Ik ben van plan over te stappen van Ziggo naar Odido glasvezel (internet, televisie en vaste telefonie). Omdat het door Odido geleverde modem geen bridge mode ondersteund ben ik aan het kijken wat de mogelijkheden zijn voor ik de bestelling plaats.
Nu heb ik het Ziggo modem in Bridge mode en daar achter een PFSense router.
I wil ook na de overstap een vaste telefoon aansluiting houden, de PFSense op vlan 300 recht reeks aansluiten is volgens mij geen optie want dan kan ik de vaste telefoon niet aansluiten.
Wat ik zelf bedacht heb, maar graag hoor ik of dat gaat werken, is de LAN zijde van het Zyxel modem op IP 192.168.0.1 zetten en de PFSense in een DMZ op 192.168.1.1 (de huidige IP range, dan hoef ik het LAN niet om te nummeren).
Gaat dit zo werken voor internet en TV of zie ik iets over het hoofd, of is er een slimmere aanpak?
Bladzijde 1 / 1
Hallo
Je eigen router op de mediaconverter zou ook kunnen en dan voor vaste telefonie een VoIP adapter gebruiken.
De Zyxel gebruiken met je eigen router erachter in de DMZ kan ook en vaste telefonie via de Zyxel.
Het LAN IP adres moet ook geen probleem zijn.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.