Skip to main content

Goedemorgen,

Op 23 juni heb ik een glasvezelinternet- en tv-abonnement besteld bij Odido. Ik koos toen als overstapdatum voor vrijdag 12 juli. Om gebruik te maken van de klantvoordeelcombinatie heb ik op 21 juni een mobiel abonnement afgesloten bij Odido dat in zou gaan op 25 juli. Alles rondom het mobiele abonnement ging vlekkeloos en daar maak ik sinds vandaag gebruik van Odido.

Voor het internet- en tv-abonnement loop het helaas anders. Ik heb in de afgelopen maand niets meer van Odido gehoord over mijn overstap. Op de statuspagina van mijn bestelling zie ik ook geen extra informatie behalve dat ik in fase 1 van mijn “Route naar Glasvezel” zit. Ik heb zelf dus maar contact gezocht met de klantenservice. Vorige week maandag (15 juli) werd ik nog aardig geholpen door een medewerker die contact zocht met de afdeling Fiber en daarna aangaf dat Fiber contact zou leggen met de netwerkbeheerder (VolkerWessels Telecom) en dat Fiber binnen een aantal dagen aan mij zou terugkoppelen wat de status hiervan was. Helaas heb ik nog steeds niets van de afdeling Fiber gehoord. Daarom heb ik vandaag nog een keer gebeld met de klantenservice. Ik kreeg nu te horen dat ik mijn aanvraag kort voor de bouwvak heb gedaan (de bouwvak begint hier in augustus??) en daardoor geen capaciteit is, maar dat ik anders zelf maar met VolkerWessels moet bellen om hoger in de prioriteitsorde te komen. Ik vind dat rare opmerkingen en voel me daardoor totaal niet geholpen. Ik heb de overstap (met overstapservice) ruim een maand geleden aangevraagd en tot op heden ben ik vooral zelf aan het bellen en contact aan het zoeken om de status helder te krijgen. Ik vind het vreemd dat ik een partij waar ik zelf geen directe opdrachtgever aan ben moet gaan bellen om duidelijk te krijgen wanneer de glasvezelmontage moet gebeuren. Overigens zit er al een huidige glasvezelaansluiting van KPN in mijn woning.

Ik snap ook dat een datum die ik kies in de aanvraagprocedure een richtdatum is en dat er door overmacht of lastige agenda’s best wel wat geschoven kan worden, maar dat er twee weken later nog überhaupt niets is gebeurd en er geen enkel zicht is op wanneer mijn abonnement dan wel in kan gaan vind ik op z’n zachtst gezegd niet normaal. Ook door het gebrek aan communicatie vanuit Odido, waardoor ik geen idee heb wat ik kan verwachten.

Ik zou graag willen dat er duidelijkheid komt rondom de aansluiting. Als daarvoor contact moet worden gezocht met VolkerWessels verwacht ik eerlijk gezegd dat dit door Odido gebeurt en niet door mij. Kunnen jullie mij helpen deze duidelijkheid te krijgen?

Overigens verwacht ik door de overstapservice niet dat ik zonder internet en tv kom te zitten, maar bijkomend nadeel van deze vertraging is dat ik mijn klantvoordeel bij KPN nu kwijt ben omdat mijn mobiele nummer is omgezet en het abonnement daardoor 5 euro p/m duurder wordt en ik een tv-pakket verlies. Ook heb ik bij Odido minder data omdat het klantvoordeel hier nog niet geldt. Alles bij elkaar een erg vervelende situatie die de overstapervaring niet ten goede komt.

Ik zie dat ze navraag gedaan hebben @Koennethy, ik vind het wel gek dat er nog geen contact geweest is. Daarom heb ik opnieuw gevraagd om navraag te doen bij de onderaannemer. 

Dank, @Tommie van Odido. Zijn er ook escalatiemogelijkheden naar deze onderaannemer? Ik snap dat het wellicht ingewikkeld is omdat het een onderaannemer is van jullie netwerkbeheerder, maar de laatste concrete actie van deze onderaannemer is eind augustus geweest om een afspraak op 3 september in te plannen (waar de monteur dus niet is langsgekomen). Dat is inmiddels bijna twee maanden geleden zonder dat er actie is geweest. Maakt mij overigens niet uit welke (onder-)aannemer er komt, maar dit duurt wel erg lang.

Ja ik heb het in het ticket aangegeven @Koennethy, ook heb ik de prioriteit verhoogd dus ik hoop dat ze het nu ook gaan escaleren. 

Hoi @Tommie van Odido, is er al meer duidelijk? Ik heb nog steeds niets gehoord.

Hi @Koennethy, ik kan mij voorstellen dat je staat te popelen om gebruik te kunnen maken van Glasvezel. Op de laatste navraag, hebben we nog geen terugkoppeling ontvangen van de onderaannemer. Ik heb nu ook nogmaals gevraagd of ze hier met spoed achteraan kunnen gaan. Ik ben het er namelijk ook zeker met je eens dat het te lang duurt. 

Hi @Demi van Odido, is er al meer bekend? Ik hoor niets, ook al is het blijkbaar een spoedmelding. Komende vrijdag vertrek ik voor een vakantie van een week, maar ik wil niet dat het proces dan stilligt. Ik zou het daarom fijn vinden als er voor mijn vakantie duidelijkheid is over wanneer er (vanaf maandag 11 november, want volgende week ben ik er dus niet) iemand langs kan komen om de glasvezelkabel naar binnen te brengen zodat we door kunnen. 

Ik heb nog steeds geen update ontvangen @Koennethy. Het ligt momenteel nog bij VWT. Er is ook nog geen antwoord op de navraag van Demi.

Het is nu alweer bijna twee weken later en er is nog steeds niets gebeurd. Hoe wordt dit nu verder opgepakt? De spoedmelding lijkt niet te helpen. Welke weg kan er nog bewandeld worden? Dit gaat echt niet goed in de afstemming. @Tommie van Odido 

Hey @Koennethy, we hebben opnieuw navraag gedaan en de doorlooptijden van VWT in dit gebied zijn op dit moment +25 weken. Ik weet alleen niet of dit vanaf de dag van bestelling geldt of vanaf dat ze contact hebben opgenomen. Die vraag staat nog uit.

Hi @Tommie van Odido, erg bijzonder. Is dit ook op mij van toepassing? De kabel ligt bij mij voor de deur, maar moet nog naar binnen. Zoals eerder gemeld in dit topic is er een afspraak geweest om de kabel naar binnen te brengen, bleek de monteur ziek, is de afspraak verzet en kwam de monteur op die datum niet opdagen. We zijn dus ontzettend dichtbij dus ik zou niet graag nog 25 weken (of 25 weken na 29 augustus, dag van vorige afspraak) wachten. Overigens is 25 weken na de datum van bestelling inmiddels al nabij, want dat is 15 december. Een afspraak is er nog niet. Wat kunnen jullie doen om dit te versnellen?

Daarnaast zie ik ook dat als ik een nieuw abonnement op mijn adres zou willen afsluiten ik gewoon nog 4 december als eerste gewenste opleverdatum kan kiezen. Ik snap dat het een gewenste datum is, maar als het opeens een half jaar langer duurt is dat ook niet echt eerlijke communicatie naar de consument, toch? Plus dat de overstapservice die je hebt aangekozen in een eerdere stap ook überhaupt niet werkt door de lange doorlooptijd.

We hebben navraag gedaan wat er nu precies voor jou geldt ​@Koennethy, hier is nog geen antwoord op. Laten we hopen dat het inderdaad in december is. We zijn hierbij echt afhankelijk van VWT. 

Maar ​@Tommie van Odido, wat zeg je nu dan eigenlijk? Dat het plan is om gewoon te wachten tot er ooit iemand een keer contact opneemt? Of dat ik hier twee keer per week laat weten dat er nog niets gebeurd is en om een statusupdate vraag? Wat voor afspraken hebben jullie hieromtrent met VWT? Ik begrijp echt wel dat jullie hier een afhankelijkheid hebben met VWT, maar ik mis bij Odido de urgentie om dit op te lossen en om mij als klant op de hoogte te houden. Ik ben namelijk geen enkele keer proactief benaderd om te kijken wat de status en vervolgstappen zijn, maar pas na een telefoontje of bericht hier wordt er iets gedaan en als ik de Community zo een beetje volg, komt dat helaas vaker voor.

Voor mij eigen case misschien minder relevant en je hoeft er ook niet per se op te reageren, maar zie het als een stukje ongevraagd advies: als jullie al weten dat er bij VWT (of andere beheerder/onderaannemer) de komende 25 weken geen capaciteit is voor een aansluiting in een bepaald gebied, dan is het wel zo netjes dit aan de potentiële klant duidelijk te maken in het bestelproces. Je mag een wensdatum doorgeven, maar de standaardwaarde in het bestelproces is onhaalbaar en dat weten jullie klaarblijkelijk al. Toch kan je die datum kiezen, pas je daar je situatie op aan (bijv. het afsluiten van een mobiele telefoonaansluiting met het oog op combinatiekorting) en ga je er al consument dan vanuit dat het in ieder geval in de buurt van de wensdatum komt en niet 21 weken later.

Hey ​@Koennethy, ik begrijp je sentiment hierin volledig. Dit is natuurlijk voor ons ook niet acceptabel, echter zijn we op dit moment afhankelijk van hun verwerkingstijden. We zijn hier continue mee in overleg met VWT en proberen alle klanten zo goed mogelijk op de hoogte te houden. Dat lukt niet altijd even goed. Op dit moment is het afwachten op VWT, zij zijn leidend in dit traject.

Reageer