Hallo,
Wij stappen over van KPN naar T-mobile thuis, maar nu heb ik even een vraagje.
Een jaar geleden is onze aansluiting veranderd, iets met 2 lijnen bij elkaar knopen ofzo.
Pairing of bounding noemen ze dat geloof ik.
Maar werkt onze T-mobile hardware hier wel mee???
Groeten Theo
Bladzijde 1 / 2
Hoi Theo,
Wat jij beschrijft is pair bonding, wat wil zeggen dat je 2 telefoonlijnen tegelijk gebruikt voor internet. Zo ver ik weet, zijn KPN en dochterbedrijf XS4all de enige aanbieders die pair bonding aanbieden.
Je kunt wel overstappen naar T-Mobile Thuis, echter ik verwacht dat er dan 1 telefoonlijn gebruikt wordt. Je snelheid zal dan bij T-Mobile Thuis (en iedere andere aanbieder m.u.v. KPN en XS4all) gehalveerd worden. Het abonnement zal echter wel flink goedkoper zijn.
Welke snelheid je nu kunt halen, kun je opzoeken op deze site van KPN: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ Na het invullen van je postcode en huisnummer zie je onderaan de snelheden staan: "Koper/DSL" en "Bonded Koper/DSL". Bij T-Mobile zul je de snelheid krijgen die bij "Koper/DSL" staat.
Als er op de rechterzijde van het scherm onder "Ftth" bij beschikbaar een groen vinkje staat, dan kun je ook gebruik maken van glasvezel en dan krijg je nog veel hogere snelheden.
Succes!
Wat jij beschrijft is pair bonding, wat wil zeggen dat je 2 telefoonlijnen tegelijk gebruikt voor internet. Zo ver ik weet, zijn KPN en dochterbedrijf XS4all de enige aanbieders die pair bonding aanbieden.
Je kunt wel overstappen naar T-Mobile Thuis, echter ik verwacht dat er dan 1 telefoonlijn gebruikt wordt. Je snelheid zal dan bij T-Mobile Thuis (en iedere andere aanbieder m.u.v. KPN en XS4all) gehalveerd worden. Het abonnement zal echter wel flink goedkoper zijn.
Welke snelheid je nu kunt halen, kun je opzoeken op deze site van KPN: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ Na het invullen van je postcode en huisnummer zie je onderaan de snelheden staan: "Koper/DSL" en "Bonded Koper/DSL". Bij T-Mobile zul je de snelheid krijgen die bij "Koper/DSL" staat.
Als er op de rechterzijde van het scherm onder "Ftth" bij beschikbaar een groen vinkje staat, dan kun je ook gebruik maken van glasvezel en dan krijg je nog veel hogere snelheden.
Succes!
Hey Theo S, goed om te horen dat je de overstap gewaagd hebt, van harte welkom! Ik zie dat Fred_M je al een mooie uitleg heeft gegeven! Ik wil nog wel even een kleine nuancering aanbrengen, KPN gebruikt inderdaad pair bonding waarmee je een hogere snelheid kan halen dan met een standaard DSL aansluiting maar dat wil niet per definitie zeggen dat je snelheid gehalveerd wordt! 🙂 Ik heb het meteen even nagekeken en je hebt gekozen voor een 20 Mbps pakket en dit is ook de te verwachten snelheid op jouw adres. Je zal dus gewoon de volle snelheid halen en zodra je abonnement in gaat kan je zonder problemen je modem aansluiten. Alvast van harte welkom en als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!
Dank voor de uitgebreide info.
We zullen het afwachten, alles al geïnstalleerd hier, maar niet alle lampjes op de modem branden, dus afwachten wat er de 19e gaat gebeuren 🙂
We zullen het afwachten, alles al geïnstalleerd hier, maar niet alle lampjes op de modem branden, dus afwachten wat er de 19e gaat gebeuren 🙂
Nou, vandaag is de grote dag, alles aangesloten, maar tot op heden nog niks te zien.
Modem al een paar keer gereset, maar geen verandering.
Hoe weet ik nou of de boel is aangesloten, en zou moeten werken??
Modem al een paar keer gereset, maar geen verandering.
Hoe weet ik nou of de boel is aangesloten, en zou moeten werken??
Geduld Theo 😉 De dag is nog niet voorbij 😉
Als je aangesloten bent, zie je het "wan" lampje op het modem gaan branden.
Aangezien je vroeger "pair bonding" had, heb je als het goed is twee telefoonaansluitingen. Op eentje daarvan komt het signaal binnen. Dus misschien moet je later op de dag even van aansluiting wisselen.
Als je aangesloten bent, zie je het "wan" lampje op het modem gaan branden.
Aangezien je vroeger "pair bonding" had, heb je als het goed is twee telefoonaansluitingen. Op eentje daarvan komt het signaal binnen. Dus misschien moet je later op de dag even van aansluiting wisselen.
Zal je net zien, vraag ik mijn af wanneer wij aangesloten worden, verzend je het bericht, en dan 10 min later ben je gewoon aangesloten.
En de eerste error is een feit!!
Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het afspelen, probeer het later nog eens.
Een paar sec bewegend beeld, en daarna niks meer.
En de eerste error is een feit!!
Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het afspelen, probeer het later nog eens.
Een paar sec bewegend beeld, en daarna niks meer.
Jammer, nog steeds geen televisie!!
Gisteren meer dan een uur aan de telefoon gezeten, kabeltje erin, kabeltje eruit, resetten, en nog maar een keer, maar geen tv.
Kastje blijft nu ook hangen in de opstart, iets met: geen nt server ofzo.
Zal mij benieuwen wanneer we iets horen van de TD van T-Mobile.
Nou ja, de eerste 10 min werkte het goed zeg maar.
Gisteren meer dan een uur aan de telefoon gezeten, kabeltje erin, kabeltje eruit, resetten, en nog maar een keer, maar geen tv.
Kastje blijft nu ook hangen in de opstart, iets met: geen nt server ofzo.
Zal mij benieuwen wanneer we iets horen van de TD van T-Mobile.
Nou ja, de eerste 10 min werkte het goed zeg maar.
Wat kan het toch raar lopen bij T-Mobile!!
Na gisteren meer dan een uur bezig geweest te zijn, vandaag maar is gebeld wat er nu ging gebeuren.
Een hele vriendelijke mevrouw van T-Mobile ging even op onderzoek uit, en kwam even later terug, en zij zei doodleuk, meneer als wij straks hebben opgehangen trekt u alle stekkers uit het modem, behalve de power.
Druk dan even met iets kleins in het gaatje aan de achterzijde van de modem, en reset is naar fabrieksinstellingen. laat het modem een half uurtje met rust, en doe dan de stekkers er weer in, en dan werkt het...................
HUH, weet u het zeker vraag ik nog, ja hoor was haar stellig antwoord!!!
En wat denk je............... ze had gelijk..........we hebben televisie......
Soms is de oplossing zoooo voor de hand liggend dat hem de eerste keer niet ziet, of er overheen kijkt!!
Ik weet niet meer wie de aardige dame was, maar als ze dit leest, heel goed opgelost, waarvoor onze dank.
Zo, en dat mag ook wel eens gezegd worden!!!!
Groeten Theo
Na gisteren meer dan een uur bezig geweest te zijn, vandaag maar is gebeld wat er nu ging gebeuren.
Een hele vriendelijke mevrouw van T-Mobile ging even op onderzoek uit, en kwam even later terug, en zij zei doodleuk, meneer als wij straks hebben opgehangen trekt u alle stekkers uit het modem, behalve de power.
Druk dan even met iets kleins in het gaatje aan de achterzijde van de modem, en reset is naar fabrieksinstellingen. laat het modem een half uurtje met rust, en doe dan de stekkers er weer in, en dan werkt het...................
HUH, weet u het zeker vraag ik nog, ja hoor was haar stellig antwoord!!!
En wat denk je............... ze had gelijk..........we hebben televisie......
Soms is de oplossing zoooo voor de hand liggend dat hem de eerste keer niet ziet, of er overheen kijkt!!
Ik weet niet meer wie de aardige dame was, maar als ze dit leest, heel goed opgelost, waarvoor onze dank.
Zo, en dat mag ook wel eens gezegd worden!!!!
Groeten Theo
Hey Theo, wauw je berichten waren even een achtbaan van emoties maar gelukkig had het een goed einde! 🙂 Fijn om te horen dat je goed geholpen bent en dat alles inmiddels werkt. Mocht je toch nog vragen hebben laat het dan zeker weten!
Nou daar ben ik dan weer.
Ik heb even een speedtest gedaan, en wat blijkt, heb ik toch wel een downloadsnelheid van 5,8 mbps, en ik dacht toch echt dat mij rond de 20 belooft was.
Upload snelheid is 2,3 mbps, volgens mij ook niet echt erg hoog.
Het komt dus voor, dat als ik een filmpje ergens van kijk, dat hij regelmatig stopt om te moeten laden.
Hebben jullie de mogelijkheid om hier eens naar te kijken, misschien een instelling ofzo.
En ook met televisie kijken komt het regelmatig voor dat het beeld 1 of 2 sec op zwart gaat.
Ik heb geen idee wat het kan zijn, maar misschien weten jullie het.
Groeten, en prettig weekend.
Theo
Ik heb even een speedtest gedaan, en wat blijkt, heb ik toch wel een downloadsnelheid van 5,8 mbps, en ik dacht toch echt dat mij rond de 20 belooft was.
Upload snelheid is 2,3 mbps, volgens mij ook niet echt erg hoog.
Het komt dus voor, dat als ik een filmpje ergens van kijk, dat hij regelmatig stopt om te moeten laden.
Hebben jullie de mogelijkheid om hier eens naar te kijken, misschien een instelling ofzo.
En ook met televisie kijken komt het regelmatig voor dat het beeld 1 of 2 sec op zwart gaat.
Ik heb geen idee wat het kan zijn, maar misschien weten jullie het.
Groeten, en prettig weekend.
Theo
heb je wel de israkabel van T-Mobile gebruikt en niet de oude van kpn ? die kan namelijk voor storingen zorgen met het modem van T Mobile
Wat voor kabel??
de kabel tussen het modem en de aansluiting van kpn
Ik gebruik de kabel van KPN, zoals ik al aangegeven had in bericht 1 of 2 van dit topic, heeft die prutsert van KPN de kabel in de muur aangesloten en aan de andere kant van die kabel zitten 2 stekkertjes, die gaan in een verdeel kastje en daar komt er 1 uit aan de andere kant.
Ik weet dus ook niet welke draadjes nu gebruikt worden, rood/blauw of (ik dacht) 2 witte, of een samenstel daarvan.
Daarbij komt dat dat kabeltje wat u bedoelt maar een meter of 1,5 lang is, en tussen de muuraansluiting en de modem is een meter of 7a8, dus dat gaat niet meevallen.
Ik denk dat er maar eens een monteur moet komen om de boel even goed aan te sluiten.
Groeten Theo.
Ik weet dus ook niet welke draadjes nu gebruikt worden, rood/blauw of (ik dacht) 2 witte, of een samenstel daarvan.
Daarbij komt dat dat kabeltje wat u bedoelt maar een meter of 1,5 lang is, en tussen de muuraansluiting en de modem is een meter of 7a8, dus dat gaat niet meevallen.
Ik denk dat er maar eens een monteur moet komen om de boel even goed aan te sluiten.
Groeten Theo.
Hi Theo, de kabel die je van ons geleverd krijgt is een halve meter, hoe korter deze kabel hoe stabieler de aansluiting. Ik zou je dus eigenlijk willen adviseren om de modem zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt (de ISRA) te plaatsen en deze aan te sluiten met de door ons geleverde kabel. Je kan dan vanaf de modem wél een langere netwerkkabel trekken naar het apparaat dat je aan wil sluiten om de afstand te overbruggen.
Mocht het niet lukken met het aansluiten dan kunnen we eventueel een monteur langs sturen maar deze zal dezelfde werkwijze aanhouden. Op onze website vind je ook een installatievideo die je er stap-voor-stap doorheen loodst!
Mocht het niet lukken met het aansluiten dan kunnen we eventueel een monteur langs sturen maar deze zal dezelfde werkwijze aanhouden. Op onze website vind je ook een installatievideo die je er stap-voor-stap doorheen loodst!
Hallo Brian,
Ik zie nu pas je bericht.
Internet werkt wel goed nu, enig probleem wat nog niet opgelost is, is dat de televisie steeds op zwart gaat.
Zo om de minuut/ 1,5 min gaat het beeld zo'n 2 sec op zwart, dit is erg hinderlijk.
Verder werkt alles wel aardig hoor.
Misschien weten jullie de reden van het zwart kijken steeds.
Groeten Theo.
Ik zie nu pas je bericht.
Internet werkt wel goed nu, enig probleem wat nog niet opgelost is, is dat de televisie steeds op zwart gaat.
Zo om de minuut/ 1,5 min gaat het beeld zo'n 2 sec op zwart, dit is erg hinderlijk.
Verder werkt alles wel aardig hoor.
Misschien weten jullie de reden van het zwart kijken steeds.
Groeten Theo.
Hi Theo, geen probleem hoor, goed om te horen dat je internetverbinding inmiddels goed werkt! Ik heb meteen je verbinding nog even nagekeken en dit ziet er nu inderdaad prima uit!
Het zwarte beeld kan meerdere oorzaken hebben waaronder los zittende kabels. Wat je het beste kan doen is de TV Box even van de stroom afhalen en dan de netwerkkabel en de HDMI-kabel uit de TV Box én de modem/TV zelf halen. Sluit dan de HDMI-kabel weer aan en schakel de stroom weer in op de TV Box. Je ziet dan een melding in beeld verschijnen dat er geen netwerkkabel aan is gesloten. Sluit zodra je deze melding ziet ook de netwerkkabel weer aan, dit zou het zwarte beeld moeten verhelpen!
Het zwarte beeld kan meerdere oorzaken hebben waaronder los zittende kabels. Wat je het beste kan doen is de TV Box even van de stroom afhalen en dan de netwerkkabel en de HDMI-kabel uit de TV Box én de modem/TV zelf halen. Sluit dan de HDMI-kabel weer aan en schakel de stroom weer in op de TV Box. Je ziet dan een melding in beeld verschijnen dat er geen netwerkkabel aan is gesloten. Sluit zodra je deze melding ziet ook de netwerkkabel weer aan, dit zou het zwarte beeld moeten verhelpen!
Na inmiddels 3x telefonisch contact te hebben gehad, en na wat resetten en andere kabels er tussen, is er een bericht naar de technische diens gestuurd.
Dit is nu zo'n anderhalve week geleden, maar het blijft angstvallig stil, en de zwarte beelden zijn er nog steeds.
Ik krijg intussen het gevoel een beetje in de kou te staan bij T-Mobile.
Dit valt ons erg tegen, en zodra het kan stappen wij weer over naar een andere aanbieder!!
Dit is nu zo'n anderhalve week geleden, maar het blijft angstvallig stil, en de zwarte beelden zijn er nog steeds.
Ik krijg intussen het gevoel een beetje in de kou te staan bij T-Mobile.
Dit valt ons erg tegen, en zodra het kan stappen wij weer over naar een andere aanbieder!!
Bijna 2 weken verder, en het blijft stil, wat een service!!
Hoi Theo,
Dit heb ik voor je onderzocht! Ik zie dat onze technische dienst meer informatie nodig had om voor een oplossing te kunnen kijken. Ik begrijp zelf ook niet goed waarom je hier geen bericht van hebt gehad. Sorry!
Begrijp ik uit jouw verhaal dat de tips van Brian ook niet hebben geholpen? Dat vind ik jammer om te lezen. Ik heb onze technische dienst inmiddels voorzien van meer informatie en zij gaan het nu nogmaals bekijken. Ik hoop je snel goed nieuws te kunnen brengen. Ik doe in ieder geval mijn best voor je om dit op te lossen!
Dit heb ik voor je onderzocht! Ik zie dat onze technische dienst meer informatie nodig had om voor een oplossing te kunnen kijken. Ik begrijp zelf ook niet goed waarom je hier geen bericht van hebt gehad. Sorry!
Begrijp ik uit jouw verhaal dat de tips van Brian ook niet hebben geholpen? Dat vind ik jammer om te lezen. Ik heb onze technische dienst inmiddels voorzien van meer informatie en zij gaan het nu nogmaals bekijken. Ik hoop je snel goed nieuws te kunnen brengen. Ik doe in ieder geval mijn best voor je om dit op te lossen!
Het is jammer dat er zo veel tijd overheen is gegaan, ik was 4 weken thuis, en maandag ga ik weer werken.
Een internet snelheid van 0,02 megabits per seconde, Als ik een slak opweg stuur met een briefje op zijn huisje is die sneller denk ik, droevig weer!!
Wat denk je, afgelopen zaterdag de post aan de deur, een installatie pakket van T-Mobile, dat wil zeggen een tv decoder en wat kabels.
We zullen het dus zelf op moeten lossen?
Alles aangesloten en lekker tv kijken, en wat denk je?? precies nog steeds telkens het beeld op zwart.
Ik zie het even niet meer zitten T-Mobile te bellen, want ik denk dat ik niet netjes kan blijven tegen de gene aan de andere kant, die er (waarschijnlijk) ook niks aan kan doen.
Dus ook de TD van T-Mobile heeft blijkbaar geen zin om de boel in orde te maken.
Vreselijk jammer dit!!!!!!!!!!!!!!!!
We zullen het dus zelf op moeten lossen?
Alles aangesloten en lekker tv kijken, en wat denk je?? precies nog steeds telkens het beeld op zwart.
Ik zie het even niet meer zitten T-Mobile te bellen, want ik denk dat ik niet netjes kan blijven tegen de gene aan de andere kant, die er (waarschijnlijk) ook niks aan kan doen.
Dus ook de TD van T-Mobile heeft blijkbaar geen zin om de boel in orde te maken.
Vreselijk jammer dit!!!!!!!!!!!!!!!!
Hoi Theo,
Ik heb meteen voor je gekeken wat er is gebeurd! De technische dienst heeft geconcludeerd dat jouw TV Box niet meer van afstand te repareren was. Daarom hebben zij je een gloednieuwe opgestuurd. Ik zie dat hier op 1 juni een mailtje over naar je is gestuurd, heb je die ontvangen? Daar stond namelijk de informatie in dat je een nieuwe TV Box zou gaan ontvangen. Sorry voor de onduidelijkheid en de onverwachte aankomst van het pakket.
Uit jouw verhaal merk ik op dat je de nieuwe TV Box nog steeds zwart beeld ervaart. Dat vind ik jammer om te lezen, ik had gehoopt dat jij nu ontspannend TV kon kijken. Valt het beeld nog steeds weg om de 1/1.5 minuut? Dat je nieuwe TV Box hetzelfde probleem geeft, geeft aan dat het probleem buitenom de Box ligt. Daarom zoek ik graag met jou verder naar een oplossing. Heb je al een nieuwe HDMI-kabel geprobeerd? Het klinkt namelijk alsof er iets misgaat met het doorgeven van het beeld uit de TV Box naar jouw TV. Ik hoor graag van je! Samen met jou wil ik dit oplossen!
Ik heb meteen voor je gekeken wat er is gebeurd! De technische dienst heeft geconcludeerd dat jouw TV Box niet meer van afstand te repareren was. Daarom hebben zij je een gloednieuwe opgestuurd. Ik zie dat hier op 1 juni een mailtje over naar je is gestuurd, heb je die ontvangen? Daar stond namelijk de informatie in dat je een nieuwe TV Box zou gaan ontvangen. Sorry voor de onduidelijkheid en de onverwachte aankomst van het pakket.
Uit jouw verhaal merk ik op dat je de nieuwe TV Box nog steeds zwart beeld ervaart. Dat vind ik jammer om te lezen, ik had gehoopt dat jij nu ontspannend TV kon kijken. Valt het beeld nog steeds weg om de 1/1.5 minuut? Dat je nieuwe TV Box hetzelfde probleem geeft, geeft aan dat het probleem buitenom de Box ligt. Daarom zoek ik graag met jou verder naar een oplossing. Heb je al een nieuwe HDMI-kabel geprobeerd? Het klinkt namelijk alsof er iets misgaat met het doorgeven van het beeld uit de TV Box naar jouw TV. Ik hoor graag van je! Samen met jou wil ik dit oplossen!
Ik blijf erbij dat het aan die pruts aansluiting van KPN ligt, maar ik heb er niet voor doorgeleerd natuurlijk!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.