Beantwoord

Overstappen naar Odido met opzegservice, waar moet ik mijn bestaande contractnummer doorgeven?

  • 30 April 2024
  • 8 reacties
  • 58 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 4 reacties

Ik heb een aanvraag gedaan voor een verbinding bij Odido en aangegeven dat ik graag zou willen dat ze mijn contract bij KPN voor mij opzeggen. Hiervoor moet ik één van de volgende gegevens opgeven in Mijn Odido, binnen nu en drie dagen:

  • Ofwel het contractnummer bij je huidige provider,
  • Ofwel het IBAN (bankrekeningnummer) waar je huidige provider geld van afschrijft,
  • Ofwel het vaste telefoonnummer dat je momenteel gebruikt.

 

 

Ik heb Mijn Odido account aangemaakt/geactiveerd maar ik zie niets, ik kan nergens iets opgeven en ook geen huidig abonnement toevoegen (wat me logisch lijkt). Waar moet ik dit opgeven?

icon

Beste antwoord door jn987hl 30 April 2024, 15:11

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jn987hl 

Als het goed is heb je hierover een mail ontvangen met een link waar je de nodige info kan doorgeven, controleer ook je ongewenste map.

Hallo @jn987hl 

Als het goed is heb je hierover een mail ontvangen met een link waar je de nodige info kan doorgeven, controleer ook je ongewenste map.

Oh oeps, ik zie nu dat ik een fout gemaakt heb in het mailadres wat ik bij de aanvraag opgegeven heb. Dat is slecht zeg😅

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @jn987hl, goed dat je aan de bel trekt, geen zorgen dit is absoluut op te lossen! Ik kan alleen momenteel niet bij je abonnement komen omdat je een ander e-mail adres hebt opgegeven. Zou je je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Dit lijkt op ABC12345 en kun je vinden in een e-mail of in Mijn Odido.

Hiermee kan ik snel je e-mail adres corrigeren en je de link sturen voor de overstapgegevens. 🙂

Hoi @jn987hl, goed dat je aan de bel trekt, geen zorgen dit is absoluut op te lossen! Ik kan alleen momenteel niet bij je abonnement komen omdat je een ander e-mail adres hebt opgegeven. Zou je je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Dit lijkt op ABC12345 en kun je vinden in een e-mail of in Mijn Odido.

Hiermee kan ik snel je e-mail adres corrigeren en je de link sturen voor de overstapgegevens. 🙂

Ik heb vanmorgen toen mij dit realiseerde meteen even gebeld, is al geregeld door je collega van de helpdesk :)

Reputatie 7
Badge +4

Super. dat heb je mooi adequaat aangepakt zo @jn987hl! Ik kijk uit naar je installatiedatum, ik wens je alvast veel plezier toe met het internet. 😃

Super. dat heb je mooi adequaat aangepakt zo @jn987hl! Ik kijk uit naar je installatiedatum, ik wens je alvast veel plezier toe met het internet. 😃

Bedankt!

 

Ik kijk er ook naar uit, net als dat ik (een beetje) uitkijk naar het installeren van mijn eigen moden (EdgeRouter X) in plaats van die van Odido, dat was bij KPN al een hele onderneming dus we gaan kijken of en wat ik daarvan geleerd heb ;)

Reputatie 7
Badge +4

Handig dat je dat benoemt @jn987hl, op de Community staat namelijk een super fijne handleiding voor de installatie van een eigen EdgeRouter! Het gaat namelijk om dit topic:

Ik heb zo'n sterk vermoeden dat de installatie hiermee een stuk makkelijker wordt dan bij onze groene vriend. Al kan je natuurlijk ook de eer opeisen met je verscherpte router skills. 😜

Handig dat je dat benoemt @jn987hl, op de Community staat namelijk een super fijne handleiding voor de installatie van een eigen EdgeRouter! Het gaat namelijk om dit topic:

Ik heb zo'n sterk vermoeden dat de installatie hiermee een stuk makkelijker wordt dan bij onze groene vriend. Al kan je natuurlijk ook de eer opeisen met je verscherpte router skills. 😜

Bedankt voor de link!

 

Bij de groene vrienden (en nog eerder bij de blauwe vrienden van Telfort) hadden ze ook wel goede handleidingen hoor, ik wil die toko ook niets tekort doen, ze werden alleen te duur dus ga ik overstappen naar jullie, meer snelheid voor minder maandlasten :)

Het is meer dat ik zelf ook nog wat aan het hobbyen ga binnen mijn netwerk en daarmee de configuratie van de edgerouter :)

 

En ik overweeg ook nog of ik de (nieuwere, snellere) Ubiquity Cloud Gateway Ultra ga aanschaffen en proberen deze in te zetten.

Oftewel, genoeg nieuwe dingen aan de horizon ;)

Reageer