Skip to main content

Oplevering glasvezel Den Haag Segbroek

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik heb in November 2024 glasvezel besteld, maar sindsdien gebeurt er niets. De status van mijn bestelling blijft steken op “bestelling ontvangen”. Ik heb een aantal keer gebeld, en krijg steeds een ander antwoord.

Wanneer kan ik een aansluiting verwachten?

Uitgelichte reactie

17 maart 2025

Hey ​@Wouter-42, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je zo snel mogelijk wordt opgeleverd, ik kijk daarom graag met je mee. Zou je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in je profiel willen zetten? Dan kan ik met je meekijken naar de oplevering en hopelijk meer duidelijkheid geven!

7 reacties

• is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 14 maart 2025

Ja klop ik heb meer een jaar geleden ook gevraagd en tot heden nog steeds nog niets blijft steken op bestelling ontvangen.

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 14 maart 2025

@Wouter-42 ​@jamestobert 

Hier zelfde probleem al sinds Oktober.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13531 reacties
  • 17 maart 2025

Ik wil natuurlijk dat je zo snel mogelijk wordt opgeleverd, ik kijk daarom graag met je mee. Zou je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in je profiel willen zetten? Dan kan ik met je meekijken naar de oplevering en hopelijk meer duidelijkheid geven!

• Auteur
  • 2 reacties
  • 17 maart 2025
Tommie van Odido schreef:

Hoi Tommie, ik heb de gevraagde info toegevoegd

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13531 reacties
  • 18 maart 2025

Bedankt ​@Wouter-42, ik heb je aanvraag kunnen bekijken. Het gaat hier om een nieuwe aanleg van glasvezel. De glasvezellijn moet nog naar binnen gebracht worden en het FTU moet nog geplaatst worden. Nieuwe aanleg van glasvezel kan lang duren, planningen kunnen worden verschoven en er zijn heel veel factoren waardoor het langer kan duren. 

Je ontvangt een brief van de netwerkbeheerder. In deze brief staat een voorgestelde datum en tijd waarop ze langskomen om de voorbereiding te doen voor de huisaansluiting. Als je reageert, komt de netwerkbeheerder altijd op het voorgestelde moment langs. Wil je het moment aanpassen, dan kan je de contactgegevens in de brief gebruiken. Of je kunt naar dit nummer bellen voor meer informatie: 073-2100143 op ma t/m vrij: 09.00 - 16.00.

1. De voorbereiding vindt plaats: er wordt in de woning gekeken hoe de glasvezelkabel naar binnen kan komen en waar het FTU wordt geplaatst (de 'schouw'). Deze stap is optioneel en afhankelijk van of er al een schouw heeft plaats gevonden in een vergelijkbaar pand/woning.
  2. De netwerkbeheerder legt de kabel aan tot de woning
  3. Er wordt een 2e afspraak gepland met de netwerkbeheerder voor het naar binnen brengen & plaatsen. (Ook wel HAS genoemd)

• Auteur
  • 2 reacties
  • 21 maart 2025

Bedankt voor de uitleg, ​@Tommie van Odido .

Ik kreeg net geen gehoor op het genoemde telefoonnummer, maar zou er prijs op stellen als Odido het voortouw zou nemen om mijn aansluiting te realiseren, en ik niet zelf met hun onderaannemers in de weer moet om de zaak vlot te trekken. Ik heb namelijk een contract afgesloten met Odido.

Daarnaast snap ik dat allerlei factoren de planning beïnvloeden, maar vooralsnog krijg ik de indruk dat er überhaupt geen planning is. Hoe moet ik dat rijmen met het beloofde “glasvezel beschikbaar” dat in November 2024 stond op de aanvraagpagina?

Mijn geduld begint inmiddels op te raken, ik zou graag op korte termijn een concrete (verwachte) datum van oplevering horen.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8704 reacties
  • 21 maart 2025

Odido heeft de bestelling doorgezet naar de netbeheerder.  Die zal nu de lijn gaan aanleggen naar jouw huis. De "hoera" brief uit november is om te melden dat een netbeheerder bij jou in de wijk glasvezel gaat aanleggen en dat Odido daar een internetdienst over kan leveren.

De netbeheerder is eigenaar en verhuurt lijnen aan dienstverleners. Net als bij elektriciteit heb je te maken met bijvoorbeeld stedin als netbeheerder en budget energie als dienstverlener.  Budgetenergie collecteerd de prijs voor de netbeheerder en rekent met hem voor de infrastructuur af. Dat doet Odido voor de glasvezel lijn. Maar de aanleg van elektriciteitkabels is gebeurd door een planning en door een aannemer van Stedin. Dat geldt ook voor de glasvezel. 

Effin,  ook een netbeheerder wil graag aansluitingen verkopen, dus die zal graag het laatste stukje aansluiting maken. Maar monteurs etc. zijn schaars en als je in een appartementcomplex woont, dan heeft de netbeheerder ook nog overleg en toestemming nodig van de VVE.

Zodra de glasvezel lijn bij jou is aangebracht krijgr Odido een bericht en zal dan automatisch de router versturen en een internetmonteur van Guidion aansturen om dat te komen installeren.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen