Ik zie dat ze navraag gedaan hebben @Koennethy, ik vind het wel gek dat er nog geen contact geweest is. Daarom heb ik opnieuw gevraagd om navraag te doen bij de onderaannemer.
Dank, @Tommie van Odido. Zijn er ook escalatiemogelijkheden naar deze onderaannemer? Ik snap dat het wellicht ingewikkeld is omdat het een onderaannemer is van jullie netwerkbeheerder, maar de laatste concrete actie van deze onderaannemer is eind augustus geweest om een afspraak op 3 september in te plannen (waar de monteur dus niet is langsgekomen). Dat is inmiddels bijna twee maanden geleden zonder dat er actie is geweest. Maakt mij overigens niet uit welke (onder-)aannemer er komt, maar dit duurt wel erg lang.
Ja ik heb het in het ticket aangegeven @Koennethy, ook heb ik de prioriteit verhoogd dus ik hoop dat ze het nu ook gaan escaleren.
Hoi @Tommie van Odido, is er al meer duidelijk? Ik heb nog steeds niets gehoord.
Hi @Koennethy, ik kan mij voorstellen dat je staat te popelen om gebruik te kunnen maken van Glasvezel. Op de laatste navraag, hebben we nog geen terugkoppeling ontvangen van de onderaannemer. Ik heb nu ook nogmaals gevraagd of ze hier met spoed achteraan kunnen gaan. Ik ben het er namelijk ook zeker met je eens dat het te lang duurt.
Hi @Demi van Odido, is er al meer bekend? Ik hoor niets, ook al is het blijkbaar een spoedmelding. Komende vrijdag vertrek ik voor een vakantie van een week, maar ik wil niet dat het proces dan stilligt. Ik zou het daarom fijn vinden als er voor mijn vakantie duidelijkheid is over wanneer er (vanaf maandag 11 november, want volgende week ben ik er dus niet) iemand langs kan komen om de glasvezelkabel naar binnen te brengen zodat we door kunnen.
Ik heb nog steeds geen update ontvangen @Koennethy. Het ligt momenteel nog bij VWT. Er is ook nog geen antwoord op de navraag van Demi.
Het is nu alweer bijna twee weken later en er is nog steeds niets gebeurd. Hoe wordt dit nu verder opgepakt? De spoedmelding lijkt niet te helpen. Welke weg kan er nog bewandeld worden? Dit gaat echt niet goed in de afstemming. @Tommie van Odido
Hey @Koennethy, we hebben opnieuw navraag gedaan en de doorlooptijden van VWT in dit gebied zijn op dit moment +25 weken. Ik weet alleen niet of dit vanaf de dag van bestelling geldt of vanaf dat ze contact hebben opgenomen. Die vraag staat nog uit.
Hi @Tommie van Odido, erg bijzonder. Is dit ook op mij van toepassing? De kabel ligt bij mij voor de deur, maar moet nog naar binnen. Zoals eerder gemeld in dit topic is er een afspraak geweest om de kabel naar binnen te brengen, bleek de monteur ziek, is de afspraak verzet en kwam de monteur op die datum niet opdagen. We zijn dus ontzettend dichtbij dus ik zou niet graag nog 25 weken (of 25 weken na 29 augustus, dag van vorige afspraak) wachten. Overigens is 25 weken na de datum van bestelling inmiddels al nabij, want dat is 15 december. Een afspraak is er nog niet. Wat kunnen jullie doen om dit te versnellen?
Daarnaast zie ik ook dat als ik een nieuw abonnement op mijn adres zou willen afsluiten ik gewoon nog 4 december als eerste gewenste opleverdatum kan kiezen. Ik snap dat het een gewenste datum is, maar als het opeens een half jaar langer duurt is dat ook niet echt eerlijke communicatie naar de consument, toch? Plus dat de overstapservice die je hebt aangekozen in een eerdere stap ook überhaupt niet werkt door de lange doorlooptijd.
We hebben navraag gedaan wat er nu precies voor jou geldt @Koennethy, hier is nog geen antwoord op. Laten we hopen dat het inderdaad in december is. We zijn hierbij echt afhankelijk van VWT.
Maar @Tommie van Odido, wat zeg je nu dan eigenlijk? Dat het plan is om gewoon te wachten tot er ooit iemand een keer contact opneemt? Of dat ik hier twee keer per week laat weten dat er nog niets gebeurd is en om een statusupdate vraag? Wat voor afspraken hebben jullie hieromtrent met VWT? Ik begrijp echt wel dat jullie hier een afhankelijkheid hebben met VWT, maar ik mis bij Odido de urgentie om dit op te lossen en om mij als klant op de hoogte te houden. Ik ben namelijk geen enkele keer proactief benaderd om te kijken wat de status en vervolgstappen zijn, maar pas na een telefoontje of bericht hier wordt er iets gedaan en als ik de Community zo een beetje volg, komt dat helaas vaker voor.
Voor mij eigen case misschien minder relevant en je hoeft er ook niet per se op te reageren, maar zie het als een stukje ongevraagd advies: als jullie al weten dat er bij VWT (of andere beheerder/onderaannemer) de komende 25 weken geen capaciteit is voor een aansluiting in een bepaald gebied, dan is het wel zo netjes dit aan de potentiële klant duidelijk te maken in het bestelproces. Je mag een wensdatum doorgeven, maar de standaardwaarde in het bestelproces is onhaalbaar en dat weten jullie klaarblijkelijk al. Toch kan je die datum kiezen, pas je daar je situatie op aan (bijv. het afsluiten van een mobiele telefoonaansluiting met het oog op combinatiekorting) en ga je er al consument dan vanuit dat het in ieder geval in de buurt van de wensdatum komt en niet 21 weken later.
Hey @Koennethy, ik begrijp je sentiment hierin volledig. Dit is natuurlijk voor ons ook niet acceptabel, echter zijn we op dit moment afhankelijk van hun verwerkingstijden. We zijn hier continue mee in overleg met VWT en proberen alle klanten zo goed mogelijk op de hoogte te houden. Dat lukt niet altijd even goed. Op dit moment is het afwachten op VWT, zij zijn leidend in dit traject.
Hi @Tommie van Odido, gisteren heb ik een telefoontje gemist van Dylan van de klantenservice en hij heeft een voicemail en terugbelverzoek achtergelaten. In de voicemail heeft hij het over een oplevertijd van 25 weken, zonder te specificeren wanneer dit dan in is gegaan. Ik heb de indruk dat er wordt verwacht dat het een hele nieuwe oplevering is, maar de kabel hoeft dus alleen nog maar naar binnen worden gebracht.
Dus ik heb teruggebeld naar de klantenservice en daar werd mij verzekerd dat de 25 weken in juni zijn ingegaan, dus dat ik erop kan rekenen dat er december of (door enige uitloop) januari de oplevering door VWT af kan worden gemaakt. Klopt dat?
Op vragen waarom het binnen brengen van de kabel zo lang duurde omdat ik eigenlijk een afspraak had in september, maar toen de monteur ziek was, had hij geen antwoord en kon hij niets zien. Hij gaf aan dat VWT meer zou weten en heeft mij doorverbonden met VWT. De medewerker van VWT gaf echter aan dat het een Primevest-kabel is en hij daar geen inzicht in heeft, omdat dit in samenwerking met Odido een aparte afdeling is die dit beheert. Hij kon ook geen contactgegevens daarover vinden om met mij te delen. Hij gaf aan dat Odido het aanspreekpunt is en zij die afdeling van VWT moeten aansturen via het daarvoor opgezette kanaal en niet de klant zelf via het algemene nummer. Dat de klant zelf belt, komt blijkbaar vaak voor.
Als jullie het antwoord bij de klantenservice ook niet weten. Kan ik dan met iemand anders (bijv. van de Fiber-afdeling) in contact komen om dit duidelijk te krijgen? Nu nog 25 weken wachten is natuurlijk echt absurd voor een uurtje werk (gebaseerd op hoe lang de KPN monteur erover deed om de andere kabel in de straat naar binnen te brengen). Ik vind het eigenlijk al idioot dat ik blij zou zijn als het in december/januari geregeld is.
Ik heb niks meer gehoord vanaf wanneer de 25 weken in zouden moeten gaan @Koennethy, zodra ik hier meer over weet laat ik het horen.
Ik heb direct contact met de Fiber afdeling, de informatie die je van mij krijgt komt van hun.
Vreemd dat VWT niks kan vertellen, die horen namelijk bij Primevest. Heb je dit nummer gebeld?
Primevest (Volker Wessels) | 088-1860444 | ma t/m vrij: 08.00 - 17.00 uur |
---|
Stomme vraag misschien maar kun je alles niet gewoon annuleren en bij kpn blijven?
Dit is geen doen zo en heel amateuristisch van odido
Door dit te lezen heb ik maar besloten niet over te stappen van kpn naar odido
Hmm interessant. Ik had vorige week een reactie geschreven, maar die is niet geplaatst. Ik kreeg al een pop-up dat de reactie zou worden voorgelegd aan de moderators voordat deze geplaatst zou worden, maar had er niet bij stilgestaan dat deze niet door de moderatie heen zou kunnen komen. Ik zal het opnieuw proberen.
@Tommie van Odido, ja, ik ben doorverbonden naar dit nummer inderdaad. Als je het nummer zelf belt dan krijg je overigens al meteen een bandje te horen dat je voor vragen bij je internetprovider moet zijn, dus je krijgt al meteen niet echt het gevoel dat ze je kunnen of willen helpen. Is er inmiddels al nieuws?
@R1CHARD82, ja ik snap je punt heel goed, dus zeker geen stomme vraag. Ik blijf volhouden omdat ik naar mijn idee bijna aangesloten ben en er mijn inziens nog maa een kleine handeling hoeft te worden verricht. Noem me koppig, maar ik probeer ook helderheid te krijgen hoe het aansluitproces werkt en hopelijk ook Odido in te laten zien dat de manier waarop het nu is geregeld onacceptabel is voor een klant, die vervolgens eigenlijk niets kan doen dan afwachten of annuleren. Hopelijk komt er dan ook meer transparantie in het hele proces naar de klant toe. Ik kan nu bijvoorbeeld nog steeds een abonnement afsluiten met een wensdatum over vier weken op mijn adres, terwijl Odido inmiddels al weet dat het minimaal 25 weken gaat duren. Natuurlijk is het een wensdatum, maar 25 weken of 4 weken is wel een erg groot verschil en is wat mij betreft ook niet het juist voorlichten van de klant, die er vanuit gaat dat de aansluitdatum toch op z’n minst ergens rondom de wensdatum zal liggen (+2 weken ofzo lijkt me acceptabel? Wat vinden jullie?). En wie weet brengt het ook proactieve communicatie op gang. Want als ik zelf niets had gevraagd, had ik ook niets gehoord.
@Tommie van Odido, is er inmiddels nog een update? Kan er bij VWT nogmaals gevraagd worden wat de planning hiervoor nu is?
Hey @Koennethy, op dit moment nog geen update.
Had je nog geprobeerd te bellen naar VWT zelf?
Hi @Tommie van Odido, ja, maar zoals ik al eerder heb aangegeven kunnen zij mijn gegevens niet inzien omdat ik onder het Primevest gedeelte val. VWT geeft aan dat ik bij jullie moet zijn. Dit gold voor twee (verschillende) medewerkers die ik heb gesproken, dus voor mij heeft bellen klaarblijkelijk niet zoveel zin. Vandaar het verzoek of jullie contact kunnen opnemen.
Het verzoek vanuit ons staat nog open @Koennethy, wij wachten op dit moment op antwoord van VWT.