Skip to main content

overstsapservice

Ik stap over van Ziggo naar Odido. Ik heb nog wel programma's staan op de digitale recorder van Ziggo. Kunnen die worden overgenomen?

24 maart 2025

Rob-Zaandijk schreef:

Ik stap over van Ziggo naar Odido. Ik heb nog wel programma's staan op de digitale recorder van Ziggo. Kunnen die worden overgenomen?

Nee. Maar als je ze nog lokaal op een digitale recorder hebt staan, dan kun je ze toch ook nog bekijken nadat je niet meer bij Ziggo zit. De Mediabox Next en Next mini staan al jaar en dag alles in de cloud op. Dit dat is niet echt meer een ‘digitale recorder’ te noemen. Die programma’s kun je niet ‘overnemen’ want je gaat naar een compleet nieuw systeem.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 24 maart 2025
Rob-Zaandijk schreef:

Nee. Maar als je ze nog lokaal op een digitale recorder hebt staan, dan kun je ze toch ook nog bekijken nadat je niet meer bij Ziggo zit. De Mediabox Next en Next mini staan al jaar en dag alles in de cloud op. Dit dat is niet echt meer een ‘digitale recorder’ te noemen. Die programma’s kun je niet ‘overnemen’ want je gaat naar een compleet nieuw systeem.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 24 maart 2025
Rob-Zaandijk schreef:

Als je de met de digitale recorder bedoeld een HARDDISk recorder, dan staan die opnames alleen daarop. Er is in de Odido oplossing alleen CLOUD recording. Dat is de moderne versie waarbij je dus niet bij iedereen thuis een harddisk nodig hebt. 

Daarmee kun je dus ook geen opnames overzetten van harddisk naar cloud. Maar als je de harddisk recorder niet terug hoeft te sturen naar Ziggo kun je die standalone en aangesloten op je TV gewoon blijven terugkijken.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 24 maart 2025
eric schreef:

Daarmee kun je dus ook geen opnames overzetten van harddisk naar cloud. Maar als je de harddisk recorder niet terug hoeft te sturen naar Ziggo kun je die standalone en aangesloten op je TV gewoon blijven terugkijken.

@Rob-Zaandijk Let ook op dat er bij de oude Horizon box wel een harde schijf in zit, maar dat ook daarbij al vele jaren de opnames in de cloud opgeslagen worden (en niet op die lokale schijf). Dus die zou dan ook niet te gebruiken zijn. Alleen bij een echt hele oude Humax recorder met harde schijf kun je opnames onafhankelijk van TV-provider terugkijken.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen