Skip to main content

Overstap naar glasvezel verloop alles behalve vlekkeloos

• August 2, 2025
  • 6 reacties
  • 151 Bekeken

• is een nieuwe Poster

Beste Odido,

sinds 1-8-2025 ben ik overgestapt naar Odido Glasvezel. Guidion monteur zou die dag langs komen tussen 16-20u.  maar om 18.35 kreeg ik een smsje van Guidion dat de monteur is “uitgevallen”.   En dat ik maar een nieuwe afspraak moest maken. 

Bij Guidion was mijn ticket gesloten en zal een nieuwe “werkbon” moest komen, zo werd ik weer terug gestuurd naar Odido.  Bij Odido was de ticket nog niet gesloten. 
ik heb ruim 1,19 uur aan de telefoon gehangen tussen Guidion en Odido, maar ik had het gevoel dat ik van het ene kastje naar het andere kastje wordt gestuurd.   

In dit digitale tijdperk is een activeren van een connectie op afstand blijkbaar onmogelijk. Toen ik bij Caiway zat had ik daar geen last van.  Caiway = Delta.

Kortom, het is puur voor het accorderen/activeren van de glasvezel connectie.   

Als enige compensatie wat ik vanuit Odido kreeg was onbeperkt internet.  wat een kortzichtige oplossing was. 
nieuwe afspraak is er nog niet.   kan zo zijn dat het eindvolgende week is.    
Blijkbaar is mijn werk niet belangrijk, aangezien ik veel thuis werk.

Daadwerkelijk kreeg ik geen concrete oplossing, en ben ik genoodzaak om te wachten dat guidion langs komt.  
Wat een waardeloze communicatie tussen Odido en Guidion.

Uiteindelijk ben ik de dupe.

ps, bij levering van het pakket zat er geen afstandsbediening in de doos.   uit irritatie vergeten aan te geven bij de Odido medewerker(s).

August 7, 2025

@DeenZ Superfijn dat Guidion contact heeft opgenomen voor het maken van de nieuwe afspraak. Begrijp ik goed dat deze vandaag plaatsvindt? 

Laat je mij weten hoe het is verlopen? Ook als je weer online bent, verneem ik het graag. Ik ga dan gelijk de vergoeding voor de tijd dat je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten voor je in het systeem zetten. Houd er rekening mee dat het systeem dit bedrag automatisch berekend en dat dit wordt verrekend met de volgende factuur. 

Ik wacht jouw terugkoppeling rustig af! 

6 reacties

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@DeenZ, dat spijt me echt! Geen fijne verwelkoming, terwijl ik je deze juist wil geven. Je kaart goede punten aan, ik wil hier achteraan bij Guidion en gelijk kijken naar de afstandsbediening. Wel mis ik je gegevens. Zou je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer in je Community profiel willen plaatsen? Geef mij in dit topic een seintje als ze er staan. Ik kom er dan zo snel mogelijk op terug. Hou er rekening mee dat het vanwege de vakantieperiode wat drukker is, en wij binnen enkele dagen bij je terugkomen!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • August 5, 2025

Hi ​@Cheyenne van Odido,  

Als het goed is zal de afstandsbediening verzoek op te zijn gelost.   Die hoop ik eerdaags te ontvangen.

Ik hou me hart vast.  Ik heb weinig vertrouwen meer in jullie.

Als ik op de community pagina kijk ben ik niet de enige die een slechte service krijgt. 

Jullie moeten echt hier hard aan gaan werken om weer vertrouwen terug te krijgen.   Die heb ik namelijk niet meer.

dat het vakantie periode is niet de juiste antwoord,  jullie als guidion moeten beter en proactiever gaan worden.   Hierdoor raken jullie klanten kwijt.

Ik sta op het punt om het tv en internet te laten annuleren.   
ik hoop dat jullie eens in actie gaan komen om dit op te gaan lossen 

TM33
  • is een Top Poster
  • August 5, 2025

Wat ik voornamelijk lees is dat jij iets te kritisch bent en wellicht zelf kortzichtig. Guidion stuurt dezelfde dag een SMS voor een nieuwe afspraak, is dit niet het geval? Dan bel gerust, echter is dit topic voor een paar dagen geen internet wat bedorven. Een klacht is prima en zeker terecht, maar lichtelijk *harsh* richting Odido. Hier zijn namelijk 3 partijen die bezig zijn met jouw overstap. Ook Odido maar ook Caiway en Guidion. 

Daarnaast ben ik benieuwd naar jouw opleverdatum, de werkbon van Guidion en wat doet het woord kortzichtig in jouw bericht? Odido biedt jou een mogelijkheid om te “internetten” Onbeperkt

Een monteur kan uitvallen, dat gebeurt zelfs in het ziekenhuis. 

Hier wordt je met open armen ontvangen en wordt er voor je gezorgd, de toon mag zeker 10 tandjes lager. Verder komt het zeker goed met je verbinding, soms duurt het een paar dagen langer (wat je uiteraard niet wilt). Het vertrouwen, kansen geven en de lage kosten die je betaald? Is zeker wat meer waard dan wat jij nu oplegt. Je mag best naar een andere provider maar dan moet je je zak ook gaan trekken ;)

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • August 5, 2025

Iedereen is vrij om een mening te geven.   

maar kortzichtig ben ik absoluut niet, maar dat vind ik.   Ik weet dat er verschillende partijen bij betrokken zijn, maar ik vind het zeker niet hars.   Maar is mijn mening.

Prima dat een monteur uitvalt, dat is bij elk beroep zo.  Maar waar ik aan irriteer is dat ik zelf moet bellen om een beetje een idee te krijgen hoe het loopt.

in iedergeval niet echt gestroomlijnd.  Maar dat vind ik.   

Na het posten van mijn bericht kreeg ik een belletje van guidion.  Hopelijk komen ze morgen wel op dagen.

dan heb ik 6 dagen zonder internet gezeten.  Voor jouw is dat waarschijnlijk weinig, maar voor mij niet. 
ik ben ook een tenslotte een betalende klant. 

het enige wat ik ook probeer aan te geven is dat er iets beter gecommuniceerd mag worden.   
jij zou toch ook graag op de hoogte gehouden worden als er iets mis gaat?

hopelijk is het na morgen een gesloten topic.

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • August 7, 2025

@DeenZ Superfijn dat Guidion contact heeft opgenomen voor het maken van de nieuwe afspraak. Begrijp ik goed dat deze vandaag plaatsvindt? 

Laat je mij weten hoe het is verlopen? Ook als je weer online bent, verneem ik het graag. Ik ga dan gelijk de vergoeding voor de tijd dat je geen gebruik hebt kunnen maken van onze diensten voor je in het systeem zetten. Houd er rekening mee dat het systeem dit bedrag automatisch berekend en dat dit wordt verrekend met de volgende factuur. 

Ik wacht jouw terugkoppeling rustig af! 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • August 8, 2025

Beste ​@Teresa van Odido,

We zijn inmiddels online sinds afgelopen woensdag 6-8.  Monteur is maximaal 5 minuten binnen geweest om te controleren.     Dat was het enige wat de monteur hoeven te doen.  

De afstandsbediening is de dag daarna ook aangekomen.

internet en tv wordt volop gebruikt😉

met vriendelijke groet, 

Deen