Skip to main content

Overstapservice fout, nu twee providers

  • 22 July 2024
  • 5 reacties
  • 56 Bekeken

Ik heb ongeveer een jaar geleden glasvezel aangevraagd bij Odido, en dat is inmiddels opgeleverd. 

 

Ik heb destijds ook de Overstapservice aangevraagd van mijn Ziggo abonnement, maar volgens mij zit ik nu nog met twee abonnementen. Ik krijg nog steeds facturen van Ziggo en heb van hen geen bericht gehad dat het opgezegd is. In "Mijn Odido” zie ik alleen nu al ruim een week een bericht dat er een foutje in de overstapservice is, maar zonder verdere informatie. Om nog meer dubbele kosten te voorkomen, zou ik graag weten hoe dit het beste op te lossen.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @wiljanvdb 

Wanneer je de overstapservice gebruikt dan mag de aansluitdatum maximaal 120 dagen in de toekomst liggen. Omdat het bij jou langer duurde is de overstapservice komen te vervallen en zul je Ziggo zelf moeten opzeggén.

Bedankt voor je snelle reactie. 

 

Oh, wat een tegenvaller! Niet zo netjes dat ze daar dan niet even een reminder van hebben gestuurd, nu zit ik ruim een maand met dubbele kosten. 

 

Het bericht in Mijn Odido is dan ook wel misleidend zeg. Daar staat ook bij dat ze het gaan oplossen, en dat het een technische fout is. 

Reputatie 7
Badge +14

Als je een jaar geleden overstapservice hebt aangevraagd dan is dat nu zeker verlopen. Ziggo wacht 120 dagen en dan gaan ze ervan uit dat je toch niet overstapt.

Direct opzeggen is nu het beste wat je kunt doen.

U zegt Ziggo, Ziggo verwijst naar Odido voor de fout. Het is nu in ieder geval opgezegd. 

Ik vind het in ieder geval niet netjes van Odido. Een berichtje een maand voor de installatie is toch het minste dat ze dan even kunnen doen? 

En het misleidende bericht in Mijn Odido wat suggereert dat zij het gaan oplossen, betekende dat ik al een week gewacht heb, naar nu blijkt dus voor niets.

Deze kan in mijn rijtje slechte ervaringen met Odido van het afgelopen jaar..

Reputatie 7
Badge +14

Er is geen fout gemaakt, maar als de overstap 4 maanden naar voren ligt dan cancelled de oude provider de overstap. Een jaar wachten op de aansluiting had je waarschijnlijk ook niet voorzien. Toch kan opleveringen van glasvezel netwerken tijd in beslag nemen, zeker bij bijvoorbeeld appartementen.

Nu alles werkt kun je in iedergeval met gezwinde down EN upload snelheid van het internet gebruik maken.

Reageer