Skip to main content

Na een aantal jaren glasvezel internet en TV via Delta op het Delta glasvezelnetwerk te hebben de overstap gemaakt naar Odido via het Delta netwerk. (Goeree-Overflakkee)
Afgelopen dinsdag 28-11-23 is de monteur geweest om de omvormer en modem te plaatsen en de lijn op te leveren. Delta had ‘s nachts het signaal al van de lijn gehaald. De monteur merkte bij plaatsen van de omvormer en het modem al direct op dat er geen signaal op de lijn aanwezig was. Na een belletje met Delta kreeg hij te horen dat de patch die dag zou worden uitgevoerd, en heeft de installatie voltooit zonder signaal.

Op 29-11-23 nog geen signaal (alarm lampje rood op de omvormer)..

Volgens Delta en Odido is de patch gedaan.
Maar helaas nog geen internet en TV.
Odido heeft het vervolgens doorgezet naar de TD en ik heb een voucher gekregen voor onbeperkt mobiel internet. (Verre van ideaal, want m’n online huis is nu een offline huis, en thuiswerken zonder gedoe is er niet meer bij).

Vervolgens bleef het stil…. Is er iemand die hier verstand van heeft, want delta en Odido wijzen de vinger naar elkaar. :-(

Hallo @raytemp 

Heb je de Nokia ONT al voor even van het stroom gehaald? Het zou kunnen helpen.


Hallo @raytemp 

Heb je de Nokia ONT al voor even van het stroom gehaald? Het zou kunnen helpen.

Dat heb ik gedaan inderdaad. Helaas geen positief resultaat 😣
zojuist ook nog maar eens van het stroom gehaald om te proberen, maar nog steeds een rood alarm lichtje. 


Hi @raytemp, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik wil natuurlijk dat je zo snel mogelijk van je internet kunt genieten. Ik ben daarom ook direct voor je gaan kijken en de monteur heeft je ticket goed doorgezet naar onze techneuten. Zij zullen het waarschijnlijk moeten doorzetten naar de onderaannemer om de lijn te controleren. We zullen het ticket op dit moment moeten afwachten. Als hier meer over bekend is wordt er contact met je opgenomen.


Hi @raytemp, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik wil natuurlijk dat je zo snel mogelijk van je internet kunt genieten. Ik ben daarom ook direct voor je gaan kijken en de monteur heeft je ticket goed doorgezet naar onze techneuten. Zij zullen het waarschijnlijk moeten doorzetten naar de onderaannemer om de lijn te controleren. We zullen het ticket op dit moment moeten afwachten. Als hier meer over bekend is wordt er contact met je opgenomen.

Hey Tommie,

bedankt voor je reactie 😀

Ik hoop dat het probleem snel gevonden wordt!

gr Ray


Hi @raytemp, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik wil natuurlijk dat je zo snel mogelijk van je internet kunt genieten. Ik ben daarom ook direct voor je gaan kijken en de monteur heeft je ticket goed doorgezet naar onze techneuten. Zij zullen het waarschijnlijk moeten doorzetten naar de onderaannemer om de lijn te controleren. We zullen het ticket op dit moment moeten afwachten. Als hier meer over bekend is wordt er contact met je opgenomen.

Hey Tommie,

bedankt voor je reactie 😀

Ik hoop dat het probleem snel gevonden wordt!

gr Ray

@Tommie van Odido 

hi Tommie,

het probleem is nog steeds niet opgelost en niemand weet eigenlijk iets te vertellen behalve dat er iemand van delta is aangestuurd. Odido informeert mij niet ik moet er zelf achteraan steeds. 
Maar helaas kom ik met de klantenservice niet verder en ben ik gisteren aan m’n 2e voucher date begonnen. 
kan jij me iets meer vertellen over wanneer er actie of een oplossing komt?

 

gr Raymond


Hi @raytemp, er is een monteur voor je aangestuurd! Hopelijk kan hij dit snel voor je oplossen. Wil je mij op de hoogte houden? 


Hi @raytemp, er is een monteur voor je aangestuurd! Hopelijk kan hij dit snel voor je oplossen. Wil je mij op de hoogte houden? 

@Tommie van Odido ja klopt dat vertelden je collega’s me. Maar dat was alweer 3 dagen geleden. Hoe lang heeft die beste man of vrouw nodig om de kabel in de juiste poort te patchen. Het lijkt me dat mijn probleem op de stapel terecht is gekomen en niet echt een prio heeft. 
laten we niet vergeten dat als het morgen niet is opgelost ik dus pas volgende week weer eens aan de beurt ben en dan al 2 weken zonder internet en tv zit. 
dit terwijl het praktisch naadloos zou overlopen volgens Odido. 


Hi @raytemp, er is een monteur voor je aangestuurd! Hopelijk kan hij dit snel voor je oplossen. Wil je mij op de hoogte houden? 

@Tommie van Odido 

helaas is de fiberdesk van Odido nog steeds bezig om me online te krijgen. 
Ik vraag me eigenlijk af of de ONT wel goed geregistreerd staat. Want de netwerkbeheerder (Delta) houdt vol dat alles in orde is en gooit het balletje weer terug naar Odido. 
 

alvast bedankt voor je reactie. 


@raytemp Gelukkig zie ik dat je contact hebt gehad met één van mijn collega’s van de Klantenservice en dat zij dit issue nogmaals heeft doorgezet naar de Delta specialist. Voor nu is het dus echt nog even afwachten.  


@raytemp stuur me even je Delta klantnr of postcode + huisnr zodat ik aan de Delta kant kan zien waar dit vastloopt.


@raytemp stuur me even je Delta klantnr of postcode + huisnr zodat ik aan de Delta kant kan zien waar dit vastloopt.

@R3D ik heb je een PB gestuurd 😁👍


Reageer