Skip to main content
Beantwoord

Overstap van Tweak naar Odido. Alles behalve gesmeerd.

  • 16 June 2024
  • 7 reacties
  • 132 Bekeken

Na een aantal keer overgestapt te zijn (i.v.m. verhuizing e.d.) heb ik nu een enorme slechte ervaring met Odido.
 

Vanaf afgelopen vrijdag 14-06-2024 geen internet meer huis na de “verplichte” overstap van Tweak naar Odido. 


De mogelijke oorzaak? Verkeerd of niet gepatched in de centrale volgens de Guidion monteur.
 

Het gevolg?

  • Geen internet in huis (dat is vrij logisch)

  • Een deurbel die niet werkt

  • Camera’s die niet werken.

  • Kan geen TV kijken (online)

  • Werken vanuit huis gaat rampzalig via Hotspot en tussendoor bellen e.d.


===================================

14-06-2024

Overstap datum ingangsdatum Odido


===================================
 

14-06-2024

08:15

Geen internet van Tweak meer.


===================================
 

14-06-2024

08:35

Contact gehad met Odido in de ochtend dat ik geen pakket heb gehad. Dit is mijzelf ook ontgaan. Heb een eigen router die klaar staat om gebruikt te worden (met VLAN300 op m’n WAN). Ze gaan Guidion contacten om aan te geven dat ze wat extra's moeten plaatsen.

 

===================================
 

14-06-2024

09:07

Contact gehad met Guidion in de ochtend dat ik geen pakket heb gehad. Ze hadden van Odido nog niets gehoord. Ze gaan doorgeven aan de monteur om een extra setje mee te nemen mijn kant op.

 

===================================
 

14-06-2024

13:15

Monteur is geweest. Wist van niets.

Heeft evengoed een glasvezel converter opgehangen, maar het was letterlijk de laatste die hij bij zich had. Dit probleem scheen wel vaker te komen in de afgelopen weken door een storing met het magazijn…

Maar dat mocht de pret niet drukken want ik had nu internet, toch?
Helaas geen signaal. Er zou hoogstwaarschijnlijk verkeerd gepatched zijn.
 

===================================
 

14-06-2024

13:44

Contact met Odido gehad. Aangegeven dat er geen signaal is. Ze gaan het uitzoeken en melding maken bij OpenDutchFiber maar wordt waarschijnlijk na het weekend opgepakt
 

===================================
 

14-06-2024

13:55

Contact gehad met OpenDutchFiber. Er is nog geen incident door Odido aangemaakt. Advies was om Odido nogmaals te bellen en aan de lijn te wachten tot het incident aangemaakt is.

Ben door heen doorgeschakeld naar Odido en heb toen een incident laten aanmaken en aangegeven dat ik er wel even op wacht aan de lijn. Dit was gedaan door de medewerker.

 

===================================
 

14-06-2024

14:25

Weer contact met OpenDutchFiber.

Incident is aangemaakt. Mocht aan de lijn wachten tot er contact was gelegd door hen met de aannemer. Helaas deze dagen geen tijd en ze hebben ongeveer 5 tot 7 dagen de tijd om het op te pakken.

 

===================================
 

14-06-2024

14:38

Contact met Odido. Aangegeven dat ik niet heel blij ben hiermee. Ze gingen kijken of een tijdelijke 4G modem te regelen viel. Ze zette me in de wacht en toen ze weer “terug” kwam, was ze aan het klooien met haar headset (ze hoorde mij plots niet meer) en verbrak de verbinding na ongeveer 7 minuten in gesprek te zijn met de mededeling dat ze me terug zou bellen.

 

===================================
 

14-06-2024

15:03

Weer contact gezocht met Odido. Ik was namelijk niet teruggebeld. Weer het verhaal uitleggen en helaas was een 4G modem geen mogelijkheid omdat deze niet meer verkocht worden aan particulieren. Dit gesprek duurde +- 28 minuten. Ik moet wachten nu en er was geen oplossing, geen excuus.

 

===================================

16-06-2024

Mail van Odido:

“Je bestelling is onderweg, volg 'm online”


Kijk bij DHL:

“We hebben geen zending gevonden”

 

En het toverwoord was steeds:

“Heeft u Odido mobiel? Ik kan u unlimited data aanbieden hiervoor.”

Ik heb een aantal keer al uitgelegd dat ik Odido mobiel heb en hierbij unlimited data afneem. Hiermee los ik internet in huis niet op. 

Ja meneer maar weetje, we kunnen er niets aan doen nu bla bla bla.
Lief bedoeld door de dame aan de telefoon, maar ze kon helaas niets voor me betekenen. 

Heb overigens diverse topics gevonden die vergelijkbaar zijn. Dit lijkt dus vaker voor te komen.

Ik baal ervan dat ik geen zakelijk abonnement heb genomen.

Een aantal vragen:

  1. Is het mogelijk om m'n particuliere verbinding om te zette (indien ik dat wil?).
  2. Zijn er dan andere regels voor oplostijden omtrent storingen e.d.?
  3. Ik heb gelezen dat er bij een zakelijk abonnement een 4G modem als backup lijn wordt geleverd. Wat voor usb-modem wordt er geleverd (merk+model)?
  4. Wat zijn de regels rondom klantvoordeel i.c.m. consumenten abonnementen?
  5. Kunnen jullie kijken of aan jullie kant bekend is dat m'n “overstap” niet vlekkeloos loopt

Heb nou niet echt het vertrouwen gekregen dat er notities zijn gemaakt van al mijn contact momenten op vrijdag.

Hoor het graag even.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @OptimusPrime_882 

Ik denk dat het installatiepakket pas begin volgende week zichtbaar is bij DHL. Hopelijk had de monteur wel de juiste ONT geplaatst.

Verder heb je recht op klantvoordeel wanneer je 2 of meer Odido abonnementen op je adres geregistreerd hebt staan, Odido thuis met Ben mobiel is ook mogelijk.

Hallo @OptimusPrime_882 

Ik denk dat het installatiepakket pas begin volgende week zichtbaar is bij DHL. Hopelijk had de monteur wel de juiste ONT geplaatst.

Verder heb je recht op klantvoordeel wanneer je 2 of meer Odido abonnementen op je adres geregistreerd hebt staan, Odido thuis met Ben mobiel is ook mogelijk.

 

Hi Waqqas,

bedankt voor je reactie. Heb een witte Huawei ont gekregen van de monteur. Deze heeft hij aangesloten. Ik mag hopen dat hij weet welke hij moet gebruiken.

Ik hoop dat Odido ook gaat reageren, wellicht dat zei dat kunnen controleren welke de juiste is voor mijn aansluiting. 
 

We gaan het meemaken.

 

Reputatie 7
Badge +14

Als er een ticket is aangemaakt dan wordt dat behandeld door de backoffice/ technische dienst. Die hebben een paar werkdagen doorlooptijd.  Mobiele data via een wifi hotspot op je telefoon is het beste alternatief nu.

Klantvoordeel tussen zakelijke en consumenten producten is er niet. Aangezien het een andere propositie is, is het ook niet alleen een administratieve aanpassing.

 

Als er een ticket is aangemaakt dan wordt dat behandeld door de backoffice/ technische dienst. Die hebben een paar werkdagen doorlooptijd.  Mobiele data via een wifi hotspot op je telefoon is het beste alternatief nu.

Klantvoordeel tussen zakelijke en consumenten producten is er niet. Aangezien het een andere propositie is, is het ook niet alleen een administratieve aanpassing.

 

Hi Eric,

 

bedankt voor je reactie.

Dat van de klantvoordeel had ik al zo’n vermoeden, bedankt voor het bevestigen!

Verder is een hotspot gebruiken inderdaad een mogelijkheid. Echter zal ik dan m’n telefoon thuis moeten laten om op afstand m’n camera’s e.d. te bekijken, lijkt me niet zo praktisch 🤪. Voor wanneer ik thuis ben kan dit uiteraard wel. Helaas ben ik dat niet elke dag. Even voor het beeld, zit zelf in de IT.

 

Voor nu gebruik ik m’n smartphone als toegangspunt voor m’n Fortigate via een oude laptop. Hiervoor heb ik voor nu even SD-WAN ingesteld voor als de normale glasvezel verbinding weer tot leven komt. Dan hoef ik niet zo te klooien met m’n configuratie.

 

Snap dat Odido dit niet graag ziet, maar nood breekt wet naar mijn idee. Zij kunnen zelf niets betekenen voor nu. Dit is de enige oplossing die ik voor handen heb nu.

 

 

Vandaag weer even gebeld met OpenDutchFiber rond 11:30.
Aannemer ging contact met mij zoeken.

12:15 belde de aannemer. Was vanmiddag in de buurt en ging het vandaag nog oplossen gaf hij aan.

13:30 Was het plots opgelost 🥳! De monteur kwam nog even langs om te kijken of alles nu naar behoren werkte. 

Fijn dat ik niet 3 weken zoals een aantal andere hoefde te wachten.

Reputatie 7
Badge +14

Fijn en inderdaad,  zo kan het ook!

Fijn en inderdaad,  zo kan het ook!

Inderdaad. Uiteindelijk snel opgelost 😁

Reageer