Skip to main content

Sinds vanochtend geen internet meer. Heb gebeld met de klantenservice, wat blijkt de verhuizing is al geactiveerd. Ze vertelde dat de status nu is: out of service op het huidige adres en geactiveerd op het nieuwe adres waar we pas over 5 weken gaan verhuizen.

Het klopt dat ik de verhuizing heb doorgegeven voor 2 november maar dit heb ik een week geleden gewijzigd, dus mijn fout is het niet,

Volgens de medewerker kan ik een hotspot instellen maar dat gaat moeilijk met een vaste pc zonder wifi…

Een nieuw abonnement gaat ook in voor een jaar, terwijl ik daar ook al mijn vraagtekens bij heb aangezien ze voor de rest niets meer kan doen voor mij: “ik kan het niet meer terugdraaien meneer”  zei ze.

Onacceptabel, we zijn teruggeworpen in het jaar 2005…

Dit moet echt snel worden opgelost want dit ligt helemaal aan jullie en een maand geen internet is geen optie,

Hoi @loek6000 , welkom bij de community.

Een verhuizing verplaatsen is wel een dingetje, de bestelling en werkorders naar de leverancier (b.v. KPN) worden aangemaakt als je jouw verhuizing opgeeft. Die kun je niet meer een week van te voren verplaatsen. De voucher geeft een echt Unlimited data hoeveelheid. Je kunt de sim ook in een ( 2e hands) 4g router stoppen.


Dank Eric maar de oplossingen die hierin worden aangegeven is het probleem aan de kant van de klant schuiven dat is onbehoorlijk als dat zo zal gaan. Ik zelf heb geen t- mobile abonnement voor telefoon dus aan een voucher heb ik ook niets. Mijn partner wel alleen nu ik dit schrijf verbaasd het mij dat de klant aan zijn lot word overgelaten, ik ben gewend dat het probleem word opgelost als het niet aan mij ligt, een belletje aan de klantenservice en dat ik zelf moet oplossen kan echt niet.


Mijn satelliet ontvanger is ook afhankelijk van internet, dus geen internet is geen beeld!


Vaak zie ik dat de moderators erg coulant zijn met de voucher. Mocht je in de gelegenheid zijn, dan zou je een prepaid simkaart kunnen halen en meestal vergoeden ze dan de kosten hiervoor, zodat je wel op internet kunt. Het is niet optimaal, maar het helpt wel iets om de tijd te overbruggen.


Dat is natuurlijk geen optie voor 4 weken:

  • Geen TV.
  • Geen Smart optie (we zitten vanavond letterlijk in het donker)
  • Geen internet voor vaste computers.
  • Op de laptops geen wifi internet.
  • Op smartphones geen wifi internet.

@loek6000 

Als je nog 5 weken zonder zit dan kun je misschien kijken of een maandcontract bij KPN een optie is?


Bedankt allen, maar dit moet T-Mobile zelf oplossen en niet de klant, je zal maar 1 maand verstoken zijn van de technieken via een netwerk. Ook mijn NAS is niet meer toegankelijk


Heb alweer gebeld, zou teruggebeld worden door “iemand boven haar” zoals ze zelf zei. Zonet weer gebeld want ook dat duurt…. Na 15 minuten te hebben gewacht wordt er gewoon opgehangen.


@loek6000 

Volgens een moderator is het terugdraaien helaas niet meer mogelijk, superzuur maar als KPN de lijn heeft afgesloten dan kan T-Mobile ook niks meer doen.


Hoi @loek6000 , welkom bij de community.

Een verhuizing verplaatsen is wel een dingetje, de bestelling en werkorders naar de leverancier (b.v. KPN) worden aangemaakt als je jouw verhuizing opgeeft. Die kun je niet meer een week van te voren verplaatsen. De voucher geeft een echt Unlimited data hoeveelheid. Je kunt de sim ook in een ( 2e hands) 4g router stoppen.

Jammer dat je geen idee hebt hoe dit werkt. Geeft nu niet Tm de schuld want je hebt de datum zelf aangepast.  Ik snap je frustratie wel en gelukkig wil TM ondanks niet hun fout je wel helpen oplossen. Ze laten je niet in de kou staan als ze het kunnen oplossen. Het is geen onwil maar soms onmogelijk 

Zo’n verhuizing wordt gelijk in gang gezet en is gewoon niet onmiddellijk terug te draaien.

Misschien hebben de moderators nog een 💡 idee. Maar dan moet je even op hun reactie wachten.

Succes en hopelijk kan iemand je helpen.


Alweer 2 keer gebeld met T-Mobile, alweer kreeg ik hetzelfde te horen, zelfs nog in de winkel van T-Mobile geweest (bleek kansloos)

Ook 1 keer gebeld met KPN maar hun hadden een ticket nodig vanwege technische problemen, daarna kunnen ze mij eventueel helpen alleen geeft een medewerker van T-Mobile daarin aan dat deze geen lijn gaat activeren vanwege de kosten die dan moeten worden gemaakt. Dus met andere woorden: T-Mobile doet iets, en de klant zit er mee.

Ik ben als sinds 8:15 aan het bellen tot aan 14:00, alleen maar in de wacht en uiteindelijk bereik ik niets. Krijg iedere keer hetzelfde antwoord: “ bekijk het maar klant “

Nog even ter verduidelijking: Ik heb een adreswijziging doorgegeven, maar wel onder voorbehoud, dat gesprek heb ik ook opgenomen (dit gesprek ga ik niet delen, is voor eigen gebruik) in dat gesprek geeft ik meermaals aan dat het allemaal nog niet zeker is DAT we gaan verhuizen, sterker nog, het is nog steeds niet 100% zeker. T-Mobile heeft zonder mijn weten de huidige lijn stopgezet en de ander geactiveerd zonder dat daar nu iemand woont. De planning was 2 december heb ik begrepen van een medewerker maar waarom het hier al op 2 november wordt gedeactiveerd is mij een raadsel, ook helemaal niet logisch.

Gaat T-Mobile mij nu echt een maand lang in het donker laten / verstoken van een levensbehoefte, mijn werk niet kunnen doen etc.???????


Zonet heeft een vriendelijke medewerker mij teruggebeld. Hij vertelde mij dat er een oplossing is: De bestelling / activering op het nieuwe adres wordt geannuleerd. Een nieuwe lijn word op het ‘oude’ adres weer ingesteld, dit moet dan wel worden gepached etc. Dus ziedaar, het kan dus wel degelijk. Alleen een afspraak tot deze handelingen kan ongeveer tot de 18de november duren, 16 dagen alsnog zonder diensten. Daarbij mocht dit gedaan worden dan wordt het weer een probleem op het nieuwe adres (als alles doorgaat) m.a.w. zo zien we maar weer, waar een wil is …… alleen ik snap dan weer niet dat alles zo formeel moet, ik bedoel, de kabels, kastjes etc. liggen / staan er al.

Kom op T-Mobile, regel dit nou, waarom moet ik in vredesnaam 16 dagen wachten voor een oplossing van een probleem die ik niet heb veroorzaakt.

En waarom reageert er geen enkele mod?


Ik zal het natuurlijk hier niet bij laten, we zitten nu hier letterlijk in het donker en T-Mobile kan wel, maar is niet van plan die extra stap te maken. Hoe ik daarbij kom? Eerst zegt een medewerker dat het überhaupt niet mogelijk is om de verhuizing te annuleren en de boel om te draaien en na een uur wordt ik gebeld en kan het wel opeens, al is dat over 16 dagen pas, dus het kan ook eerder, waar een wil is een weg.

Dank T-Mobile


@loek6000

Bedoelen ze met over 16 dagen niet een nieuwe jaarcontract? Vraag iig alles even goed na zodat je geen nieuwe ellende hebt met 2 abonnementen.


Er word zo moeilijk gedaan…. een jaarcontract inderdaad, maar dat geld voor het oude adres als voor het nieuwe (bij verhuizing) dat is geen probleem vind ik alleen de traagheid van aanpak. en over 16 dagen omdat er werd verteld dat de ontbonden connectie weer verbonden moet worden en dat kan pas over ongeveer 18 dagen, indien dit wordt ingevoerd heb ik weer een probleem op het eventuele nieuwe adres want er moet 1 maand internet dienst geboden worden…….. Intussen kan ik hier niets doen, kaarsjes zijn aangedaan maar romantischer word het niet…….


Ik denk dat ik ongeveer 10 telefoontjes heb moeten plegen, een bezoek aan een T-Mobile winkel en uren aan de lijn heb moeten smeken en bidden om voor mij iets te doen.

Dan maar vroeg naar bed, want het is donker en TM heeft mij totaal anders laten kijken naar de toekomst, verhelderend, jammer genoeg niet zo helder dat we hier iets meer licht in de kamer hebben.

Dank voor de service TM!


Dan laat je het internet op het nieuwe adres staan. Anders heb je 3x een jaarcontract.

Gewoon een nieuwe verbinding op het oude adres 


Ik ben er wel klaar mee, T-Mobile heeft voor mij definitief afgedaan. Wat een gedoe om problemen op te lossen, problemen die T-Mobile zelf heeft veroorzaakt en de klant mag letterlijk in de duisternis zitten.

Vanaf vandaag abonnement genomen bij KPN, een WERELD van verschil, klantvriendelijk, kennis van zaken en iemand die meteen uitsluitsel en eventuele problemen kan wegnemen (verhuizing wel of niet en wat er dan moet worden gedaan) daar betaal je dan wel iets meer voor maar goed, de service is dan ook veel beter.

Wat ik heel raar vond als ik met T-Mobile is dat er steeds werd gezegd dat ze het aan hun meerdere moesten vragen (want de technische dienst mocht niet “lastig gevallen worden”)

Dank u T-Mobile voor de SLECHTE service en de groeten!


@loek6000 Veel geluk bij je nieuwe provider.

Groetjes ik zie je wel verschijnen in het forum van de KPN 😅 vriendelijk tot je binnen bent!


@CrisTien 

Beter een soort service dan GEEN service.

Beter iemand aan de lijn die IETS doet, dan NIETS doet

Volgens de medewerkers van TM moest ik maar wachten tot ik verhuis, dat is toch geen optie, internet is tegenwoordig een levensbehoefte, daar houd TM totaal geen rekening mee.


Ik ben er wel klaar mee, T-Mobile heeft voor mij definitief afgedaan. Wat een gedoe om problemen op te lossen, problemen die T-Mobile zelf heeft veroorzaakt en de klant mag letterlijk in de duisternis zitten.

 

Gedoe die in de beginsel door jezelf zijn veroorzaakt door wijzigingen door te geven die onder voorbehoud zijn en pas enkele dagen voor de eerste verhuisdatum alsnog aan te passen.

Vergeet niet dat het hier gaat om een dienst alwaar fysieke handelingen voor moeten worden verricht, het is niet alsof je een adreswijziging doorgeeft voor je verzekering, bankrekening, mobiele telefoonabonnement wat dus in feite alleen iets is dat administratief hoeft te worden aangepast. Bij een internet aansluiting worden ruim van te voren medewerkers ingepland om het oude adres af te sluiten en vervolgens aan te sluiten op het nieuwe adres. Dit is dan dus ook de reden waarom internet providers in hun Algemene Voorwaarden vermelden dat je “tijdig” je verhuizing moet doorgeven, en tijdig is echt geen 7 dagen.

 

Vanaf vandaag abonnement genomen bij KPN, een WERELD van verschil, klantvriendelijk, kennis van zaken en iemand die meteen uitsluitsel en eventuele problemen kan wegnemen (verhuizing wel of niet en wat er dan moet worden gedaan) daar betaal je dan wel iets meer voor maar goed, de service is dan ook veel beter.

 

Bedoel je zoals hier vermeld wordt, of hun Facebook pagina, klachtkompas, klacht.nl etc? Zo zie je maar, ook bij andere providers komen dit soort issues (met verhuizingen) voor. Ongeacht het bedrijf is sales altijd ontzettend vriendelijk en welwillend (lang leve PR).

 


@Gerrit078 Dan had T-Mobile dit moeten aangeven dat dit überhaupt niet kan en dat is niet gezegd.

Natuurlijk zal ik met andere providers andere problemen ervaren dat is logisch, maar geen van wat ik tot nu toe heb meegemaakt was zo vreselijk als dit.


1,5 ster voor TM:

https://nl.trustpilot.com/review/www.t-mobile.nl


Kpn scoort gelukkig beter met een 1.6

https://nl.trustpilot.com/review/www.kpn.com

en Ziggo weer lager, een 1.4

https://nl.trustpilot.com/review/www.ziggo.nl

 

Dus wat zijn die trustpilot reviews waard?


@eric Misschien niets, maar zulke ervaringen heb ik nooit gehad met KPN, Ziggo, Xs4all etc.

 

Stel je even voor dat je door jouw provider letterlijk in het donker zit.