Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb T-Mobile thuis glasvezel aangevraagd. Gewenste ingangs datum 30/7/2021 ( einde contract oude provider ). Status bestelling ging allemaal vlot, alles geaccepteerd, netjes via overstapservice gedaan dan dacht ik kom ik ook niet zonder verbinding te zitten.
 

Helaas echter vandaag 15/7/2021 in de middag viel mijn verbinding uit, alles gereset, maar geen verbinding meer. Ik huidige provider gebeld (KPN) die kijkt het na en zonder dat ik het genoemd had van de overstap weet men mij te vertellen dat T-Mobile de lijn al overgenomen heeft.  ??
 

Goed ik met T-mobile bellen ( ik krijg morgen 16/7/2021) als het goed is een pakket binnen van T-Mobile. Maar daar heb ik niet veel aan want er moet ook een monteur langs komen die de aansluiting in orde maakt. En dan neem ik aan dat hij de NTU van KPN moet vervangen voor een NTU voor T-Mobile. ( gezien de huidige NTU nu alleen nog maar een knipperend PON lampje geeft en ik geen verbinding meer kan krijgen met de KPN modem/router)
 

Nu echter bij het maken van een afspraak  met een monteur kon ik in eerste instantie pas als eerste datum voor 3 augustus kiezen. Dacht met overstapservice prima, dan blijft KPN actief totdat de monteur geweest is. Maar nu ik helemaal geen verbinding meer heb Ik dus T-mobile maar gebeld. Volgens de klantenservice is de lijn nog helemaal niet overgenomen. ( dus 2 verschillende verhalen ) echter later wordt ik toch doorverbonden met guidion om te kijken of er toch niet een monteur langs kon komen nog vandaag of anders morgen. Helaas geen monteur in de buurt en beste wat ze konen doen is 21 juli ( dus ruim 6 dagen zonder internet ??? ) niet echt netjes.


IK vraag me af wat ik moet doen nu ? Is er een mogelijkheid dat ik met spoed nog een juiste NTU kan krijgen op vrijdag ( 16/7/2021 ) of Laat T-Mobile mij echt 6 dagen nog zonder internet/tv zitten.
In laatste geval laat ik KPN morgen denk ik de lijn maar weer terug migreren.  ruim 6 dagen zonder internet lijkt me in deze tijd niet acceptabel. Zeker niet omdat ik juist daarvaoor ook voor de overstap service heb gekozen om dat te voorkomen.

 

Hoop via deze weg snel een oplossing te krijgen, gezien telefonisch hier niet de noodzaak van ingezien lijkt te worden.

 

 

 

 

Ehm … wat mij vooral opvalt is dat de lijn dus 2 weken te vroeg is overgenomen …

TS lijkt dit OK te vinden en dat is mooi maar ik vind het verontrustend. Een goede provider doet dit niet en houdt zich netjes aan de afspraken.

Ik heb voor mijn DSL lijn een overstap aangevraagd en - wat nog nooit is voorgekomen - deze raakte afgelopen weken 2x onklaar waardoor beide keren een monteur langs moest komen. Dit lezend vraag me nu af of dit wel aan de KPN lag. :thinking:


@vandijk73

Je kan ook gewoon tv kijken met de tv anywhere app

Weet ik, dat werkt ook al.  Kijk zelf niet zoveel normale tv zelf eigenlijk. Eerder netflix of op youtube veel.

 


Ehm … wat mij vooral opvalt is dat de lijn dus 2 weken te vroeg is overgenomen …

TS lijkt dit OK te vinden en dat is mooi maar ik vind het verontrustend. Een goede provider doet dit niet en houdt zich netjes aan de afspraken.

Ik heb voor mijn DSL lijn een overstap aangevraagd en - wat nog nooit is voorgekomen - deze raakte afgelopen weken 2x onklaar waardoor beide keren een monteur langs moest komen. Dit lezend vraag me nu af of dit wel aan de KPN lag. :thinking:

Hoezo denk je dat ik dit ok zou vinden ?  Ik heb een overstap service gebruikt en verwacht dan niet zonder internet te komen zitten. Ik kan nu niet bepalen waar het precies fout gegaan is. Medewerker van T-mobile klantenservice heeft als tijdelijke oplossing gezorgd dat ik in iedergeval onbeperkt 4g heb tot een monteur langs komt uiterlijk a.s. Woensdag.  Het heeft niet zoveel zin om met die medewerkers van de klantenservice ruzie te gaan maken. Die zijn niet de schuldige/veroorzakers. Die zijn ook beperkt in het gene wat ze nou echt mogen/kunnen doen. 
wil dus niet zeggen dat hier het laatste woord over gezegd is.. Zowel KPN als T-Mobile krijgen ( al onderweg ) en aangetekende brief met hele verhaal en pissige klant. Ze mogen samen uitzoeken wat er fout gegaan is en waar ze wat moeten verbeteren in het process. 
 


Dit lezend vraag me nu af of dit wel aan de KPN lag. :thinking:

Als ik alle gesprekken met zowel KPN en T-mobile en beetje analyseer en inschat is het fout gegaan bij KPN Netwerk die de eigenaar en lijnbeheerder is van de glasvezel.  En dat is in principe een ander bedrijf dan KPN die het abbo levert en dan eigenlijk gelijk is aan T-mobile.

Het verzoek voor lijnmigratie is bij KPN netwerk binnengekomen en een medewerker daar heeft iets te enthousiast dat doorgevoerd zonder op te letten op de ingangs datum. Daar lijkt het op voor wat ik nu weet / kan inschatten..  
 


Ik had beide keren snel een monteur en ben er vanuit gegaan dat de fout bij KPN lag. Had jij deze optie niet?

Anyways: als mijn overstap niet goed verloopt meld ik me met frisse tegenzin bij de kabelaar.


Ik had beide keren snel een monteur en ben er vanuit gegaan dat de fout bij KPN lag. Had jij deze optie niet?

Anyways: als mijn overstap niet goed verloopt meld ik me met frisse tegenzin bij de kabelaar.

Er was gekeken of er een ‘open monteur’ in de buurt was, die was er niet en dan nog ik had de apparatuur niet eens binnen, dus dan had ie nog voor niks gekomen gok ik zo. Ze schijnen geen apparatuur in de auto te hebben liggen voor zover ik begreep.

Wat die kabelaar betreft, die komt er echt niet in hier, dan zou ik nog eerder terug naar een vdsl verbinding gaan.

Zolang ze denken dat 50mbit upload in vehouding staat met gigabit download op hun giganet en daar bijna 100,- per maand voor vragen dan nee dank je.  Ok je kunt ook 600 of 300 down nemen, maar dan gaat je up ook mee naar beneden. Dus nee dank je. 😂😜
 


Gelukkig heb ik die luxeproblemen niet: DSL is hier 46/10 … :sunglasses:

Handelen van TM is wel tof als KPN de dader is. Hopelijk komt het de 21e ook echt klaar.


Gelukkig heb ik die luxeproblemen niet: DSL is hier 46/10 … :sunglasses:

Handelen van TM is wel tof als KPN de dader is. Hopelijk komt het de 21e ook echt klaar.

Nouja dsl is 100 of 200 down en max 30 up..  ( geen bonding )  ik had kpn vdsl 200/30 en toen kwam er glasvezel 

automatisch overgezet paar maanden geleden en zat toen op 200/200 op glas. Alleen KPN achte het nodig om binnen 

contract termijn de prijzen omhoog te gooien en dat samen met hun box12 modem wat echt een ramp is 😂 dacht ik laat ik eens rondkijken.

dan ziet een 1000/1000 verbinding wat ook nog eens goedkoper is dan KPN er erg aantrekkelijk uit :-)


heb de boel al aangesloten ( op mediaconverter na, dat mag de monteur doen.  ) modem hangt op zijn plaats, kabeltjes erin zitten.. tv ontvanger aangesloten etc.. modem hier en daar wat instellingen veranderd ( ip / aantal vaste dhcp adressen voor diverse dingen in huis zodat alles straks op het zelfde ip bereikbaar blijft 🙂 )   Veel makkelijker / overzichtelijker en flexibeler kwa instellingen zo’n T50 modem dan KPN’s box12.

dus letterlijk monteur hoeft alleen die media converter te doen en dan zou het goed moeten zijn, kabeltje uit modem op wan poort ligt al klaar om in de mediaconverter te prikken. 
 

Morgen maar eens bellen of er op maandag niet een ‘open monteur’ een keer in de buurt is .. kan het altijd proberen dacht ik :-)

 


Dit lezend vraag me nu af of dit wel aan de KPN lag. :thinking:

Als ik alle gesprekken met zowel KPN en T-mobile en beetje analyseer en inschat is het fout gegaan bij KPN Netwerk die de eigenaar en lijnbeheerder is van de glasvezel.  En dat is in principe een ander bedrijf dan KPN die het abbo levert en dan eigenlijk gelijk is aan T-mobile.

Het verzoek voor lijnmigratie is bij KPN netwerk binnengekomen en een medewerker daar heeft iets te enthousiast dat doorgevoerd zonder op te letten op de ingangs datum. Daar lijkt het op voor wat ik nu weet / kan inschatten..  
 

Of T-Mobile heeft te vroeg de overstapservice afgerond, daarom zie je die ook als afgerond staan in je tmobile omgeving, kpn netwerk heeft daar geen controle over, de provider moet het signaal geven dat de lijn is opgeleverd. Iets wat pas zou moeten gebeuren na een bezoek van een guidion monteur.

Daarna stuurt de provider t-mobile naar de provider kpn een melding dat het abonnement over is genomen en zij het kunnen beëindigen. KPN Netwerk en kpn de provider voeren dan gewoon de wens van tmobile uit.


Dit lezend vraag me nu af of dit wel aan de KPN lag. :thinking:

Als ik alle gesprekken met zowel KPN en T-mobile en beetje analyseer en inschat is het fout gegaan bij KPN Netwerk die de eigenaar en lijnbeheerder is van de glasvezel.  En dat is in principe een ander bedrijf dan KPN die het abbo levert en dan eigenlijk gelijk is aan T-mobile.

Het verzoek voor lijnmigratie is bij KPN netwerk binnengekomen en een medewerker daar heeft iets te enthousiast dat doorgevoerd zonder op te letten op de ingangs datum. Daar lijkt het op voor wat ik nu weet / kan inschatten..  
 

Of T-Mobile heeft te vroeg de overstapservice afgerond, daarom zie je die ook als afgerond staan in je tmobile omgeving, kpn netwerk heeft daar geen controle over, de provider moet het signaal geven dat de lijn is opgeleverd. Iets wat pas zou moeten gebeuren na een bezoek van een guidion monteur.

Daarna stuurt de provider t-mobile naar de provider kpn een melding dat het abonnement over is genomen en zij het kunnen beëindigen. KPN Netwerk en kpn de provider voeren dan gewoon de wens van tmobile uit.

Tja T-mobile klantenservice gaf aan dat dat in een aantal stappen moet gebeuren en dat die laatste stap nog niet verzonden was volgens hun systeem. En daarmee dat het dus nog helemaal niet geactiveerd had mogen zijn..  dus tja iemand maakt een fout en wie dat is kan ik ook niet achterhalen verder. Vandaar maar 2 boze brieven naar beide partijen en dan moeten zij het verder uitzoeken. Enige belangrijke is dat ze dan nu maar zo snel mogelijk de boel afronden en in orde maken. :-)


Ehm … wat mij vooral opvalt is dat de lijn dus 2 weken te vroeg is overgenomen …

TS lijkt dit OK te vinden en dat is mooi maar ik vind het verontrustend. Een goede provider doet dit niet en houdt zich netjes aan de afspraken.

Ik heb voor mijn DSL lijn een overstap aangevraagd en - wat nog nooit is voorgekomen - deze raakte afgelopen weken 2x onklaar waardoor beide keren een monteur langs moest komen. Dit lezend vraag me nu af of dit wel aan de KPN lag. :thinking:


Dat ligt geheel aan de KPN kant, of hun onderaannemer, bij DSL doet T-Mobile niks met de lijn en komt niet in de centrale om het geheel om te pluggen zoals bij glasvezel.


Ehm … wat mij vooral opvalt is dat de lijn dus 2 weken te vroeg is overgenomen …

TS lijkt dit OK te vinden en dat is mooi maar ik vind het verontrustend. Een goede provider doet dit niet en houdt zich netjes aan de afspraken.

Ik heb voor mijn DSL lijn een overstap aangevraagd en - wat nog nooit is voorgekomen - deze raakte afgelopen weken 2x onklaar waardoor beide keren een monteur langs moest komen. Dit lezend vraag me nu af of dit wel aan de KPN lag. :thinking:


Dat ligt geheel aan de KPN kant, of hun onderaannemer, bij DSL doet T-Mobile niks met de lijn en komt niet in de centrale om het geheel om te pluggen zoals bij glasvezel.

Die onderaannemer is ‘KPN Netwerk’. Oftewel de beheerder van de glasvezel in dit geval.

ookal klinkt het hetzelfde, toch zijn KPN en KPN Netwerk 2 verschillende bedrijven. Op papier dus..  KPN moet ook KPN netwerk inschakelen als ze wat willen.


KPNnetwerkNL legt het glasvezel vaak niet zelf aan, ze laten dit meestal doen door een andere partij en dat kan ook de onderaannemer zijn.

Mijn overstap van VDSL naar glasvezel was één groot zooitje, uiteindelijk was het die derde partij die het probleem moest oplossen en dat was 5 minuten werk!

Ik werd door KPN een maand lang aan het lijntje gehouden en elke week bellen voor een update die ze niet hadden, dan maar zelf zorgen dat iemand het komt oplossen (die derde partij dus), zij hadden een foutje gemaakt bij het gereed melden van mijn adres.

KPN kon dit in al die tijd niet achterhalen, zo zie je maar weer dat KPN ook "lui" kan zijn.


Fijn te lezen dat alle stappen inmiddels gezet zijn, @vandijk73. Wat betreft die mislukte overstapservice, dat houd ik in de gaten. Ik zie dat het in jouw geval mis is gegaan. Tenminste, de overstapservice staat bij ons nog niet op groen, maar ik zie wel dat de netwerkbeheerder de knop veel te vroeg heeft omgezet. Dat zou niet mogen gebeuren als ze zien dat er nog een andere provider op de lijn zit. Ik ga er vooralsnog vanuit dat dit een eenmalige fout was. 


Fijn te lezen dat alle stappen inmiddels gezet zijn, @vandijk73. Wat betreft die mislukte overstapservice, dat houd ik in de gaten. Ik zie dat het in jouw geval mis is gegaan. Tenminste, de overstapservice staat bij ons nog niet op groen, maar ik zie wel dat de netwerkbeheerder de knop veel te vroeg heeft omgezet. Dat zou niet mogen gebeuren als ze zien dat er nog een andere provider op de lijn zit. Ik ga er vooralsnog vanuit dat dit een eenmalige fout was. 

😂 nee dat hoort niet idd 😂. Maar daar heb ik wel last van en als je dan krijgt te horen dat je nog dagen moet wachten op een monteur die de laatste stap moet doen om te activeren is dat wel vervelen. Hoop toch op dat er ergens wat prioriteit gegeven kan worden dat er maandag nog een monteur langs zou kunnen komen.  


Goedemorgen @vandijk73, de monteur komt zo te zien morgenmiddag langs om het te herstellen. Mag ik je verzoeken om ons op de hoogte te houden van de situatie en of het na morgenmiddag opgelost is, alsjeblieft? 


Goedemorgen @vandijk73, de monteur komt zo te zien morgenmiddag langs om het te herstellen. Mag ik je verzoeken om ons op de hoogte te houden van de situatie en of het na morgenmiddag opgelost is, alsjeblieft? 

Hallo Jason,

Ja hoor ik zal zeker hier melden als het werkt. 


Sms met afspraak herinneringen is binnen met link naar info wie het is die langs gaat komen. 🙂 op zich leuk gedaan. 
Morgen tussen 14 en 16 uur .. dus zal daana hier weer melden of het werkt dan :-)


De monteur is geweest. Hij was veel vroeger dan de afspraak geplanned stond maar heeft het aangesloten, geactiveerd en ik heb nu een werkende verbinding weer ;-)

 

Nu nog even de rest van mijn netwerk weer terug zetten zodat alles van de glasvezel gebruik maakt. ;-)

 


Goedemorgen @vandijk73, mooi dat de verbinding weer helemaal hersteld is. Indien je hulp kunt gebruiken bij het terugzetten van jouw netwerk, laat het ons zeker weten. De Community helpt en denkt graag mee en we deinzen voor niets terug! 😄

 


Goedemorgen @vandijk73, mooi dat de verbinding weer helemaal hersteld is. Indien je hulp kunt gebruiken bij het terugzetten van jouw netwerk, laat het ons zeker weten. De Community helpt en denkt graag mee en we deinzen voor niets terug! 😄

 

Nou dat is wel al gelukt hoor 🙂 ik had al voorbereidingen gedaan, wifi naam/paswoord aangepast, vaste dhcp leases ingesteld zodat alles weer zoals ik gewend was en op hun normale interne ip nummer bereikbaar zou zijn. Hoef ik niet te wennen aan een andere range. :-)

Wel grappig te vermelden, blijkbaar had ik in mijn netwerk een stukje kabel lopen dat niet meer dan 225 mbit toe liet. Ookal cat 5E , en ging om een stukje van 3 meter. Die snelheid haalde ik niet op mijn vorige verbinding dus dat viel ook niet op tot nu. Gelijk maar vervangen dus :-)

Heb wellicht nog een vraag over de tv ontvanger, maar dat kan beter in een ander/nieuw topic. :-) 


Goedemorgen @vandijk73, dat heb je zeer goed aangepakt, goede voorbereidingen zijn het halve werk! 😉

Je mag jouw vraag ten aanzien van de TV Box zeker hier stellen, dat scheelt weer de hussle van het aanmaken van een nieuw topic. Wat is je vraag?


Goedemorgen @vandijk73, dat heb je zeer goed aangepakt, goede voorbereidingen zijn het halve werk! 😉

Je mag jouw vraag ten aanzien van de TV Box zeker hier stellen, dat scheelt weer de hussle van het aanmaken van een nieuw topic. Wat is je vraag?

Hallo, nou ik krijg regelmatig dat een zender moet ontgrendelen met pincode. Is dat uit te zetten ? Zeer irritant 😂

onder instellingen een kinderslot optie gevonden, daar keuze uit 15 min en wat andere opties, maar gaan uit optie.

bij zenderlijst lijkt dat alle zenders gewoon open staan. Als ik voor een zender dat aanpas gaan ze juist helemaal op slot, dus dat was het ook niet en verder kan ik geen instelling vinden wat daar invloed op zou hebben.

wil niet elke keer een pincode moeten invoeren,  ook zeer lastig als ik over een paar weken oppas heb voor de kinderen en die willen tv kijken terwijl ik weg ben 😂


Goedemorgen @vandijk73, dat heb je zeer goed aangepakt, goede voorbereidingen zijn het halve werk! 😉

Je mag jouw vraag ten aanzien van de TV Box zeker hier stellen, dat scheelt weer de hussle van het aanmaken van een nieuw topic. Wat is je vraag?

Hallo, nou ik krijg regelmatig dat een zender moet ontgrendelen met pincode. Is dat uit te zetten ? Zeer irritant 😂

onder instellingen een kinderslot optie gevonden, daar keuze uit 15 min en wat andere opties, maar gaan uit optie.

bij zenderlijst lijkt dat alle zenders gewoon open staan. Als ik voor een zender dat aanpas gaan ze juist helemaal op slot, dus dat was het ook niet en verder kan ik geen instelling vinden wat daar invloed op zou hebben.

wil niet elke keer een pincode moeten invoeren,  ook zeer lastig als ik over een paar weken oppas heb voor de kinderen en die willen tv kijken terwijl ik weg ben 😂

Profiel stond op AL , heeft dat er mee te maken ?  Heb hem op 18 gezet..  Weet niet of dat de juiste manier is..  :-)


Hallo @vandijk73 

Ja, dat is de juiste oplossing.

ALL betekent alleen zenders die geschikt zijn voor alle leeftijden.


Reageer