oplevering Glasvezel internet in Heemskerk

  • 20 June 2023
  • 14 reacties
  • 399 Bekeken

Ik heb en december 2022 mijn handtekening gezet om glasvezel internet van T-mobile te krijgen. Maar tot op heden 20-6 heb ik nog niet eens een kabel in huis. En waar ik ook aanklop. T-Mobile of ODF het blijft heel stil aan de andere kant. 

Ik kan heel goed begrijpen dat er soms dingen tegen zitten (vergunning, elektrische aansluiting enz enz) maar om je toekomstige klanten het bos in te sturen door elke maand een automatische email te sturen dat je nog langer moet wachten en dat je het daarna maar moet uitzoeken vind ik triest zeker voor z'n groot bedrijf als T-mobile. 

Ik zit er serieus over na te denken om te zeggen "zoek het maar uit met je glasvezel".

 

Zijn er meer mensen die dit ervaren of ben ik de enige?

Demi van Odido 10 maanden geleden

@PREATORIAN Ik kan mij heel goed voorstellen dat je staat te popelen om Glasvezel te ontvangen. De wijkcentrale bij jou is zo te zien wel al per maart dit jaar opgeleverd. Ligt de kabel bij jou wel voor de deur of ook nog niet? Mocht dit niet zo zijn dan is de aanleg nog niet af. Heb je wel al een glasvezelaansluitpunt in jouw woning en moet alleen de kabel naar binnen worden getrokken? Ik ga voor de zekerheid ook onze fiber afdeling op de hoogte brengen van jouw situatie. Hopelijk kunnen zij de situatie verduidelijken, zodat je weet wat je te wachten staat!

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +8

@PREATORIAN Ik kan mij heel goed voorstellen dat je staat te popelen om Glasvezel te ontvangen. De wijkcentrale bij jou is zo te zien wel al per maart dit jaar opgeleverd. Ligt de kabel bij jou wel voor de deur of ook nog niet? Mocht dit niet zo zijn dan is de aanleg nog niet af. Heb je wel al een glasvezelaansluitpunt in jouw woning en moet alleen de kabel naar binnen worden getrokken? Ik ga voor de zekerheid ook onze fiber afdeling op de hoogte brengen van jouw situatie. Hopelijk kunnen zij de situatie verduidelijken, zodat je weet wat je te wachten staat!

De glasvezel kabel ligt wel voor de deur maar ik heb nog niks in mijn huis

Reputatie 2

Hier hetzelfde verhaal.

Begin dit jaar kwam de deurverkoper.

Die vertelde dat T-mobile z'n eigen netwerk ging aanleggen naast dat van Delta Fiber en dat daarna de kabel zou worden gelegd om aan te sluiten op de huizen van de abonnees. 

Helaas geen updates ontvangen vanuit T-Mobile.

Bij een check online kwam een tijd terug Juni-juli als prognose voor de kabel aan huis. Helaas we zijn nu in juli belandt en geen datum beschikbaar. 

Een glasvezel check online geeft aan dat T-mobile het nu helemaal niet meer aanbied.

 

De gebrekkige customer service is voor mij een reden om het abbonoment af te zeggen. We zijn nu een half jaar verder.Liever zekerheid en meer betalen bij de concurrentie dan niet weten waar je aan toe bent. 

 

Gr een inwoner uit Heemskerk.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Lorenzo89, heel goed dat je jezelf ook meldt, heel graag voorzie ik je met de duidelijkheid waarnaar je verlangt! 😃 Ik wilde meteen je dossier induiken om de laatste status na te kijken, alleen heb je jouw T-Mobile voor thuis abonnement niet gekoppeld aan je Community account. Daarom raad ik je graag aan om mij via een privébericht de volgende gegevens door te sturen:

  • Postcode en huisnummer.
  • Jouw geboortedatum.
  • De laatste vier cijfers van jouw IBAN.

Ik ga hier heel graag voor je achteraan, hier wil ik je graag meer helderheid over geven!

Ik moet eerlijk zeggen dat als je de klantenservice belt je geen steek verder komt en dat je bij bijde bedrijven in de steek gelaten wordt.

Maar hier wordt het echt opgepakt. Ze komen nu 13 juli de kabel mijn huis in trekken en het aansluit pakket heb ik ook al in huis.

Mijn hoop is een beetje terug, .aar ben nog wel voorzichtig. Eerst alles werkend hebben enndan zien we verder

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @PREATORIAN, leuk om te horen dat er schot in de zaak zit en @Demi je goed heeft geholpen! 😃 Ik ben benieuwd hoe het bezoek verloopt de 13e, ik heb er vertrouwen in dat het helemaal goed zal komen.

Geniet nog van je weekend!

Ik heb en december 2022 mijn handtekening gezet om glasvezel internet van T-mobile te krijgen. Maar tot op heden 20-6 heb ik nog niet eens een kabel in huis. En waar ik ook aanklop. T-Mobile of ODF het blijft heel stil aan de andere kant. 

Ik kan heel goed begrijpen dat er soms dingen tegen zitten (vergunning, elektrische aansluiting enz enz) maar om je toekomstige klanten het bos in te sturen door elke maand een automatische email te sturen dat je nog langer moet wachten en dat je het daarna maar moet uitzoeken vind ik triest zeker voor z'n groot bedrijf als T-mobile. 

Ik zit er serieus over na te denken om te zeggen "zoek het maar uit met je glasvezel".

 

Zijn er meer mensen die dit ervaren of ben ik de enige?

Hier het zelfde probleem, vanaf November 2022 en nog steeds niets. Heb het ook afgezegd! Je word aan het lijntje gehouden met die automatische mails, trieste zaak!

Ik kaap even dit draadje. Ik zit namelijk in hetzelfde schuitje. Ik heb 6 januari een upgrade besteld van dsl naar glasvezel in Heemskerk, want ze hadden de glasvezel al voor de deur gelegd. initieel was de verwachte oplevering februari. en elke maand krijg ik nu een geautomatiseerde email dat het de maand erop wordt. Kan ik een realistische inschatting krijgen wanneer glasvezel voor mij wordt opgeleverd?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @thrust15 welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Op dit moment heb ik zelf geen informatie hierover maar geen zorgen, ik heb Fiber aan de mouw getrokken of ze jou een update kunnen geven over de oplevering. Ze gaan contact met je opzoeken, dit doen ze via de telefoon. Houd je telefoon goed in de gaten, hopelijk kunnen zij je een duidelijke uitleg geven en wellicht een datum!

Hier in Heemskerk (Rossinistraat) kabels in de grond,nog niet in de woning, volgens T-mobile deur verkopers kan het binnen een paar weken bij de woning naar binnen geschoten worden en aangesloten,er zijn tevens volgens hun al meerdere woningen aangeloten,mits ik bij hun bestelde terplekke,ik heb gevraagd om garanties of dat ook daadwerkelijk zo is maar die kreeg ik niet. Na contact TM die geven aan dat het niet eerder word dan 2 kwartaal 2024,die verkopers die er rondlopen zou helemaal niet moeten kunnen, vreemd omgang allemaal.

Zijn er misschien wel woningen die fysiek echt zijn aangesloten omgeving Rossinistraat-Breedweer?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @popje12345, welkom op onze Community!

Op dit moment is het enige wat ik kan zeggen houd onze postcode check in de gaten. Als je contact gehad hebt met onze klantenservice zal ik daar vanuit gaan. Ik neem aan dat zij alle gegevens gecontroleerd hebben? Aan de hand daarvan kunnen ze namelijk zien wanneer het voor het eerst mogelijk is dat je opgeleverd kan worden.

Hoi Preatorian,

 

Even de klok terug naar begin November 2022.

Met veel “bombarie” een brief in de bus van toen nog T-Mobile dat we glasvezel zouden krijgen.

Goed gelijk even gebeld en e.e.a. doorgenomen wat ik dan wilde hebben.

Vrij kort daarna gingen delen van de straat open en werd er glasvezel in de grond gestopt.

En toen begon het ‘zwarte pieten’ de woningbouw wil de glasvezel door de bestaande kabelgoot van Ziggo de woning in hebben (nee deze goot is niet van Ziggo maar van de woningbouw vereniging).

ODF mocht dat NIET doen via de gevel van de flat!

Dus de woningbouw  gaf aan dat ODF met een nieuw bestek moest komen. ODF zei dat ze dat al gedaan hadden. T-Mobile zei zei dat dat geregeld zou worden door ODF maar ODF zei dat T-Mobile dan eerste met meer geld over de brug moest komen omdat e.e.a. duurder zou worden.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Inmiddels gelezen dat wij hier niet de enigste zijn waar dit gebeurd.

Er zijn mensen die al mee dan 2 jaar de glasvezel uit de grond zien steken maar het nog niet in de woning hebben.

En dan die mailtjes...: “De verwachting is dat U binnen 2 maanden glasvezel in huis hebt”.

Dus… een maand of 3 geleden was ik er wel klaar mee.

Odido gebeld en met toelichting e.e.a. opgezegd.

Het kan namelijk nog wel eens een jaar (of langer) duren voordat ik glasvezel in de woning heb.

Tegen die tijd zal Ziggo wel Docsis 4.0 hebben geïmplementeerd en dan heb ik dus ook Gigabit up & down waarschijnlijk.

Ja, T-Mobile/Odido was/is goedkoper maar moeders de vrouw had er totaal geen zin in om e.e.a. om  te gaan zetten.

Ze zei: “Ja Odido is vooralsnog goedkoper maar ik vind het geen probleem om meer te betalen bij Ziggo.”

En zo geschiedde.

Begrijp me goed, wat ik nu van Ziggo heb werkt goed en zoals beloofd.

Alleen de upstream moet wel omhoog.

Ik heb mijn bestelling gedaan op 20 juli 2023 maar heb ook nog steeds niks, ik krijg elke maand een mail dat de verwachte leverdatum met een maand is opgeschoven, kan iemand checken wanneer ik nou echt internet kan krijgen? Ik moet anders bij een andere provider een jaar contract nemen want ik doe nu alles via 4G wat gewoon niet lekker gaat.

Reputatie 4

Hi,

Heemskerk is een “dingetje”…. Ik heb in december 2022 glasvezel aan de deur gekocht. 
Ik heb zelf (vaak) moeten bellen om de glasvezel in mijn meterkast te krijgen. Dat lukte in september 2023. Vervolgens blijkt de aannemer (Artemis) nogal wat fouten gemaakt te hebben. In mijn straat al 5 kruisingen in een distributiepunt, (Commandeurs). Ik zag regelmatig werkzaamheden in het donker bij het licht van een lantaarnpaal of telefoon uitgevoerd worden, dus het verbaast me ook niets. Anyway, mijn kabel was dus niet goed. 
Vervolgens kregen ODF en Artemis “ruzie” over wie de schade moest herstellen.  Ondertussen trok Delta ook nog wat kabels stuk en Odido…. kon niets anders doen dan lijdzaam toekijken.
In december 2023 kwam iemand van ODF onaangekondigd langs om wat metingen te doen en hij wist niet of en hoe mijn lijn gerepareerd was. En… in januari was mijn lijn opgeleverd en kon ik een afspraak met Guidion maken… Ik had ODF nog gebeld met de vraag of er niet eerst een end-to-end test gedaan moest worden, maar daar kreeg ik geen bevredigend antwoord op.
De 20e komt Guidion langs en ik heb er zegge en schrijfe 0% vertrouwen in…
Daarnaast, als er later een probleem ontstaat, komt ODF pas na 5 werkdagen eens kijken en is er een redelijke kans dat je weken met een hotspot opgescheept zit. 
Mocht in het hypothetische geval de 20 de lijn werken, dan teken ik alleen als de 400mbit gehaald wordt en een ping naar 8.8.8.8 onder de 10 msec zit. Vervolgens laat ik 24/7 wat software draaien om de lijn te monitoren. Pas als het vertrouwen boven die 0% uitkomt zeg ik Ziggo op.
Stekte met al jullie beslissingen.

Vriendelijke groet,

Paul

Reageer