Overstap van Tweak glasvezel naar odido met Unifi hardware hoe aansluiten?

  • 19 March 2024
  • 1 reactie
  • 51 Bekeken

Binnenkort stap ik over van Tweak naar Odido (Noord-Limburg).

Momenteel maak ik zo’n twee jaar probleemloos gebruik van Glasvezel only van Tweak. Ik heb de glasvezel rechtstreeks op de glaspoort van mijn Unifi Dream machine SE gezet. Dat werkt prima!

Nu stopt tweak er als provider mee en gaan we over op Odido (internet only). Daar wordt (snap ik) gesproken over een installatiepakket, met modem en installatie service. Ik heb voor de zekerheid alvast maar een afspraak gemaakt met Guidion. 

Maar eigenlijk heb ik niets nodig, alleen moet het signaal omgezet worden van Tweak naar Odido.

Ik zag al wat meer (oudere) posts voorbij komen en ben benieuwd hoe het momenteel gaat.

Wordt er extra hardware geplaatst in mijn situatie, of kan het ook door alleen het signaal om te zetten?

En als er andere hardware komt, moet ik dan een andere glas patchkabel kopen? 

 

Cal van Odido 1 maand geleden

Hoi @ChUcKiE6, leuk dat je de overstap maakt, ik geef je graag meer duidelijkheid! 😃 Er zijn al een aantal andere klanten die hun Unifi Dream Machine SE direct op glasvezel hebben aangesloten. Graag raad ik je aan om de volgende topics te raadplegen:

Ik heb de topics in volgorde van relevantie voor je gezet. Ik weet zeker dat je er hiermee uitkomt, kort gezegd is dit zeker een mogelijkheid! 

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @ChUcKiE6, leuk dat je de overstap maakt, ik geef je graag meer duidelijkheid! 😃 Er zijn al een aantal andere klanten die hun Unifi Dream Machine SE direct op glasvezel hebben aangesloten. Graag raad ik je aan om de volgende topics te raadplegen:

Ik heb de topics in volgorde van relevantie voor je gezet. Ik weet zeker dat je er hiermee uitkomt, kort gezegd is dit zeker een mogelijkheid! 

Reageer