Skip to main content

Hallo. Ik kreeg een e-mail dat Tweak is overgenomen door Odibo.  Ik heb via e fiber het “glasvezelkastje” in mijn meterkast. Hierop moet nu in ieder geval het modem worden aangesloten.  Met Tweak en met de winkel van Odibo had/heb ik afgesproken dat de modem in mijn huiskamer moet komen en vandaar gedraaid naar mijn tv. Hiervoor moet via mijn kruipruimte worden gewekt en worden geboord door 2 vloeren. Nu lees ik dat Odibo dat niet doet of tegen betaling!!!  Ik heb dit vanmiddag (25/9)  in de winkel tijdens de bestelling afgesproken.  Als dit correct is, geen kruipruimtegebruik en boren is het bij mij niet mogelijk.  Graag een antwoord.

Hoi @Nummer22, goed dat je aan de bel trekt, sorry voor de verwarring ik helder dit heel graag voor je op! Als ik het goed begrijp heb je nu al een glasvezelaansluiting van Tweak? In dat geval hoeft alleen het modem van Tweak omgewisseld te worden met het modem dat je van ons krijgt, waardoor de opstelling precies blijft zoals die nu al is. Mocht je iets aan de opstelling willen veranderen, dan kan de installatiemonteur van Guidion dit voor je regelen. Op deze pagina vind je precies wat er binnen de installatie van Guidion valt: Installatie door een monteur. Wat er ontbreekt binnen de installatie zijn werkzaamheden in de kruipruimte en deze staan ook niet vermeld bij de meerwerkzaamheden. Dat komt omdat Guidion het aan de monteur overlaat of de monteur bereid is om in de kruipruimte te werken. Het beste kan ik je aanraden om dit te overleggen met Guidion, ook omdat zij een langere afspraak voor je moeten regelen om het meerwerk uit te voeren. Je kan contact opnemen met Guidion via 020-3232766 op:

Maandag tot en met donderdag: 9-21 uur.
Vrijdag: 9-17.30 uur.
Zaterdag: 9-17 uur.

Ik weet zeker dat ze goed met je mee kunnen denken! 😃


Dank voor de sneller reactie. Klopt wat je op hebt geschreven.  Ik heb nu alleen het kastje binnen  aangesloten namens Twea. . Nog geen modem e.d.  als ik vooraf een bericht krijg van jullie monteur dan zal ik daarop reageren. Boren zij niet (gratis) dan zal het allemaal niet doorgaan, wanneer wel dan ga ik met glasvezel en 2 mobiel abonnementen naar jullie.  

 

groet

 


hoi @Nummer22 ,

Guidion is de externe monteursdienst welke door Odido wordt ingezet om bij klanten de router te installeren.

Als je de webpagina over de installatie service leest dan zie je dat boren tegen een “ tarief van Guidion”  wordt uitgevoerd. Het is goed om extra werkzaamheden vooraf telefonsich met Guidion te overleggen. Dan kan de monteur de juiste gereedschappen meenemen.


 Eric,

 

bedankt.  De service van Tweak ging dus verder . .Zij zouden het in huis installeren tegen nul kosten.
 

Als het hier dus mogelijk wel geld gaat kosten dan zal ik het moeten opzeggen voor instaleren.   Het is nl voor Odido al heel gemakkelijk gemaakt. Het is al in huis, tot de meterkast.  
 

Als het verder dus geld kost zal ik de dienst niet afnemen.  Kun je als Odido dan niets aan te veranderen?  is bv jullie installateur nu al mee te delen dat er extra werk  kan zijn op kosten van jullie ipv de klant een oplossing?  
 

Overigens is het misschien ook wel mogelijk om de ziggo leiding eruit te halen en daarvoor in de plaats de Odido leiding te maken (mogelijk zeer eenvoudig?) maar wel via de kruipruimte 

 

graag een reactie   Als het niet kan wil je mijn toekomstig abonnement dan opzeggen  en mij dit bevestigen 

 


Hoi @Nummer22 ,

Je kunt helaas niet via het forum specifieke afspraken over jouw installatie maken. Odido betaald voor jou de basis installatie van de router en een tv decoder. De details staan in het document waar de moderator Cal naar verwees. De overige werkzaamheden vallen niet onder de basis installatie en dien je met Guidion af te stemmen en te betalen.  Het voordeel is dat als je belt met Guidio is dat je een ervaren monteurservice adviseur aan de lijn krijgt. Misschien dat die beter een inschatting van de kosten voor je kan maken.


Bedankt voor de reactie.  

Ik concludeer dat de aansluiting mij mogelijk dus extra geld gaat kosten tov de ooit overeengekomen afspraak met Tweak, dat weer door jullie is overgenomen. Voor mij is dat dan een achteruitgang. 
 

ik wil dan ook graag mijn abonnement dat ik gisteren in de winkel heb afgesloten opzeggen.  Ik ga dus morgen terug naar de winkel om het abonnement op te zeggen 

Helaas….   
 


Reageer