Skip to main content

Overstap galsvezelprovider

  • 23 July 2024
  • 7 reacties
  • 48 Bekeken

Goedendag,

Binnenkort maak ik de overstap van Online.nl glasvezel naar Odido glasvezel.

Simpel dus. Toch moet er perse een monteur komen van Odido.

 

Ik heb ean paar vragen: 

 

  1. Ik heb nu een Netgear R7800 nighthawk achter de modem van Onlne hangen. Is deze modem beter dan de nieuwe Zyxel T56 van Odido, of kan ik straks beter de wifi van de Zyxel T56 gebruiken?

 

  1. Ik begreep dat ik de Netgear ook in plaats van de Zyxel kan gebruiken, als ik de VLAN op 300 instel. Als ik 2 VLAN poorten maak, poort 8 voor Online, en 1 poort 300 voor Odido, ga ik dan straks geruisloos over, kan dat? 

Alvast bedankt.

 

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Willem77 

De Zyxel-T56 is een WiFi 6 router, hiermee heb je een wat groter bereik en je haalt er hogere snelheden mee.

Je kan je eigen router aansluiten op de mediaconverter maar de monteur installeert eerst de mediaconverter en Zyxel router om je bestelling administratief af te ronden. Bovendien kan het zo zijn dat de nieuwe mediaconverter nog moet worden geregistreerd.

Dank je. Is de mediaconverter nodig. Of zit die er reeds omdat ik van glasvezel naar glasvezel overstap?

Reputatie 7
Badge +15

@Willem77 

Je krijgt mogelijk een andere, hier zal de Online router niet mee werken en de Zyxel zal dan niet werken via de mediaconverter van Online.

Je kan het beste wachten op de monteur die alles voor je installeert.

Ik heb nu helemaal geen mediaconverter. Gaat zo van glasvezelkast in de meterkast de router in.

 

Dacht dat het een kwestie was van router omwisselen.

Wel een gedoe. Als ik dit geweten had was ik niet overgestapt.

Reputatie 7
Badge +15

@Willem77 

Je zou wel een mediaconverter moeten hebben, wellicht zit hij op het glasvezelaansluitpunt? (Een zwarte Genexis).

Er bestaat ook een kans dat de huidige mediaconverter blijft zitten maar dat is pas zeker wanneer je het installatiepakket hebt.

Ja klopt. Ik heb even gekeken en heb een Genexis. Een witte.

Kan die blijven zitten?

In de doos zit een huawei converter.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Willem77 

Nee deze gebruikt Odido niet dus hij wordt vervangen.

Reageer