2 maanden geleden heb ik de overstap naar glas aangevraagd. Glasvezel in de meterkast en media converter zelf geïnstalleerd (er zou een monteur komen maar nooit meer wat gehoord of gezien). Abonnement betaal ik al maar nog geen internet via glas. Twee keer gebeld, ik zou bericht ontvangen wanneer etc maar niets. Wanneer wordt mijn glasvezel opgeleverd?
De glasvezel wordt pas na een bezoek van een Guidion monteur opgeleverd. Het was niet de bedoeling dat je zelf de {gevoelige} glasvezel aansluiting zou maken. Zorg dus dat je alsnog de afspraak maakt dan komt het goed. Als je nu een keer belt voor een storing o.i.d. kan de klantenservice je ook niet helpen omdat het product formeel nog niet actief is.
Beste Eric,
Dankjewel. Wat je beschrijft klopt, weet ik en begrijp ik. Wat ik probeer te zeggen is dat het contact met Guidion niet tot stand komt.
In de brief staat dat zij contact met mij zullen opnemen, dat is niet gebeurd. Inmiddels twee keer klantenservice gebeld, waarna ik gebeld zou worden, dat is niet gebeurd. Geen email, geen updates, niks. Maar ondertussen betaal ik er wel voor.
Heb je wellicht een rechtstreekse ingang bij Guidion voor me?
N.B.: Het is inmiddels ruim 3 maanden geleden dat ik glasvezel heb aangevraagd.
Bedankt voor je heads-up
Hoi
Zodra het glasvezelnetwerk richting operationeel gaat kunnen vervolgens afspraken worden ingepland om een glasvezelaansluiting bij je thuis aan te leggen. Daarna zal Guidion langskomen om het modem in harmonie te brengen met de glasvezelaansluiting.
Geen zorgen, zodra de volgende stap gezet kan worden zullen onze partners automatisch contact met je opnemen. Wij zorgen ervoor dat het contact zo gestroomlijnd mogelijk vervolgd.
Ondertussen gaan wij druk verder de schop in de grond steken, ik zal mij warm aankleden en hopelijk kan de monteur in maart een warm kopje thee bij je drinken!
Valt dan nog mee, ik wacht nu vanaf september(6 september om precies te zijn). Ik bel bijna elke week of om de week een keer om te vragen hoe en wat. Het aansluitpunt is inmiddels ook al meer dan een maand in huis aangelegd maar tot op heden nog niks gehoord voor een vervolg afspraak of iets.
Hey
Toch maar even gebeld en afgesproken dat ze 14 maart komen om af te werken en op te leveren. Ben blij maar tegelijkertijd ook nog wat sceptisch, eerst zien dan geloven:-)
Het algemene verloop vind ik slecht, geen enkel bericht tussendoor vanuit T-Mobile en zelf heb ik vreselijk hard moeten trekken om informatie te krijgen.
Update: Nou scepsis niet voor niets. Net weer gebeld door T-Mobile met de mededeling dat de centrale pas op 3 juni gereed is. Dus 8 maanden nadat ik glas heb aangevraagd en er voor ben gaan betalen, krijg ik mogelijk glas thuis opgeleverd. Zucht... [Zoekt op internet wie nog meer glas levert in dit postcode gebied]
Hey
We hebben op 4 januari de glasvezel besteld en hebben al twee keer een mail gekregen dat het wordt uitgesteld. In de laatste mail van vandaag stond april-mei, dus geen exacte datum. Het gaat om glasvezel die in huis nog geïnstalleerd moet worden, de kabels in de straat zijn in december al gelegd. Waarom duurt het zo lang??
Hoi
Naast het plaatsen van de lijn in jouw huis zal deze ook in de wijkcentrale moeten worden afgewerkt. Daar moet dan ook apparatuur en een glasvezel naar de centrale/landelijke apparatuur worden gelegd. Al met al zijn er dus zaken die de levertijd kunnen vertragen. Het beste wat ze kunnen doen is jou hiervan op de hoogte houden. Er valt verder niets te versnellen. Je kunt je voorstellen dat een provider jou ook zo snel mogelijk actief wil hebben. Pas daarna kan er een factuur worden verzonden!
Hi
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.