Skip to main content
Beantwoord

Overstappen van KPN naar Odido

  • 30 August 2024
  • 3 reacties
  • 61 Bekeken

Welke ONT krijg ik bij overstappen van KPN glasvezel naar Odido? Het is bij KPN de Nokia ONT voor XGS-PON. Blijf de Nokia ONT, of krijg ik een andere ONT van Odido? Kan ik ook een eigen Router met SFP+Module aansluiten? Hoe moet ik hem registreren?

Hallo @ccnl 

Als je op het KPN glasvezelnetwerk blijft dan behoud je de huidige Nokia ONT maar als Odido eigen apparatuur bij jou in de wijkcentrale heeft dan krijg je hoogstwaarschijnlijk een Huawei XGSPON ONT.

Een eigen router met een XGSPON SFP module is mogelijk, een moderator kan deze dan voor je registreren.


Hallo @ccnl 

Als je op het KPN glasvezelnetwerk blijft dan behoud je de huidige Nokia ONT maar als Odido eigen apparatuur bij jou in de wijkcentrale heeft dan krijg je hoogstwaarschijnlijk een Huawei XGSPON ONT.

Een eigen router met een XGSPON SFP module is mogelijk, een moderator kan deze dan voor je registreren.

 

@Waqqas Dankjewel voor jouw snel reactie. Ik denk dat Odido toch eigen apparatuur in de PoP heeft, omdat op mijn adres kan ik via KPN tot 4Gbs glasvezel krijgen, maar via Odido maximaal 1Gbs mogelijk.

Weet je of ik voor mijn zaram sfp+ module een andere firmware moet flashen? Voor het gebruik op KPN en WBA moet ik een speciaal voor KPN gemaakte firmware flashen. Geldt Odido ook als WBA?


@ccnl 

Dan is er juist geen apparatuur van Odido in de wijkcentrale, de huidige Nokia ONT blijf je behouden en je krijgt alleen een nieuwe router.

Ik denk dat er hier wel enkele klanten zijn die een Zaram SFP gebruiken maar ik heb geen idee of hier een andere firmware oid op moet.


Reageer