Goedemiddag allemaal,
Ik heb afgelopen mei glasvezel besteld bij toen nog T-Mobile. Dat de glasvezel toen nog niet beschikbaar was had ik wel in de gaten, want ze waren nog bezig om 't in de straat aan te leggen. Maar goed, ik dacht dan zit ik in ieder geval vast in het bestelproces, en dan zien we 't wel. Nu zijn we dus zo'n 8 maanden verder, en in middels ligt alles netjes onder de stoep, de wijkcentrale is klaar, de glasvezel ligt in huis en is doorgemeten naar de wijkcentrale. Nu is het wachten blijkbaar op de patch in de wijkcentrale. Ik heb me al helemaal suf gebeld met alle partijen (Odido, Open Dutch Fiber, CT Ned, zelfs Guideon al), maar daar kom ik niet heel veel verder mee. Afgelopen vrijdag was een uitzondering, toen ik belde met Odido en de medewerker me heel stellig kon vertellen dat deze week de patch gedaan zou worden in de wijkcentrale, en dat ik vrijdag (overmorgen 19 januari dus) al een monteur in huis zou kunnen hebben die dan de apparatuur zou gaan aansluiten. Ik moet daarvoor dus wachten op het mailtje van Guideon, zodat ik die afspraak in kan plannen. En ja, het is pas woensdag, maar ik zie het toch niet helemaal goedkomen, zeker niet voor vrijdag. Nu mijn vragen: wat houdt het patchen in de wijkkast precies in, en waarom moet dat zo ontzettend lang duren? Glasvezel ligt inmiddels ruim een maand tot in de meterkast. En dan nog een vraag: Waarom is het proces zo slecht inzichtelijk voor de klant, maar ook voor Odido zelf? Er zijn gewoon een aantal stappen die moeten worden doorlopen (kabel onder de stoep, kabel aan de wijkcentrale, wijkcentrale aangesloten, kabel in huis brengen, doormeten naar wijkcentrale, patch), en waar ik als zeer ervaren gebruiker benieuwd naar ben. En het is dan ook lekker inzichtelijk hoever men al is, en of er misschien ergens iets misloopt.
Maar waar ik vooral benieuwd naar ben, hoe kan ik er nou achter komen of die patch al gedaan is, en of de opdracht dan al doorgezet is naar Guideon? Ja ik zit er inderdaad flink bovenop, maar ik zit dan ook gewoon te wachten op de aansluiting (en dan vooral de 1Gb upload). Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.
Alvast bedankt!