Skip to main content
Beantwoord

Overstapservice 1 week tussen aansluiting en monteur?

  • 12 July 2024
  • 5 reacties
  • 81 Bekeken

Hoi Hoi,

Vanmiddag heel trots mijn overstapservice aangevraagd via mijn odido app. Ging helaas niet allemaal even soepel, en nu is er enige verwarring over de uitvoering van de overstap. De eerste mail zegt heel mooi, niet zonder internet te komen zitten. Maar de tweede mail zegt dat er een monteur MOET langskomen om je aansluiting definitief te maken. Allemaal leuk en aardig maar wat heb ik hier aan als de Monteur pas een week later kan langskomen?

Mijn abbonement overstap bevestiging zegt dat per 1 augustus wij overstappen van kpn naar odido. Vervolgens bij het maken van de afspraak bij Guideon kon ik op zijn vroegst 6 augustus uitkiezen. Zit ik nu dus straks een week lang zonder internet? 

2 jaar geleden hebben we ook al getracht om een abbonement bij Odido af te sluiten, destijds zijn we genoodzaakt naar KPN gegaan omdat de monteur bij Odido pas een maand later kon ingepland worden dan onze verhuisdatum was. Belachelijk gewoon! Dat kost jullie echt klanten. Wellicht als Guideon de hoeveelheid installaties niet aankan zouden jullie een tweede bedrijf erbij kunnen inzetten om toch voldoende installatie plekken beschikbaar te stellen.

Ik hoop dat iemand ons kan helpen met dit probleem, want ik heb geen zin om een week zonder internet te zitten als dat niet beter opgelost kan worden, want telefonisch is er een langere wachtrij en word je verwezen later terug te bellen, en de chatbot is compleet waardeloos in dit geval xD die verwijst je naar de telefonische contact… moet ik helaas concluderen dat er aan de service kant nog wel één en ander verbeterd kan worden.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ChibiChiii 

Wanneer je gebruik maakt van de overstapservice dan blijft je huidige provider werken tot aan de datum waarop Odido begint met leveren en dat is de datum waarop de monteur komt.

Hallo @ChibiChiii 

Wanneer je gebruik maakt van de overstapservice dan blijft je huidige provider werken tot aan de datum waarop Odido begint met leveren en dat is de datum waarop de monteur komt.

Dat is erg fijn om te lezen ik maakte me al zorgen dat ik een week zonder internet zou zitten, nu heb ik wel mobiele data en zou een hotspot kunnen maken maar handig is natuurlijk anders wat. 

Vanochtend heb ik inderdaad een bevestigingsmail ontvangen van odido dat mijn activatie datum veranderd is naar dezelfde datum als dat de monteur langskomt. Erg fijn dat dat zo snel en efficient opgelost kon worden. Ik hoop dat de informatie ook aan mijn vorige provider KPN volstrekt is en de overstap soepel zal verlopen. 

Reputatie 7
Badge +15

@ChibiChiii 

Toen ik van KPN naar Odido overstapte met de overstapservice bleef KPN ook werken tot aan de datum waarop de monteur kwam.

Hooguit zit je een paar uurtjes zonder omdat KPN op die dag in de ochtend stopt.

@ChibiChiii

Toen ik van KPN naar Odido overstapte met de overstapservice bleef KPN ook werken tot aan de datum waarop de monteur kwam.

Hooguit zit je een paar uurtjes zonder omdat KPN op die dag in de ochtend stopt.

Dat is erg fijn om te lezen bedankt voor de geruststelling. Nadat ik een extra email kreeg waarin de aansluitdatum ook verplaatst was naar de dag van monteur was ik wat meer gerust. Het punt was dat ik per 1 aug eerst de opstapservice had besteld, kreeg een bevestiging van zowel KPN als Odido dat per 1 aug het abbonement zou overgenomen worden. Maar bij het maken van de afspraak met de monteur kon ik pas 6 aug op zijn vroegst iemand laten langskomen. Vandaar dat het wat zorgwekkend was, ik kreeg een dag na het maken van de afspraak met de monteur een nieuwe email van Odido dat de aansluitdatum verplaatst was naar 6 augustus. Ik hoop dat KPN dan dus ook pas op 5 of 6 augustus het oude abbonement afsluit en niet al op 1 augustus zoals de aanvraag oorspronkelijk had aangevraagd.

Reputatie 7
Badge +14

Zolang het binnen een 90 dagen periode valt vanaf de overstapservice aanvraag komt het goed.

Reageer