Skip to main content

Ik heb in maart glasvezel besteld. Door meerdere problemen is de glasvezelaansluiting pas in juli gelegd en komt morgen pas de installateur van Guidon om e.e.a. aan te sluiten.

Ik heb echter bij mijn aanmelding aangegeven dat ik gebruik wil maken van de opzegservice, maar ik hoor helemaal niks van Ziggo. Ik had toch in ieder geval een telefoontje met e.o.a. aanbieding verwacht van hen. Ik ben bang dat ik straks dubbel moet betalen omdat er (weer) een fout is gemaakt in de oplevering en de opzegservice niet is doorgekomen.

Er staat helemaal niks over als ik inlog bij Odido.

Hoe kan ik een dubbel aansluiting nog voorkomen?

Hoi @Choppy 

Als er al een glasvezel kastje hing, dan is het mogelijk om de opzegservice te gebruiken.  Als deze nog aangelegd moest worden, dan is de gevraagde leverdatum een wensdatum. Dan is een opzegservice niet beschikbaar. Dan dien je het oude abonnement zelf op te zeggen.

Hallo @Choppy 

Als je tijdens het bestellen kon kiezen voor de overstapservice dan moet het goed zijn.

Als er nog geen glasvezelaansluitpunt was dan kon je ook niet kiezen voor de overstapservice tijdens het bestellen.

Zodra Odido internet is aangesloten en werkt dan krijgt Ziggo een seintje om het abonnement te stoppen.

Hoi @Choppy 

Als er al een glasvezel kastje hing, dan is het mogelijk om de opzegservice te gebruiken.  Als deze nog aangelegd moest worden, dan is de gevraagde leverdatum een wensdatum. Dan is een opzegservice niet beschikbaar. Dan dien je het oude abonnement zelf op te zeggen.

Ik heb besteld via iemand aan de deur die aangaf dat het overstappen allemaal door T-mobile zou gebeuren. Maar dat blijkt dus niet waar begrijp ik. Een glasvezelaansluitpunt was er namelijk nog niet. Hoe kun je er dan voor zorgen dat je geen overlap (en dubbele kosten) hebt? Opzeg termijn is een maand en de afspraak met Guidion kun je nooit op datzelfde moment plannen.

Ik moet zeggen, wat een gezever met ODF, Guidon, T-mobile. Als Odido echt klantvriendelijker wil worden, moeten ze de afspraken in ieder geval allemaal in eigen hand houden. Nu is het zo dat de één niet weet wat de ander doet. Bestelling gedaan op 27 feb. Nog steeds geen aansluiting….

Hoi @Choppy, ik heb het direct nagekeken. Er is inderdaad geen overstapservice voor dit abonnement. Geen zorgen! Mocht Guidion of de netwerkbeheerder langs moeten komen, kun je dit plannen op de datum dat je voor het laatst Internet van Ziggo ontvangt. Zo voorkom je dubbele kosten. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! 😊

Dag Ishana,

Inmiddels heb ik zelf mijn Ziggo opgezegd. De laatste datum is 22 oktober. Ik kan een afspraak met Guidion inplannen op 2, 3, of 5 oktober…. Uiteindelijk geprobeerd Guidion te bellen, maar na 10 min in de wacht maar weer opgehangen.

Kun jij ervoor zorgen dat er iemand langskomt op 20 of 21 oktober. Ik hoor het graag!

Hey @Choppy, ik ben meteen voor je gaan kijken maar ik kan inderdaad hetzelfde zien als jij. Om een afspraak verder in de toekomst te maken zou je Guidion moeten opbellen. Zou je dit voorrangsnummer kunnen bellen: 020-3232767? Hopelijk lukt het om een afspraak in te plannen! 

Reageer