Opmerking over installatie ODF

  • 8 January 2024
  • 3 reacties
  • 72 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Beste medewerkers van Odido,

Aangezien ik heb begrepen dat dit het platform is waarmee ik wel een reactie kan krijgen op twee klachten, hierbij een beknopte opsomming:

  1. het heeft 9 maanden geduurd van aanvraag tot oplevering van de glasvezel, waarbij odido niets heeft gedaan om het proces te bespoedigen;
  2. uitvoering van de werkzaamheden door een onderaannemer van een onderaannemer binnen en buiten, daar heb ik foto’s van (tuin, gang en oprit);

Met vriendelijke groet,

D. Arslan,

Rotterdam

Cheyenne van Odido 3 maanden geleden

Hi @da1984, ik pak dit verder op! Je punten moeten zeker serieus genomen worden.

  • Over de oplevering en de duur hiervan kan ik niet veel delen. Begrijp me niet verkeerd, ik snap absoluut dat negen maanden lang wachten is. Als het gaat om een nieuwe glasvezel aansluiting zijn we volledig afhankelijk van de netwerkbeheerder/aannemer/onderaannemer. We delen daarom bewust geen vaste opleverdatum. Als wij een nieuwe verwachte datum van Open Dutch Fiber krijgen dan delen we deze met je via een e-mail en geven we je zo een update. Ons Fiber team zit dicht bovenop alle aansluitingen maar als we moeten wachten, dan is dat niet anders. Via deze e-mails en Mijn Odido houden we je echt zo goed mogelijk op de hoogte. Wanneer wij groen licht krijgen en de vezel is gereed, staan wij niet meer aan de zijlijn en gaan wij aan de slag met de installatie binnenhuis. Mijn excuus dat het voor jou lang heeft geduurd. Ik ben wel blij te zien dat je nu online bent!
  • Ik begrijp dat je een klacht hebt over de oplevering en werk van de aannemer. Heel goed dat je dit deelt, dit wil ik direct verder oppakken. Je mag de foto's hier delen, als je dat wilt. Wil je dit privé doen, dan kun je óf alles in een WeTransfer link zetten en via een privébericht naar mij sturen. Ook kan je ervoor kiezen om ons een privébericht te sturen via Facebook of X/Twitter. Daar kun je direct foto's delen. Vergeet hier alleen niet ook jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je bankrekeningnummer in te plaatsen.
     

Ik help je graag verder, alvast bedankt!

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Welkom op onze Community, ik kijk graag met je mee! @da1984 

Ik ben direct het systeem ingedoken om jou van antwoorden te voorzien. 

  1. De oplevering heeft inderdaad langer dan normaal geduurd. Dit komt doordat je van een DSL-verbinding naar een Glasvezel verbinding bent gegaan. Hiervoor moeten er allerlei dingen worden aangelegd en omgezet, waardoor het langer kan duren. 
  2. Je kunt hierover het beste contact opnemen met Open Dutch Fiber, de netwerkbeheerder, zij zullen dit voor je in behandeling nemen. Je kunt hun bereiken op 088-1633633 van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00. 

 

Hoi,

Hier kan ik weinig mee en hiermee geven jullie aan dit niet serieus te nemen.

  1. Dat is het hele punt en ik begrijp dat er dingen geregeld moet worden. 9 maanden is alleen erg lang. 
  2. De klacht is gericht aan Odido. Ik heb geen abonnement bij, noch een overeenkomst met open Dutch fiber. Dus ik spreek als consument het bedrijf waar ik een overeenkomst mee heb aan op de geleverde prestatie. Wat Odido doet met ODF als installateur of onderaannemer is uitsluitend een zaak. Odido levert de dienst die ik betaal. Kunt u mij anders wijzen op de artikelen uit de overeenkomst waaruit blijkt dat dit anders is? Dus nogmaals jullie moeten contact opnemen met ODF en mijn klacht in behandeling nemen. Ik plak hierbij de communicatie waarin jullie (toen het nog tmobile was) spreken over ‘We’: “Jouw Glasvezelaansluiting Bedankt voor je bestelling bij T-Mobile. Onze netwerkpartner is druk bezig met het plannen van de werkzaamheden om supersnel Glasvezelbij jou aan te leggen.We verwachten rond april - mei de Glasvezelaansluiting bij jou in huis te kunnen plaatsen. Let op: Dit is een voorlopige datum, de planning kan wijzigen afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd moeten worden. We laten je de definitieve datum voor het plaatsen van de glasvezelaansluiting in jouw woning zo snel mogelijk weten.
  3. Vragen?
    Heb je tussentijds vragen? Neem dan telefonisch contact met ons op via 0800 0092.

Gaarne contact over de klacht dan kan ik foto’s en documentatie aanleveren.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @da1984, ik pak dit verder op! Je punten moeten zeker serieus genomen worden.

  • Over de oplevering en de duur hiervan kan ik niet veel delen. Begrijp me niet verkeerd, ik snap absoluut dat negen maanden lang wachten is. Als het gaat om een nieuwe glasvezel aansluiting zijn we volledig afhankelijk van de netwerkbeheerder/aannemer/onderaannemer. We delen daarom bewust geen vaste opleverdatum. Als wij een nieuwe verwachte datum van Open Dutch Fiber krijgen dan delen we deze met je via een e-mail en geven we je zo een update. Ons Fiber team zit dicht bovenop alle aansluitingen maar als we moeten wachten, dan is dat niet anders. Via deze e-mails en Mijn Odido houden we je echt zo goed mogelijk op de hoogte. Wanneer wij groen licht krijgen en de vezel is gereed, staan wij niet meer aan de zijlijn en gaan wij aan de slag met de installatie binnenhuis. Mijn excuus dat het voor jou lang heeft geduurd. Ik ben wel blij te zien dat je nu online bent!
  • Ik begrijp dat je een klacht hebt over de oplevering en werk van de aannemer. Heel goed dat je dit deelt, dit wil ik direct verder oppakken. Je mag de foto's hier delen, als je dat wilt. Wil je dit privé doen, dan kun je óf alles in een WeTransfer link zetten en via een privébericht naar mij sturen. Ook kan je ervoor kiezen om ons een privébericht te sturen via Facebook of X/Twitter. Daar kun je direct foto's delen. Vergeet hier alleen niet ook jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je bankrekeningnummer in te plaatsen.
     

Ik help je graag verder, alvast bedankt!

Reageer