Skip to main content

overstap service aansluit datum

• September 8, 2026
  • 5 reacties
  • 47 Bekeken

We hebben een Odido internet+ tv abonnement afgesloten met overstapservice, toen we bestelde stond er 5 oktober aansluitratum, oude provider xs4all geeft gezegd “We stoppen je abonnement zodra Odido aan ons doorgeeft dat je bent overgestapt.". we hebben nu guidon ingepland voor 6 Oktober, maar ik zou graag willen weten of de wifi er dan uit ligt op 5 oktober of pas als Odido helemaal klaar is. En hoe zit het met het wifi wachtwoord op alle apparaten, gaat dit automatisch over of moeten we het op elke opnieuw invoeren? En guidon vroeg ook allemaal vragen zoals waar ik wifi wou maar ik heb al 2 wifi plus punten dus ik snap niet wat dat er mee te maken heeft en ook of we al een kabel naar tv hebben maar die kan toch ook met wifi? en we hebben wel een Ethernet kabel vanaf kelder waar onze oude router nu staat naar de tv maar is die wel goed genoeg dan? 

September 8, 2026

hoi ​@maarenaurich ,

1. De overstap service zal een naadloze oplossing geven. Dus als Guidion komt zal in de wijkcentrale de verbinding worden omgezet en de monteur zal dan de Odido ONT en Zyxel router installeren. Als deze router online is wordt daarna aan de oude provider de overstap service bevestigt en zal die de levering stoppen.
  2. De router heeft een user/pass welke achterop de router zijn bevestigd. Die kun je gebruiken op je apparatuur, of je logt in op de router en geeft de SSID en paswoord die je nu gebruikt. Dan gaan de meeste apparaten wel vanzelf weer werken.
  3. De wifi dekking in je huis kun je uitbreiden met wifi punten die je kunt huren. Als je deze al hebt dan zullen ze niet integreren met de Zyxel router van ODido. Dan kun je ook de Wifi daarvan uitzetten en dezelfde wifi punten gebruiken die je nu hebt en dan met een kabel verbinden met de router.

5 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • September 8, 2026

hoi ​@maarenaurich ,

1. De overstap service zal een naadloze oplossing geven. Dus als Guidion komt zal in de wijkcentrale de verbinding worden omgezet en de monteur zal dan de Odido ONT en Zyxel router installeren. Als deze router online is wordt daarna aan de oude provider de overstap service bevestigt en zal die de levering stoppen.
  2. De router heeft een user/pass welke achterop de router zijn bevestigd. Die kun je gebruiken op je apparatuur, of je logt in op de router en geeft de SSID en paswoord die je nu gebruikt. Dan gaan de meeste apparaten wel vanzelf weer werken.
  3. De wifi dekking in je huis kun je uitbreiden met wifi punten die je kunt huren. Als je deze al hebt dan zullen ze niet integreren met de Zyxel router van ODido. Dan kun je ook de Wifi daarvan uitzetten en dezelfde wifi punten gebruiken die je nu hebt en dan met een kabel verbinden met de router.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 8, 2026

ik heb nu alleen een wifi naam die vernoemd is naar het router model dat ik hiervoor had, levert dat problemen op? 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 8, 2026

Ik heb wifi plus punten al, de Zyxel WX5600, die zou gewoon moeten werken met de router die geleverd wordt met glasvezel

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • September 8, 2026

Hallo ​@maarenaurich 

Dat levert geen problemen op en Odído gebruikt ook de Zyxel WX5600 versterkers.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 9, 2026

top ik vond dat huren namelijk niet fijn dus gewoon op marktplaats gekocht