Skip to main content
Beantwoord

Overstap ziggo naar ODIDO

  • 10 June 2024
  • 2 reacties
  • 127 Bekeken

Beste community leden, Ik ben van plan om over te stappen van Ziggo naar Odido. Mijn Ziggo modem  staat in Bridge mode, want ik heb een volledig UNIFI netwerk erachter hangen (router, switches en acesspoints) dit werkt perfect met Ziggi, maar omdat ik zie dat het Odido modem niet zijn Bridge mode kan worden gezet wil ik eerst even zekerheid dat ik alles weer aan de praat  krijg 😉. Ik lees dat je de Unifi router in een VLAN kan hangen waardoor dit gaat werken. Tweede vraag: ik neem er een Media box bij, maar kan deze alleen via WIFI connecten, omdat ik op die plek in huis (waar de TV staat)  geen  UTP kan aansluiten. 

Dus:

(1) Blijft mijn volledige UNIFi netwerk in tact met de Vlan aanpassing op de router?

(2) Werkt de media box van Odido goed via WIFI? 

Alvast thx voor de reacties.     

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @lenbasic 

Als je Unifi router VLAN ondersteuning heeft dan kun je deze rechtstreeks op de ONT aansluiten,je eigen netwerk blijft dan intact.

VLAN 300 (DHCP) heb je nodig voor Odido internet en tv.

Je kan de tv box het beste met een internetkabel aansluiten maar als je een sterk WiFi signaal hebt dan zal het ook via de WiFi moeten werken.

Hallo @lenbasic 

Als je Unifi router VLAN ondersteuning heeft dan kun je deze rechtstreeks op de ONT aansluiten,je eigen netwerk blijft dan intact.

VLAN 300 (DHCP) heb je nodig voor Odido internet en tv.

Je kan de tv box het beste met een internetkabel aansluiten maar als je een sterk WiFi signaal hebt dan zal het ook via de WiFi moeten werken.

Ok dank, ja ik kan VLAN instellen op de Wan verbinding van de Router. Dan ga ik lekker switchen. ;-)  

Reageer