd. Dit was geen enkel probleem , de lijn en het abonnement was nog actief dus ze kon het direct weer aanzetten. Ik had alleen mijn modem en media converter alweer teruggestuurd! De klantenservice zou ervoor zorgen dat ik opnieuw een modem en een media converter opgestuurd zou krijgen. Deze doos kwam een paar dagen later, alleen ontbrak de media converter. Op advies van T-mobile klantenservice heb ik het T-mobile modem aangesloten achter de KPN media converter en dit werkte inderdaad prima.

Op deze manier heeft het een dag of 5/6 gewerkt, totdat we op vakantie waren en ineens bleek dat er thuis geen internetverbinding meer was. Mijn vermoeden was dat de combi KPN media converter en T-mobile modem toch niet goed was. Na diverse telefoontjes om te vragen om een media converter op te sturen, is dit nog steeds niet gebeurd. We zijn inmiddels 2,5 week zonder internet verder en vannacht weer teruggekomen van vakantie.

Tot mijn verbazing zie ik nu ik weer thuis ben dat er op de KPN media converter geen signaal binnenkomt vanaf de glasvezelkabel. Dit houdt dan toch in dat er "buiten" wat aan de hand is?

Maandag komt er een Guideon monteur maar die zal dezelfde conclusie trekken denk ik. 

De mediaconverter heb je van YouFone gekregen? Normaal moet dat verder niet uitmaken. Omdat KPN de glasvezel aanleg doet voor "T-Mobile". Fijn dat Guidion komt kijken, het kan zijn dat de aansluiting met de converter en je modem niet helemaal lekker zit. 

Hallo @Splayduke 

Heb je een zwarte Genexis mediaconverter met de lampjes power, connection en alarm?

Deze mediaconverter blijft zitten en van je nieuwe provider ontvang je dan alleen een router 🙂

Ik heb een media converter van kpn, zie bijgaande foto.

Inderdaad zo'n zelfde als ik van youfone kreeg, alleen deze had ik zelf nog over. 

Deze heeft het dus gewoon gedaan, een dag of 5/6. Is daarna gestopt. Ik heb om te testen de converter verwisseld met de converter die ik van youfone kreeg maar die doet het ook niet. 

Hi @Splayduke, welkom op onze Community en welkom terug bij Odido!

Ik zie dat je al enige stappen hebt ondernomen en dat maandag inderdaad de monteur langs komt. Zou je mij een terugkoppeling willen geven nadat de monteur geweest is? Ben erg benieuwd wat de monteur gaat doen. Ik kan daarna namelijk, mits nodig, verdere stappen voor je ondernemen!

Zeker, dat ga ik doen @Tommie van Odido

Ik ben alleen bang dat de monteur er ook niks aan kan doen, de oorzaak ligt volgens mij "buiten". Kun je niet alvast wat in gang zetten? 

Iets anders; Ik weet dat jullie soms onbeperkt-data vouchers uitgeven in dit soort gevallen, alleen daar heb ik niks aan ivm een kpn gsm abonnement. Word ik wel gecompenseerd voor de dagen dat de verbinding het niet doet? Dus geen abonnementskosten voor die dagen? 

@Splayduke 

Zodra het probleem is opgelost krijg je een compensatie, deze wordt als volgt berekend :

1/30ste van het maandbedrag × het aantal dagen dat je geen internet had.

Een Odido prepaid simkaart kan je ook gebruiken voor de voucher.

Oké dat is interessant, mag ik er vanuit gaan dat ik zo'n voucher krijg? Dan ga ik vandaag nog even een kaartje halen in de stad. 

@Splayduke

Zodra een moderator dit topic leest zal je een voucher krijgen 👍

Hoi @Splayduke, ik weet niet of het je al is gelukt, maar ik stuur je graag een vouchercode via een privébericht toe. Je ziet mij snel verschijnen! 😃

Bedankt voor de voucher, maar deze is (gelukkig!) niet meer nodig. Vanochtend is er een monteur geweest en inmiddels werkt het weer. Ik was zelf niet thuis maar de conclusie van de monteur was; “het was bij de centrale niet in orde”.

Vanaf 21 augustus tot vandaag heb ik geen internet gehad, hoe krijg ik hier compensatie voor?

Iedereen bedankt voor de input!

Hallo @Splayduke 

Een moderator kan de compensatie voor je in orde maken, deze bedraagt :

1/30ste van het maandbedrag × het aantal dagen dat je geen internet had.

@Cal van OdidoOdido kunnen jullie de compensatie regelen? 

Hi @Splayduke, ik heb gelijk de compensatie voor je in orde gemaakt! Je ontvangt hier ook een e-mail van ter bevestiging. De compensatie zal verrekend worden met jouw volgende factuur. 

Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, stel ze dan gerust. We helpen je met alle liefde verder! 

Een maand geen internet moet neer zijn dan alleen die maand terug. Een half jaar lijkt me beter. Sluit het direvt goed is door echte monteurs te huren in plaats van een stel dozenschuivers.

Reageer