Skip to main content

[Update 8 juli 13:00] De vertraging in de leveringen is verholpen en de pakketten worden weer op schema uitgeleverd! Je ontvangt het pakket weer zoals gewoonlijk ongeveer een week voor de startdatum van jouw abonnement of het bezoek van de monteur.

Door de vertraagde leveringen hebben we rond de 1500 monteursbezoeken moeten herplannen. Dit, in combinatie met het hoge aantal nieuwe aanmeldingen van de 'Beter-stap-je-over weken', zorgt voor een flinke drukte bij onze monteursdienst. Hierdoor kan het zijn dat er niet direct een monteur beschikbaar is. Er wordt achter de schermen hard gewerkt om ook deze achterstand weg te werken en de verwachting is dat de afspraken eind juli weer volgens schema verlopen. Excuses voor de vertraging!

 


>Update 7 juni 15:00] Goed nieuws: we hebben het probleem met de leveringen opgelost! Onze excuses als je even moet of hebt moeten wachten op een pakket. We zijn blij dat jullie massaal overstappen en zien dat je bij T-Mobile Thuis beter af bent. Voor nieuwe klanten verloopt de oplevering zoals gebruikelijk zonder problemen. Mocht je ook nog willen overstappen, ga dan snel naar t-mobile.nl/thuis.


Door het grote succes van de Beter-stap-je-over weken is bij een aantal klanten het versturen van het installatiepakket of/en de afspraak met onze monteur vertraagd. We doen er alles aan om de installatiepakketten op tijd te verzenden en we zorgen dat je zo snel mogelijk online bent!

Je kan de status van de bestelling volgen via de statuspagina op url=https://thuismy.t-mobile.nl/]My T-Mobile Thuis
. We houden je daarnaast via dit topic op de hoogte, excuses voor het ongemak. Wanneer er updates zijn, informeren we jullie direct via deze weg!

 

 

 

Veelgestelde vragen


Wat gebeurt er met het abonnement bij mijn huidige provider?

 

 

Het kan zijn dat wij de oude provider al hebben opgezegd, voordat jouw pakket is gearriveerd. We zijn graag zo open en eerlijk mogelijk en doen er alles aan om het pakket zo snel mogelijk bij jou te krijgen. Er zijn verschillende situaties mogelijk, hieronder vind je meer uitleg over jouw specifieke situatie:

  • Nieuwe klant met Overstapservice vanaf een andere aansluiting Een overstap van DSL naar Glasvezel en andersom of van COAX/kabel naar Glasvezel/DSL - We stellen je huidige provider op de hoogte zodra je aangesloten bent. Tot die tijd blijft je abonnement bij je huidige provider doorlopen, je hoeft dus geen actie te ondernemen en je blijft gewoon online!
  • Nieuwe klant met Overstapsservice vanaf dezelfde aansluiting Een overstap van DSL naar DSL of van Glasvezel naar Glasvezel - We stellen je huidige provider op de hoogte zodra je aangesloten bent vanaf de centrale (we neem de lijn op die datum over). Het kan zijn dat je op dit moment het installatiepakket nog niet hebt ontvangen waardoor je tijdelijk zonder verbinding komt te zitten. Weet dat we met man en macht werken om dit voor je op te lossen!
  • Nieuwe klant zonder Overstapservice Een overstap zonder overstapservice - We stellen je huidige provider niet op de hoogte. Neem contact op met je huidige provider om de opzegging indien mogelijk uit te stellen zodat je in de tussentijd online blijft.


Wanneer ontvang ik nu mijn pakket?

Op dit moment bekijken we per dag welke pakketten er uitgestuurd moeten worden. We doen er alles aan om het pakket zo snel mogelijk bij je te laten bezorgen. Zodra het pakket onderweg is vind je dit vanzelfsprekend terug op My T-Mobile Thuis.

Samenvattend: We verwachten de bestellingen van eind mei deze week weer in te lopen. Vanaf volgende week hopen we weer op tijd uit te kunnen leveren met uitzondering van klanten die een TV Box met opnamefunctie hebben besteld. We zijn op dit moment nog aan het inventariseren wat de mogelijkheden voor uitlevering hiervan zijn.

Zodra er meer duidelijk is melden we dit uiteraard hier. We werken onafgebroken door om dit zo snel mogelijk op te lossen!


Wanneer kan ik de monteur verwachten?


Ook hier zijn we zo open en eerlijk mogelijk en zijn er verschillende situaties mogelijk:

  • Installatie - de installatie afspraak kan een aantal dagen afwijken van de wensdatum maar we verwachten hier geen grote vertraging. Heb je het installatiepakket nog niet ontvangen op de dag van de monteursafspraak? Dan kan je een nieuwe afspraak maken!
  • Storing - hier kan mogelijk vertraging ontstaan afhankelijk van de beschikbaarheid van monteurs in jouw regio. Uiteraard doen we er écht alles aan om de problemen zo snel mogelijk voor je te verhelpen!
  • Wifi - vanwege de drukte kunnen we niet altijd op tijd een afspraak inplannen. Maar gelukkig zijn de meeste Wifi problemen zelf op te lossen aan de hand van de tips in ons Wifi topic! Mocht het niet lukken, dan kunnen we met een versterker de Wifi proberen te verbeteren. Je krijgt de Wifi-versterker in bruikleen van T-Mobile, voor de periode van je abonnementsduur.
@koenvanderlinden Dan is dat inderdaad jammer genoeg geen optie. In het kader van klant-helpt-klant meedenken; Een andere optie zou zijn om tijdelijk gebruik te maken van internet van de buren. Niet mooi, maar wellicht een mogelijkheid om de periode te overbruggen en zakelijk geen last te krijgen.
@Rena_chan heb je ook backup liggen voor je elektra? Of je water voorziening? Nee, lijkt mij basis behoefte en dient goed geregeld te zijn.



De meeste kunnen heus wel even vooruit met mobiel hotspot. Maar zoals ik las dat iemand pin apparatuur heeft, is dat toch lastig.



Het probleem is dat TM het geweldige succes al ziet gebeuren, maar er naar mijn idee niet adequaat naar handeld. Daarnaast speelt transparantie en communicatie een grote rol.

En opmerkingen dat je bij nog niet ontvangen spul opnieuw een monteur mag inplannen is dan heel kort door de bocht. Huur maar extra monteurs in. Het is zo'n succes, er gaat veel geld verdiend worden. Nu dus ff pijn pakken IPV dat alle klanten volgend jaar weglopen.



Ik hoop van harte dat alle uitleveringen snel goed gaat lopen.
Dat is een aanname @koenvanderlinden. T-Mobile heeft met het grote succes twee grotere issues lopen. Dat werkt verlammend voor iedere organisatie en zorgt ervoor dat alle zeilen bij gezet moeten worden om alles zo goed mogelijk te laten verlopen. Dat is lastig, maar haalt niet weg dat de klantcommunicatie in dat geval essentieel is en daar zitten 'lessons learned' bij om dit beter te laten verlopen. Al kan ik je zeggen dat de superusers (medeklanten met expertises) en webcare er alles aan doen om dit voor de klanten op te lossen.



Helaas is het niet zo dat er een reserve blik met monteurs is. Voordat iemand met de juiste papieren is ingewerkt en de juiste autorisaties heeft bij alle partijen (ook netwerkbedrijf) is men weken verder. Er is wel een andere mogelijkheid. Ik raad aan om niet zozeer de links te gebruiken om een afspraak in te plannen, maar om te bellen met Guidion. Vaak geeft dit extra mogelijkheden tot inplannen. Zeker met het oog dat er veel gewijzigd moet worden met afspraken.

Maar ook daar wordt met man en macht gewerkt om iedereen zo snel mogelijk te helpen. Van 1 monteur weet ik dat hij morgen 16 afspraken voor installaties heeft in 10 uur. Puur om achterstanden in te halen en klanten sneller aan te sluiten. Er gebeurt soms meer dan er lijkt en we helpen graag verder.
Hi @koenvanderlinden, we hebben op voorhand al voor meer monteurscapaciteit gezorgd en meer ingekocht, hier wordt van te voren natuurlijk wel rekening mee gehouden. Maar dat het zo'n enorm succes zou worden hadden we van te voren niet voorzien. Zoals @TAVL zegt, 'lesson learned'. We zetten echt alles op alles om het in goede banen te leiden maar ik snap je frustratie, excuses hiervoor.
Ik wil nieuwe klant worden maar als ik dit zo lees zie ik wel erg veel klachten. Zou het T-mobile niet sieren om Post.NL er direkt uit te gooien en over te gaan naar een betrouwbare leverancier? Die zijn er genoeg. Of speelt hier iets anders? Heb zo mijn bedenkingen 🤔 Waarom neemt de monteur zelf niet het installatiepakket mee zoals bijv. KPN? En hoezo worden nieuwe klanten met technische problemen opgezadeld?



Daarbij:

'Het aantal klanten dat je noemt is echter niet helemaal correct. Het gaat om minder dan 1000 klanten die problemen ervaren met een vertraagd pakket. We zetten alle zeilen bij om al deze klanten binnen korte termijn alsnog hun hardware te leveren'.



Ik schrik hiervan. Ik ben zelf (technisch) inkoper en zou me dood schamen. Ben benieuwd hoe snel e.e.a. opgelost wordt.
Maar ook daar wordt met man en macht gewerkt om iedereen zo snel mogelijk te helpen. Van 1 monteur weet ik dat hij morgen 16 afspraken voor installaties heeft in 10 uur. Puur om achterstanden in te halen en klanten sneller aan te sluiten. Er gebeurt soms meer dan er lijkt en we helpen graag verder.



Bedankt voor jullie reactie. Goed om te lezen hoe ver medewerkers gaan, zoals de monteur, om het voor me kaar te krijgen. Dit soort concrete informatie geeft direct meer transparantie over de problemen en de oplossingen.
Helaas ben ik nu ook de dupe van de vertraging.

overstap van KPN naar tmobile. 14 contract beëindigd. 6 juni monteur langs komen. Nu heeft tmobile al doorgegeven aan KPN dat zei het overnemen per 6 juni. Nou sinds vanmorgen geen WiFi geen tv!! En dit kan tmobile niet terug draaien!!... belachelijk dit allemaal! Zou fijn zijn om zsm me pakket als nog te ontvangen!!
05-06-2019 contact gehad via de chat om te vragen waar het pakket bleef. Medewerker zou met spoed zorgen dat pakket op 06-05-2019 bezorgd zou gaan worden. De afspraak met de monteur staat op 06-06-2019 gepland tussen 14:00 en 16:00 uur

06-06-2019 pakket is bezorgd. Afspraak met monteur zou zijn tussen 14:00 en 16:00. Ondertussen

ontvang ik twee keer een vage mail van T-mobile



Beste heer van Broekhoven,



Je hebt een bestelling gedaan bij ons en we willen graag T-Mobile Thuis installeren. We hebben je nog niet te pakken gekregen om een afspraak te maken en we willen je natuurlijk nog steeds zo snel mogelijk laten genieten van T-Mobile Thuis!



Zou je contact op willen nemen met ons? Dit kun je doen door te bellen met onze Klantenservice op het telefoonnummer: 0800-0092 (gratis).



Heb je nog vragen?

Op onze Online Klantenservice vind je antwoord op veel vragen. Of vraag het aan onze specialisten van de Community.



Met vriendelijke groet,



Team T-Mobile Thuis





Om 17:15 nog niemand geweest. Guidion gebeld en te horen gekregen dat monteur er bijna was. Er was een dubbele afspraak. Op de vraag waarom ik niet gebeld ben kreeg ik te horen ja het is druk hier. Inmiddels is het 18:00 uur en hang ik inmiddels al 15 minuten in de wacht bij de klantenservice en is er nog steeds geen monteur geweest. Ontzettend veel ellende gehad 1,5 jaar geleden met T-mobile Thuis en nog steeds is men blijkbaar niet in staat de klantreis goed in te richten.



Ik zou graag een passende compensatie ontvangen voor dit ongemak.



Ik verneem graag!
Fijn, vandaag mijn afspraak van morgenvroeg afgezegd omdat ik dus vandaag niet mijn pakket heb ontvangen. Zojuist een mail gekregen voor een nieuwe afspraak te maken voor de monteur en ja hoor wat ik al zou verwachten 24 juni de eerste mogelijkheid om een monteur te laten komen. ik baal hier enorm van. Gelukkig wel een compensatie gekregen dat ik een week onbeperkt online kan op mijn mobiel maar ja dan zit ik nog een week zonder
Vraag aan @Brian en / of @TAVL:

Klopt het dat als je gebruik maakt van de overstapservice dat je de overstapdatum nog kan laten verplaatsen? Indien het e.e.a. nog niet is afgesloten.

Mijn overstapdatum staat op dinsdag 11 juni. Aangezien ik nog geen bericht heb ontvangen voor het installatie pakket en het maandag ook nog eens pinksteren is, acht ik de kans klein dat het precies goed uit gaat komen.

Enig idee hoeveel dagen je voor overstapdatum nog kan aanpassen?
OK, Webcare leest hier dus mee. Mooi!

Het volgende (ik heb mijn grieven al geuit in een ander bericht hier op het forum, geen zin in herhaling)



Het volgende dus: monteur komt morgen rond 13 uur, pakket komt rond 18 uur. Mij is geadviseerd om morgen ZELF Guidion te bellen om te verzetten van 13 uur naar bijvoorbeeld 20 uur.



Als Guidion nou zegt "dat gaat niet", kunnen jullie er dan voor zorgen dat dat wel lukt?



--------- Aan T-Mobile: Graag antwoord op deze vraag ----------------



(is toch te gek dat IK die afspraak moet verzetten?? In dit geval moet T-Mobile alles-op-alles zetten om dat gewoon te regelen)
@Rena_chan heb je ook backup liggen voor je elektra? Of je water voorziening? Nee, lijkt mij basis behoefte en dient goed geregeld te zijn.



De meeste kunnen heus wel even vooruit met mobiel hotspot. Maar zoals ik las dat iemand pin apparatuur heeft, is dat toch lastig.






Het SLA van je basis behoeften aansluiting is toch heel anders dan voor je internet en telefonie. Alsnog hebben mensen die van niet zonder elektriciteit kunnen een manier van backup om hun benodigde apparatuur te laten draaien mocht iets er zijn. En water moer je altijd hebben thuis voor het geval dat iets fout gaat. Alleen denk je dan niet aan je werk maar aan overleven.



Er zijn andere manieren anders dan een hotspot. De mensen die ik ken die thuis werken en die echt van het internet leven, hebben twee dedicated verbindingen staan die via verschillende netwerken lopen.



Je hebt immers pin apparaten die een GPRS lijn hebben.



Dat is erg off topic, maar wel opvallend.
Hi @Anoeska1969,



Dan zit er inderdaad al schot in de zaak. Zodra PostNL meer informatie heeft, zal de status aangepast worden. Fingers crossed voor een snelle levering!




Inderdaad gisteren toch nog op de valreep mijn pakket ontvangen en net alles zelf geïnstalleerd.

Wel toch een kleine teleurstelling. De harddiskrecorder is duidelijk tweedehands, maar vooruit hij werkt, alleen het is wel een achteruitgang t.o.v. Telfort/KPN dat ik nu nog maar 2 opnames tegelijk kan doen i.p.v. 6 opnames tegelijk. Kwam meteen het probleem tegen omdat ik vanavond 4 programma's wilde opnemen die elkaar overlappen.

Ik ben wel dankbaar dat alles toch op tijd in orde is gekomen en ik in ieder geval online ben.
Goedemorgen @koenvanderlinden,



Ik durf het eerlijkheidshalve niet te zeggen, maar ga het voor je uitzoeken. Kom hier zo snel mogelijk op terug.
Dit is echt allemaal te erg voor woorden. Nu al weer mijn halve vrije dag naar de kloten..

Vanochtend van 10-11 aan telefoon bij Guidion, daarna TMT. Monteur afgezegd, er zou een nieuw ticket bij Guidion zjjn na half uur.

was er om 11:45 nog niet. Om 13:20 nog niet.

Kan ik dus WEER gaan bellen met TMT! Dit is de slechtse klantervaring die ik sinds lange tijd heb meegemaakt!



Nu WEER WEER WEER in de wacht bij TMT. start: 13:30

Dit is een gotspe!!!

13:48 er is contact...ticket was nog niet verzonden...gaan ze nu uitzoeken

13:54 nog geen antwoord. ze gaan het uitzoeken en mij terugbellen.

14:05 net teruggebeld. Was wel een aardige dame. ticket is er door. Nu weer wachten bij Guidion.

start 14:06 uitslag rond 14:15: vanavond gaat niet lukken. Morgen ook niet.






Inderdaad gisteren toch nog op de valreep mijn pakket ontvangen en net alles zelf geïnstalleerd.





Aha, kan dat, zelf installeren? Glasvezel? Ik ben handig zat met dat soort dingen.
Officieel mag het niet in verband met garantie. Mocht er iets kapot gaan, dan zijn de kosten snel honderden euro's. Het is dus niet aan te bevelen, maar het gebeurd wel.
Officieel mag het niet in verband met garantie. Mocht er iets kapot gaan, dan zijn de kosten snel honderden euro's. Het is dus niet aan te bevelen, maar het gebeurd wel.



OK, er zijn dus geen speciale verloopstukjes of iets dergelijks nodig?
Als er al een actieve aansluiting is geweest, dan zou het voldoende voorbereid moeten zijn. Dat is geen garantie op succes. Het werkt niet altijd zo. Pas in ieder geval op dat je geen glasvezelpunt open maakt en niet in de kabel kijkt.



De mediaconverter is een ander verhaal. Dit is af te bevelen en zou ik niet zelf mee aan de slag gaan.






Inderdaad gisteren toch nog op de valreep mijn pakket ontvangen en net alles zelf geïnstalleerd.

Aha, kan dat, zelf installeren? Glasvezel? Ik ben handig zat met dat soort dingen.




Hier geen glasvezel maar dsl, glasvezel zou ik niet zelf hebben gedaan
Hier ook ellende met niet geleverd pakket.



Ik heb op 24 april aangegeven over te willen stappen van Telfort glas naar T-Mobile glas. Incl. overstapservice, dat leek me handig om downtime te voorkomen. Afspraak gemaakt met Guidion voor 7 juni.



Ik had geen pakket binnen, dus ik ben maandag maar eens begonnen met bellen, en ik vreesde al dat er iets mis aan het gaan was. Via een supportmedewerkster vernomen dat de firma BNS de logistiek verzorgd voor T-Mobile, dus ik heb even heel assertief BNS gebeld en situatie uitgelegd. Kreeg een correct antwoord, waaruit voor mij bleek dat BNS zijn zaakjes wel in orde heeft. BNS had niet de juiste apparatuur om de bestelling uit te kunnen voeren, die moest van T-Mobile zelf af komen. Ze konden mij dan ook niet garanderen dat ik deze week mijn bestelling zou krijgen.



Ik in overleg met T-Mobile Guidion gebeld en de afspraak van 7 juni proberen te verzetten. De eerstvolgende gelegenheid was 28 juni!! Omdat ik dan op vakantie ben, is de afspraak op 12 juli uitgekomen. Enfin, een maandje wachten was het probleem niet. Immers, zowel T-Mobile als Guidion wisten mij te vertellen dat het signaal van Telfort pas eraf gehaald zou worden als T-Mobile daar opdracht toe zou geven.



Vanmorgen om 9:45 viel mijn signaal weg, en vermoedde ik al het ergste. Zowel Telfort als T-Mobile wijzen naar elkaar, lekker professioneel een klant helpen...NOT.



Gelukkig kreeg ik in in de postnl app een melding dat mijn T-Mobile pakket morgen gepland staat om te bezorgen. Helaas morgen niet thuis, dus maar even kijken of ik hem ergens anders kan laten bezorgen.



Maar ik vraag me af: ik kom van een glasvezelprovider af, dus zo heel veel zal er niet aangepast moeten worden in mijn meterkast. Ik maak gebruik van een eigen router (Netgear R7000/OpenTomato) dus volgens mij heb ik Guidion niet echt nodig. Kan ik de apparatuur van T-Mobile zelf aansluiten? Wanneer komt het T-Mobile signaal op mijn lijn?
Beste Meuk,

Ik kan mijn volgende afspraak ook pas 27 juni maken. Dit is NIET MEER TE GELOVEN!

Ik had gehoopt op vanavond of morgenochtend!



Ik krijg ook pakket vanavond binnen en wil dus ook zelf aansluiten. Moet ik zeker anders 20 dagen mijn telefoon als hotspot gaan gebruiken, want ook hier is internet gewoon afgesloten (ik hoor ze nog zeggen, twee weken geleden, toen ik de ellende al voelde aankomen: "nee meneer, dat zal nooit gebeuren").



Ik heb hier een kastje van Genexis met een golfvorm erin. Ik denk OCG-1012

Weet iemand of zelf aansluiten een mogelijkheid is?



Ik ben nu aan het zoeken naar deze mogelijkheid. Ben hier nu al weer vanaf 10 uur vanochtend mee bezig. Bedankt TMT.



Meuk vroeg: "Wanneer komt het T-Mobile signaal op mijn lijn?"

Antw: Volgens Guidion is mijn lijn actief na het afsluiten.
@KlantMetVraag wellicht is dit een handig topic voor jou en voor anderen die toch overwegen zelf glas aan te sluiten. Zo zijn er meerdere topics op dit forum. 🤐
Hoera! De lijn is actief! (postbode kwam rond 16 uur) Ik heb (weer) internet via glasvezel! Als ik had geweten dat zelf installeren ook mogelijk was dan had ik mij niet zo druk hoeven maken....Vandaag ook weer zoveel tijd mee kwijt...



Het enige moeilijke was dat rare modemkastje (Genexis) met beleid openmaken. Kunst zat er in om het een beetje open te wijken (buigen) en dan blauwe en groene connector naar beneden te drukken (loskoppelen dus). Daarna met meegeleverde connector (blauw op blauw) de Media Converter aansluiten, en modem. En voila.



P.S.: Mij is overigens wel aangeraden (Guidion en/of TMT) om toch een monteur langs te laten komen ivm garantie.
Hier voorlopig goed nieuw. Kreeg vanochtend bericht dat pakket naar Postnl sorteercentrum gaat. Zou morgen bezorgd worden. Net op tijd voor a.s. dinsdag.

Fingers crossed.