Skip to main content
Is het tegenwoordig al mogelijk om een contract te verlengen en hierbij over te stappen van het WBA netwerk naar het ODF netwerk? Dit zonder noemenswaardige downtime uiteraard.



De nieuwe prijzen voor ODF zijn namelijk erg aantrekkelijk, en in Leeuwarden is het mogelijk om dit af te nemen.

@Sander 

Dus we zijn nog niks verder dan een jaar geleden? Jammer.

Ligt je @Jason ook even in dat hij niet mensen blij moet maken met een dooie mus?

Ik ga van de zomer altijd vier weken op vakantie, zou het in die vier weken gerealiseerd kunnen worden?

En hoeft er niemand voor thuis te blijven dan?


@Bubba67 Het is nooit mijn intentie geweest om je blij te maken met een dooie mus, sorry dat ik jouw situatie niet volledig begreep! Je merkte eerder ook terecht op dat ik me veel beter had moeten inlezen in deze case. Het spijt me oprecht dat je valse hoop kreeg door deze blunder. Ik ging er, uit onnozelheid, vanuit dat dit een nieuwe aanvraag betrof. Dat was niet verstandig en zal nu zeker niet meer gebeuren. Ik hoop van ganse harte dat je spoedig wel blij kunt worden gemaakt met betrekking tot de ODF wissel.


@Jason 

Toen ik bovenstaande reactie las dacht ik, dit is wel een heel zwaar boetekleed wat die @Jason 

aantrekt, of zou die me toch in de zeik nemen:thinking:

Tot ik van de week ook nog een bloemetje van T-Mobile, namens jouw kreeg, moest ik wel reageren:stuck_out_tongue_winking_eye:

Bij deze: Bedankt:blush:

Ik hoop echt dat het overstap probleem opgelost word, want eigenlijk is het natuurlijk niet meer van deze tijd:sleeping:


@Bubba67 Heel graag gedaan, dat is wel het minste dat ik kon doen. Hopelijk fleuren de bloemen je huis een beetje op! :relaxed: Volledig mee eens dat dit niet meer van deze tijd is, ik hoop 1000% met je mee dat het spoedig opgelost wordt. Overigens, het is helemaal geen zwaar boetekleed dat ik me aantrek: ik zat fout en daar heb je gewoon gelijk in. Soms is het lastig om fouten toe te geven, maar uiteindelijk moeten we daar wel voor uitkomen!


Ook bij mij blijkt het (nog?) niet mogelijk om van WBA naar ODF om te zetten; het had leuk geweest als dat wel mogelijk was.

 

Overigens vind ik het vreemd dat;

 

A) Ik blijkbaar ben aangesloten - destijds nog bij Vodafone - op WBA. 

B) Het niet afgesloten / omgezet is omdat ik eerder al een aansluiting van ConceptsICT heb gehad (zat ruim 2 jaar tussen overigens).

C) Dat het nergens te achterhalen is of je op ODF danwel WBA bent aangesloten; wat meer duidelijkheid is wenselijk, aangezien er nu doodleuk vermeld staat dat 1000 Mbps wel beschikbaar is op mijn adres. 

Dat ik er dus geen snelheidsupgrade krijg met het uit & thuis abonnement is dus wel een beetje een tegenvaller, maar aangezien ik op 100 Mbps zat ga ik er iig niet op achteruit. 


Ja, het is eigenlijk onbegrijpelijk dat het niet mogelijk is.

De mensen die hier naar kijken turen te veel.

Overstappen kan nu alleen nog met downtime volgens T Mobile.

Maar je kan overstappen naar een maandelijks opzegbare provider (kpn) en dan weer terug naar T mobile.

super omslachtig natuurlijk maar het werkt wel.

je zit dan wel met de eenmalige kosten van 67,50 bestel je via cashbackxl dan krijg je 72,50 retour + 3 maanden 10 euro korting. Je verliest dan wel de eventuele extra tv pakketten van Vodafone. T Mobile is op deze manier wel duurder uit, maar dat hebben ze liever volgens mij.

voordeel is dat je op deze manier ook nog nieuwe apparatuur krijgt.


@Hidden.nld 

 

Ik heb vorig jaar nog 2 (Vodafone) Entone 515's laten vervangen aangezien ik ze op het laatst elke 24h moest herstarten, ofwel vanwege vastlopen, ofwel vanwege continue opnames die bleven doorlopen tot of je ze verwijderde na kijken of de hdd vol was.

 

Over hoeveel downtime heb je het; één uur of twee maanden is nogal een verschil. 


Hi @Comp User,

Ik geef graag meer duidelijkheid. Het overstappen van WBA naar ODF is op papier heel simpel, je wordt omgezet naar een ander netwerk en klaar, in de praktijk heeft dit alleen meer haken en ogen. Voor beide netwerken moet er namelijk apart een monteur komen voor de omzetting omdat ze niet aan elkaars netwerk werkzaamheden mogen verrichten. Het omzetten is dusdanig ingewikkeld dat het op dit moment gewoon niet rendabel is. Zowel qua uitvoering als qua kosten. We hebben hier intern meerdere keren serieus naar gekeken maar elke keer was de uitkomst hetzelfde. Neemt niet weg dat als het in de toekomst wel haalbaar wordt we dit misschien alsnog aan kunnen bieden.

Wat betreft het WBA en ODF verhaal, dit is voor de gemiddelde klant niet van toepassing en eigenlijk ook niet van belang. Nieuwe klanten kunnen nu kiezen voor verschillende snelheden als deze beschikbaar zijn (Basic, Fast en Premium). De gemiddele klant zal niet weten wat WBA of ODF is, dit leeft wel meer op de Community waar wat meer “liefhebbers” zitten. Voor bestaande klanten die al op WBA zaten en waar ODF voor beschikbaar wordt kan dit inderdaad wel verwarrend zijn maar dit kunnen we op de website niet ondervangen omdat je hier de mogelijkheden ziet als nieuwe klant. Via My Thuis zie je wel de specifieke mogelijkheden voor jou als klant. Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten!


@Comp User op de dag van migratie heb je geen  internet. dit kan je dus zelf inplannen.

 

@Brian de kosten zullen niet hoger zijn als een nieuwe aansluiting lijkt mij. dus laten we zeggen 67,50 of in het ergste geval 97,50.

maar de personen die nu op wba zitten waar odf beschikbaar is zijn al even klant dus loyale klanten. waarom zou je juist hiervoor niet iets extras willen doen. bovendien word er gewoon gezegt het is te duur. zonder de klant de keuze te geven misschien willen ze dit wel betalen. als je ze het niet vraagt maar gewoon keihard nee zegt weet je het nooit! misschien heeft de klant er wel 100 euro voor over met een nieuw jaar contract.

10x zo snel internet voor de zelfde prijs ? ik zou het wel doen.


Ik zou zo €100 betalen voor een migratie van WBA naar ODF.

Het zijn terecht inderdaad de “enthousiaste” klanten die graag overstappen en ook daadwerkelijk het verschil weten. Maar dit zijn ook juist de klanten die er de voordelen in zien en hier wat voor over hebben. Het zei een betaling of het aangaan van een tweejarig contract.


Inderdaad. Ik begrijp dat er beperkingen zijn door de kosten, maar voor de klant én T-Mobile heeft dit meerwaarde. Dat het niet in de standaardpropositie valt is begrijpelijk, maar geef de klant keuze. Net als bij het maandelijks aan- en uitzetten van diensten. Eventueel tegen betaling van een (deel van de) kosten. Zou ook graag overstappen naar ODF of misschien wel upgraden naar 200Mbps of 500 Mbps.


Bedankt voor de tips en uitleg. Dit is het zeker waard om nog eens te bekijken. En dat is precies wat ik ga doen. Hier zitten echter veel haken en ogen aan. Je kunt het houtje touwtje regelen, maar als je echt een protocol hiervoor wilt ontwikkelen dan is 1000 klanten een vrij kleine poule. Dan zijn de individuele kosten wellicht laag, maar er is wel een drempel kostenpost voordat je überhaupt los kan. 

 

Bij positieve uitkomst, zal ik het zeker hier delen. Hoor je niets meer, dan is het initiatief gestrand. 


Bedankt voor de tips en uitleg. Dit is het zeker waard om nog eens te bekijken. En dat is precies wat ik ga doen. Hier zitten echter veel haken en ogen aan. Je kunt het houtje touwtje regelen, maar als je echt een protocol hiervoor wilt ontwikkelen dan is 1000 klanten een vrij kleine poule. Dan zijn de individuele kosten wellicht laag, maar er is wel een drempel kostenpost voordat je überhaupt los kan. 

 

Bij positieve uitkomst, zal ik het zeker hier delen. Hoor je niets meer, dan is het initiatief gestrand. 

Blijkbaar is het initiatief gestrand, of ze willen die relatief kleine groep TROUWE klanten niet tegemoet komen, misschien moeten we ons verenigen, of een petitie starten.


Tegenwoordig heb je bij KPN maand-abonnementen. Je kan er dus voor kiezen om een maandje over te stappen naar KPN en dan terug te keren naar T-Mobile ODF. Je betaalt dan €70,50 voor één maandje KPN. Of dit het waard is moet iedereen voor zichzelf bepalen.


Tegenwoordig heb je bij KPN maand-abonnementen. Je kan er dus voor kiezen om een maandje over te stappen naar KPN en dan terug te keren naar T-Mobile ODF. Je betaalt dan €70,50 voor één maandje KPN. Of dit het waard is moet iedereen voor zichzelf bepalen.

Dat is de theorie - ik heb in 2012 Glasvezel (concepts ICT) gehad, daarna kortstondig - wegens dramatische overgang naar Telfort - Ziggo (ook één groot drama) gehad, maar ik ben niet omgezet naar - toen nog Vodafone - ODF.

Daarmee wil ik niet beweren dat het nu - waar beschikbaar - niet alsnog omgezet kan, maar ik reken er niet automatisch op. 


@Comp User Ik mag toch aannemen dat elk nieuw abonnement op ODF aangesloten word, dit omdat WBA voor T-Mobile ook duurder is want die lijn word gehuurd van KPN.

Ik ben trouwens zo ver, ik ga opzeggen, en een poosje naar KPN, en na de zomer vakantie weer terug naar T-Mobile, alleen bovenstaand antwoord brengt me wel weer in verwarring.

Ik ga toch voor een 1000 mBit/s en dat is alleen maar beschikbaar op ODF misschien dat @Sander hier nog duidelijkheid in kan scheppen?


Hi @Bubba67,

 

Ik kan je garanderen dat op jouw adres elk nieuw abonnement van T-Mobile op ODF geleverd wordt en je daarmee gebruik kunt maken van 1000 Mbps down- en upload. 


Hi @Bubba67,

 

Ik kan je garanderen dat op jouw adres elk nieuw abonnement van T-Mobile op ODF geleverd wordt en je daarmee gebruik kunt maken van 1000 Mbps down- en upload. 

Moet er wel een poort vrij zijn en als dat niet het geval is zoals bij mij !

Kunnen ze niet vertellen wanneer je aangesloten kan worden  op ODF


Hoi @stanleyanja, ik heb het voor je gecontroleerd en zoals ik het nu zie, probeert de netwerkbeheerder elke dag een plekje voor jou te bemachtigen, maar is er tot op heden onvoldoende capaciteit. Dit is natuurlijk zeer spijtig, maar betekent absoluut niet dat we jou niet als klant willen verwelkomen! Sterker nog, ik zou niets liever willen! 😊

Het duurt overigens inderdaad erg lang, maar wanneer de verbinding nog niet gereed is, kunnen we daar niets aan wijzigen. De infrastructuur moet wel paraat zijn, voordat we een werkende verbinding kunnen garanderen. Sorry dat het tot zover nog niet gereed is.


Hoi @stanleyanja, ik heb het voor je gecontroleerd en zoals ik het nu zie, probeert de netwerkbeheerder elke dag een plekje voor jou te bemachtigen, maar is er tot op heden onvoldoende capaciteit. Dit is natuurlijk zeer spijtig, maar betekent absoluut niet dat we jou niet als klant willen verwelkomen! Sterker nog, ik zou niets liever willen! 😊

Het duurt overigens inderdaad erg lang, maar wanneer de verbinding nog niet gereed is, kunnen we daar niets aan wijzigen. De infrastructuur moet wel paraat zijn, voordat we een werkende verbinding kunnen garanderen. Sorry dat het tot zover nog niet gereed is.

 

Hoi @richardjohnjones,

 

Supergaaf dat je klant wordt, welkom bij de club en op de Community! :smile: Logisch dat je de vraag stelt: waar blijft mijn aansluiting nou? Momenteel kampen we met een port tekort op ons eigen Glasvezelnetwerk. 

Je ontvangt pas een SMS zodra er een port gereserveerd kan worden in de centrale. Zoals ik het nu zie, probeert de netwerkbeheerder elke dag een plekje voor jou te bemachtigen, maar is er tot op heden onvoldoende capaciteit. Dit is natuurlijk zeer spijtig, maar betekent absoluut niet dat we jou niet als klant willen verwelkomen! Sterker nog, ik zou niets liever willen. 😃 Het duurt overigens inderdaad erg lang, maar wanneer de verbinding nog niet gereed is, kunnen we daar niets aan wijzigen. De infrastructuur moet wel paraat zijn, voordat we een werkende verbinding kunnen garanderen. Sorry dat het tot zover nog niet gereed is. Ondanks alles, hoop ik dat je een prachtige week zult hebben!

Jullie geven gewoon standaard antwoorden!


@stanleyanja Een poorttekort is iets wat vaker voorkomt. Wanneer er geen poorten vrij zijn, checkt de netwerkbeheerder elke dag of er een plekje vrij kan komen. Dit geldt voor iedere klant en daarom is het antwoord van @Jason in jullie geval ook hetzelfde geweest: de procedure is namelijk hetzelfde. Zodra er een poort vrij komt, word je daar van op de hoogte gebracht!


Jammer dat ik in juni overgestapt ben van Telfort naar T-Mobile, toen was er alleen nog 100 mbit beschikbaar...inderdaad WBA lijn...en nu is er ook ODF beschikbaar...maar overzetten kan dus niet, omdat het schier onmogelijk is om 2 monteurs met elkaar te coördineren ofzo. Best jammer en best vreemd, temeer omdat de WBA lijn voor T-Mobile meer geld kost dan een ODF lijn. Ik begrijp gewoon niet waarom je niet een om-prik sessie kan coördineren en op die manier gewoon meteen alle klanten waarvoor het kan om-prikt met een korte interruptie van de dienstverlening, uurtje ofzo. 


Hoi @CowboyHenk, welkom op de Community!

De hoofdreden dat het niet makkelijk is om iemand over te zetten van WBA naar ODF is als volgt: wanneer wij een lijnaanvraag doen op WBA, huren wij die lijn voor een jaar van KPN NetwerkNL. Dat brengt een kostenplaatje met zich mee waar wij rekening mee houden in onze abonnementsprijzen, zoals eigenlijk elke provider dat wel doet natuurlijk. Wanneer je op de ODF-technologie zou worden overgezet, betalen wij dus de WBA lijn door terwijl we ook installatiekosten, aansluitkosten en dergelijke erbovenop krijgen - een deel daarvan wordt vergoed/betaald door de gebruiker. Buiten dat, dient er een poort gereserveerd te worden om de verbinding naar ODF gereed te maken in de wijkcentrale. Dit hele proces vergt ook tijd en kan in sommige gevallen weken of maanden duren. Tevens migreren we de aanvraag en daar komt een nieuwe installatieafspraak bij aan te pas. 

Je constatering dat WBA meer geld kost is zeker waar, maar wanneer we dan overschakelen op ODF bij dezelfde gebruiker, komen daar extra kosten bovenop. Los van het feit dat we uiteraard iedereen het liefst op ODF zien genieten van 1000 Mbit/s, kan dit dus niet stante pede gerealiseerd worden.

Wellicht dat dit verhaal bot klinkt, maar het is meer om aan te geven dat het niet slechts een om-prik sessie is. Tof dat je ernaar vraagt trouwens en sorry als het kort door de bocht is. Ik zal om een nog meer verdiepte uitleg verzoeken bij de netwerkspecialisten! 😄👍


Hoi @CowboyHenk, welkom op de Community!

De hoofdreden dat het niet makkelijk is om iemand over te zetten van WBA naar ODF is als volgt: wanneer wij een lijnaanvraag doen op WBA, huren wij die lijn voor een jaar van KPN NetwerkNL. Dat brengt een kostenplaatje met zich mee waar wij rekening mee houden in onze abonnementsprijzen, zoals eigenlijk elke provider dat wel doet natuurlijk….

Volgens mij zijn WBA en ODF geen ‘verschillende’ technieken, glasvezel is glasvezel….afgezien van golflengtes etc...maargoed...Duidelijk verhaal. Misschien moeten ze dat ook gewoon bij de klantenservice vertellen, want dat je een afname verplichting doen bij KPN, dat snap ik wel. Nu ben ik wel benieuwd wat er gebeurd als ik een paar straten verderop zou gaan wonen en ODF is daar beschikbaar...Zou ik dan omgezet worden?

 


Bij WBA zit de aansluiting op de systemen van KPNnetwerkNL, die zal dan omgezet moeten worden op de systemen van T-Mobile die in dezelfde centrale er naast staan.

Het smoesje van we huren die lijn voor een jaar zal het eerste jaar kloppen, maar als jij na 14 maanden opzegt gaat het er bij mij niet in dat ze dan die lijn nog 10 maanden moeten betalen, dan zou ik iedereen adviseren zeg na 13 maanden op.

Het zijn gewoon de kosten die TM tegenhouden als prijsvechter, duurt te lang om dat terug te verdienen, dat is belangrijker dan een tevreden klant.


Reageer