I switched from Ziggo to T-Mobile internet connection and was told that fiber optics is available in my house and that a connection is possible in my residency. I was told by T-Mobile that I would receive my modem two weeks before the installation. I received the modem a month ago and have not heard anything from T-mobile about an update of my order status, which is still “in behandeling”. Customer service is not giving me a valid answer. My previous contract has already ended in which I gave myself more than one month of time to switch, but apparently that is not enough time for T-Mobile to set up internet in my apartment. Please give me an update on my order as I am now without internet and can not afford to be without it.
Hi
What I will do to help, is contact our Fiber department right away and check what the exact status is and what you can expect. Two things can happen, they will either contact you later on this week by calling you, or they will give me an update and I will share this in this topic. Either way you will hear from us soon. Thank you so much for your patience. I will keep an eye on it for sure!
Same overhere, I also want to switch from Ziggo to T-Mobile Thuis so i ordered it a few weeks ago. I also have fiber in the home already (also Reggefiber /former Onsbrabantnet) but my order keeps ‘hanging’ in “bestelling ontvangen”. Can someone inform me how long it will take to get to the next “status- in behandeling” or how long total installation will take?
Idem hier, ik wil ook overstappen van Ziggo naar T-Mobile Thuis dus ik heb dat een paar weken geleden besteld. Ik heb ook al glasvezelkabel in huis in de meterkast(ook Reggefiber /voorheen Onsbrabantnet) maar mijn bestelling blijft 'hangen' in "bestelling ontvangen". Kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt om tot de volgende “status-in behandeling” te komen. Of hoelang het duurt voor dat gehele installatie is afgerond.
Hi
What I will do to help, is contact our Fiber department right away and check what the exact status is and what you can expect. Two things can happen, they will either contact you later on this week by calling you, or they will give me an update and I will share this in this topic. Either way you will hear from us soon. Thank you so much for your patience. I will keep an eye on it for sure!
Met een zelf aangesloten en door gidion goedgekeurde installatie wacht ik nog op het porteren van mijn vaste telefoon. In mijn T-mobile zie ik :
T-Mobile Thuis bestelling
Laatste update: 21-3-2023
-
Ontvangen
-
In behandeling
-
Installatiedatum bekend
De installatie
In je woning is nog geen glasvezelaansluitpunt.
Ik verzend dit bericht via de wifi van het T-mobile modem. Gaat hier duidelijk iets niet goed. Ik heb ook al een email gehad dat ea per 28-3 aangesloten is.
Hi
Als het goed is moet de telefoon het doen, alles ziet er goed uit aan deze kant. Zou je dit voor mij kunnen confirmeren?
ik heb een vergelijkbare situatie, in maart was glasvezel aangelegd tot aan mijn de voordeur.
Ik heb op 13 april glasvezel besteld, maar de bestelstatus pagina geeft geen updates sinds 17 april en ik heb ook niets ontvangen.
Hopelijk kunnen jullie iets zeggen over de verwachte leverdatum?
Hi
We hebben hier te maken met een nieuwe aanleg van glasvezel. In dit scenario kan je een bestelling bij ons plaatsen en wordt er een fictieve plandatum aangemaakt door de netwerkbeheerder. Als alles is aangelegd en klaar is om aangemeld te worden, moet er een afspraak ingepland worden met KPNNetwerkNL. Die afspraak kan je inplannen, via dit telefoonnummer: 088-0063744 - Maandag t/m vrijdag tussen 08.30 - 17.00 uur, om het af te laten maken. Zij regelen ook de verdere afhandeling van de aanleg.
Wat zijn de vervolgstappen?
Zodra de benodigde informatie is aangeleverd door de klant, dan zal KPNNetwerk een case aanmaken en de betreffende aannemer aansturen om te beginnen met de werkzaamheden. Hoe eerder deze case is aangemaakt, hoe sneller de klant zal worden opgeleverd. Voor alle tussentijdse vragen zoals de voortgang van het project, plandatum, wijzigen afspraken, oplevering kan de klant contact opnemen met KPNNetwerkNL.
Veelgestelde vragen
KPNNetwerkNL is al een keer geweest, waarom kan ik nog geen plandatum terugvinden?
Bij nieuwbouwadressen zal er altijd eerst een schouwing plaatsvinden. Dit betekent dat er een aannemer langs komt om te kijken of de vezel gemakkelijk naar binnen kan worden gebracht en op welke plek het FTU kan worden geplaatst. Deze afspraak is niet zichtbaar in onze systemen en is dus ook niet de uiteindelijke opleverdatum.
Hi
Als het goed is moet de telefoon het doen, alles ziet er goed uit aan deze kant. Zou je dit voor mij kunnen confirmeren?
Als ik met ons vaste nummer bel krijg ik een in gesprek toon. Als ik naar ons vaste nummer bel hoor ik een dame zeggen "Momenteel is dit nummer niet bereikbaar"
Hi
bedankt voor je toelichting!
Ik ga contact zoeken met KPNNetwerkNL. Ik vind alleen jammer dat dit niet eerder gecommuniceerd was door T-Mobile.
Hi
We hebben hier te maken met een nieuwe aanleg van glasvezel. In dit scenario kan je een bestelling bij ons plaatsen en wordt er een fictieve plandatum aangemaakt door de netwerkbeheerder. Als alles is aangelegd en klaar is om aangemeld te worden, moet er een afspraak ingepland worden met KPNNetwerkNL. Die afspraak kan je inplannen, via dit telefoonnummer: 088-0063744 - Maandag t/m vrijdag tussen 08.30 - 17.00 uur, om het af te laten maken. Zij regelen ook de verdere afhandeling van de aanleg.
Wat zijn de vervolgstappen?
Zodra de benodigde informatie is aangeleverd door de klant, dan zal KPNNetwerk een case aanmaken en de betreffende aannemer aansturen om te beginnen met de werkzaamheden. Hoe eerder deze case is aangemaakt, hoe sneller de klant zal worden opgeleverd. Voor alle tussentijdse vragen zoals de voortgang van het project, plandatum, wijzigen afspraken, oplevering kan de klant contact opnemen met KPNNetwerkNL.
Veelgestelde vragen
KPNNetwerkNL is al een keer geweest, waarom kan ik nog geen plandatum terugvinden?
Bij nieuwbouwadressen zal er altijd eerst een schouwing plaatsvinden. Dit betekent dat er een aannemer langs komt om te kijken of de vezel gemakkelijk naar binnen kan worden gebracht en op welke plek het FTU kan worden geplaatst. Deze afspraak is niet zichtbaar in onze systemen en is dus ook niet de uiteindelijke opleverdatum.
Ach hier hetzelfde aan de hand. Krijgt flyers ingegooid en mensen aan de deur om glasvezel te verkopen. Op 30 maart dan ook glasvezel afgesloten, krijg 2 afspraken om de kabels van de straat tot aan de deur te krijgen en om de kabel tot in de meter kast te krijgen. Daarna niets meer vernomen, wel nog het installatie pakket ontvangen. Na meerdere keren telefonisch contact blijkt dat de wijk kast niet gereed is en dit al sinds nov 2022 elke keer verschoven word. Nouja het zou 18 april dan eindelijk klaar moeten zijn .... nou dat is hem dus waarschijnlijk weer niet geworden. Gelukkig heb ik mijn huidige provider niet opgezegd, wel ben ik het denken om het nieuwe contract te annuleren bij tmobile. Of men adverteert met iets dat helemaal niet gereed is om zo al nieuwe klanten te krijgen, of het intreseert jullie gewoon niet als de desbetreffende partij dit al zo lang verschuift.
Ach hier hetzelfde aan de hand. Krijgt flyers ingegooid en mensen aan de deur om glasvezel te verkopen. Op 30 maart dan ook glasvezel afgesloten, krijg 2 afspraken om de kabels van de straat tot aan de deur te krijgen en om de kabel tot in de meter kast te krijgen. Daarna niets meer vernomen, wel nog het installatie pakket ontvangen. Na meerdere keren telefonisch contact blijkt dat de wijk kast niet gereed is en dit al sinds nov 2022 elke keer verschoven word. Nouja het zou 18 april dan eindelijk klaar moeten zijn .... nou dat is hem dus waarschijnlijk weer niet geworden. Gelukkig heb ik mijn huidige provider niet opgezegd, wel ben ik het denken om het nieuwe contract te annuleren bij tmobile. Of men adverteert met iets dat helemaal niet gereed is om zo al nieuwe klanten te krijgen, of het intreseert jullie gewoon niet als de desbetreffende partij dit al zo lang verschuift.
Zelfde verhaal hier in de Zuiden. Al sinds januari / februari (sinds ik de aansluiting in huis heb) wordt het elke maand weer verschoven omdat de wijkcentrale nog niet gereed is..
Ondertussen heb ik er geen hoop meer op dat het dit jaar nog iets gaat worden als ik heel eerlijk mag zijn (weer verplaatst van eind april naar eind mei).
ik heb op advies van
site geweest, daar staat dat vandaag de glasvezelkabel vanaf de voordeur door tot in mijn woning getrokken zou zijn, maar dat klopt dus niet.
Is het mogelijk om tijdelijk een modem met een dongle van T-mobile te krijgen totdat hierover meer duidelijk is?
Hi
Tjaaaa.. het probleem lijkt niet zozeer de klantenservice. Daar wordt voor gewaarschuwd maar die vind ik vergelijkbaar met andere providers. Ik vermoed dat de interne processen niet lekker lopen. En dat is veel erger.
Ik krijg vandaag een mail over mijn eerste rekening. Ik heb inmiddels een werkende verbinding, alleen de vaste telefoon doet het nog niet. Wordt aan gewerkt zegt telefonisch service. Volgens de status in mijn app is er in mijn woning nog geen glasvezelaansluitpunt.
Blijkbaar moeten er her en der nog zaken afgevinkt worden maar kan daar geen mens bij.
Update: de 'thuis' sectie in mijn app verwijst nu naar pagina's met volgende inhoud:
Oeps! Hier ging iets mis.
Je bent op een pagina die er even niet is.
Internet werkt gelukkig wel nog
De verwijzing naar mijn eerste rekening verwijst, heel terecht, ook naar zo'n pagina.
helaas heb ik nu het zelfde probleem, status blijft in behandeling maar installatie pakket is al binnen met instructie monteur komt eraan.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.