Hallo @Reelben
De datum waarop de Guidion monteur kan komen is ook de installatiedag, de monteur zal alles installeren en de verbinding administratief aanmelden.
Daarna kun je de Fritzbox aansluiten ipv de Zyxel en het T-Mobile/Odido profiel kiezen.
Hallo @Reelben
De datum waarop de Guidion monteur kan komen is ook de installatiedag, de monteur zal alles installeren en de verbinding administratief aanmelden.
Daarna kun je de Fritzbox aansluiten ipv de Zyxel en het T-Mobile/Odido profiel kiezen.
Ok bedankt, dan wacht ik eerst de monteur af met installatie.
Dan eens kijken met de Fritzbox
Ik heb vandaag de stoute schoenen maar aan getrokken.
Heb me odido pakket uit gepakt.
Alles opgehangen netjes, op paar snoertjes na.
Eerst de Huawei op gehangen onder de open Dutch Fiber,,, glasvezel er netjes en voorzichtig in gestoken.
Daarna modem opgehangen, patchkabel naar de Huawei.
Alles aan gezet,, modem ingelogd, en door lopen.
Alles werkt uitstekend
Alleen nu wil ik de coach kabel weg trekken en deze vervangen door netwerk kabel.
Makkelijk voor in de huiskamer.. Alles bekabeld
Dit is nog niet de goede weg. De router doet het misschien wel, maar je abonnement is nog niet administratief aangemeld. Je blijft dus in leverstatus. Dan kun je totaal niet bellen als er iets mis is. De klantenservice ziet dat je abonnement nog niet is opgeleverd.
Je zult of hebt een afspraaktool voor een bezoek van Guidion. Als je dat gewoon laat door gaan komt het wel goed. De Guidion monteur zorgt dat je aansluiting helemaal actief wordt aangemeld in de administratie.
Dit is nog niet de goede weg. De router doet het misschien wel, maar je abonnement is nog niet administratief aangemeld. Je blijft dus in leverstatus. Dan kun je totaal niet bellen als er iets mis is. De klantenservice ziet dat je abonnement nog niet is opgeleverd.
Je zult of hebt een afspraaktool voor een bezoek van Guidion. Als je dat gewoon laat door gaan komt het wel goed. De Guidion monteur zorgt dat je aansluiting helemaal actief wordt aangemeld in de administratie.
Hoi eric,
Ja dat klopt.
Maar ik ben ook altijd ongeduldig
Als ik een paar dagen langer moet wachten.
Alleen vier schroeven er in draaien en paar kabeltjes kan ik zelf er ook nog in klikken.🥳
De afspraak staat nog natuurlijk bij Guidion.
Deze komt op 26-9 langs.... Dan hoor ik gelijk of ik het goed heb gedaan.
Dan heb ik toch nog wel een paar vragen aan hem., over bepaalde dingen.
Komt goed
Toch werkt die zyxel met die Huawei best goed.
Beetje getest met snelheden, op alleen wifi... zit ik nog in de huiskamer.,
Rond de 800 a 950 down en up 500 a 650.
Heb ik bekabeld nog niet getest.
Morgen even kabel trekken
Hallo @Reelben
Toch nog een vraagje over de xgs pon module op open dutch Fiber.(zo open is het blijkbaar niet )
Is er geen één mogelijkheid om dit aan de praat te krijgen.
Ik had vandaag de fritzbox 5590 XGS-PON er aan gehangen.
Werkt goed,... Via Wan.
Alleen zou graag hem rechtsreeks aan willen sluiten,via de glazvezel module.
Nu heb ik vandaag de fritzbox met module...
Alleen geen glasvezel kabel er bij 🥳
Zit heel internet af te struinen.... alleen nog niks gevonden.
Ja bij fritzbox dat het alleen dan niet werkt bij alleen T mobile.
Hopelijk nu met odido hebben ze nog een mogelijkheid
Zou zo simpel moeten zijn... met op geven modem ID en of modulr... volgens de fritz site.
Maar we gaan nog rustig wachten, tot de kabel er is, wie weet vinden ze nog wat hiervoor.
Zal heel mooi zijn
Hallo @Reelben
Zie hier het kopje eigen ONT aansluiten voor meer informatie over het aansluiten van de Fritzbox rechtstreeks op het glasvezel.
Hallo @Reelben
Zie hier het kopje eigen ONT aansluiten voor meer informatie over het aansluiten van de Fritzbox rechtstreeks op het glasvezel.
Hallo Waqqas,
Bedankt voor de info
Ik had daar al een beetje zitten lezen.
Maar het zou dan toch mogelijk moeten zijn.
Op eigen risico dan...…Zo Ik lees....
Als je begrijpt wat de risico’s hiervan zijn, kan je via onze klantenservice een verzoek indienen om je eigen ONT te registreren. Binnen enkele dagen zal de T-Mobile ONT de verbinding verliezen. Vanaf dat moment kan je je eigen ONT aansluiten. Let er bij het aansluiten op dat je de glazen connector niet aanraakt. Dit kan de verbinding nadelig beïnvloeden.
... Dan lees ik...
Op ons eigen netwerk (GPON of XGSPON) kan je, afhankelijk van de verbinding, een GPON ONT gebruiken of een XGSPON ONT gebruiken.
Maar ga het morgen even proberen of één dezer dagen met de kabel 🥳
Bedankt voor de info
Avm zegt zelf dat XGS-PON nog niet mogelijk is. link (bij T-Mobile/Odido)
Ik heb de Fritzbox 5590 direct op glasvezel met GPON.
Doormiddel van het serienummer te klonen van de Huawei GPON ONT werkt dit perfect.
Bij een probleem kan ik zo de Huawei GPON ONT er weer achter doen.
Avm zegt zelf dat XGS-PON nog niet mogelijk is. link (bij T-Mobile/Odido)
Ik heb de Fritzbox 5590 direct op glasvezel met GPON.
Doormiddel van het serienummer te klonen van de Huawei GPON ONT werkt dit perfect.
Bij een probleem kan ik zo de Huawei GPON ONT er weer achter doen.
Hallo peter-keetfm,
Ja ze schrijven het wel dat het(nog) niet mogelijk is.
Jammer eigenlijk wel.
Maar die gpon ont is met Huawei HN8010Ts denk niet mogelijk.🥳
Dus zou ik het zo moeten laten, anders zou ik de andere module er in kunnen prikken.
Nu wou ik eens vragen nog bij Fritz service hoe het nu zit.... en of dit nog komt.
Omdat ze ook al de opvolger hebben 5690 dit jaar.
Maar we gaan nog een beetje spelen en lezen en kijken wat ze bij avm support zeggen.
En bij odido hebben ze misschien nog wat!
We wachten rustig af
@Reelben
De Huawei HN8010Ts is XGS-PON.
Je zou dan een Fritz XGS-PON SFP module nodig hebben.
Maar dit moet in het systeem geregistreerd worden.
En dan krijg je dat gehannes hoe.
Volgens ACM met de vrije router keuze zijn de service providers verplicht dat de ONT daar ook onder valt.
Ik ben blij dat ik op GPON zit nou mm.
Ik kan i.i.g. de Fritzbox direct op glasvezel aansluiten.
Ik had liever AON gehad dan deel je de glaslijn i.i.g. zelf niet.
@Reelben
De Huawei HN8010Ts is XGS-PON.
Je zou dan een Fritz XGS-PON SFP module nodig hebben.
Maar dit moet in het systeem geregistreerd worden.
En dan krijg je dat gehannes hoe.
Volgens ACM met de vrije router keuze zijn de service providers verplicht dat de ONT daar ook onder valt.
Ik ben blij dat ik op GPON zit nou mm.
Ik kan i.i.g. de Fritzbox direct op glasvezel aansluiten.
Ik had liever AON gehad dan deel je de glaslijn i.i.g. zelf niet.
@peter-keetfm dat is mooi hoe jii het hebt draaien met gpon
Ik kan nlet meer doen als afwachten en kijken of er wat mogelijk is met me XGS-PON module.
Jammer dat het niet zo simpel is...
Had hem vanmorgen aan gesloten en was de module vergeten
Vroeg om id nr zo ik snel even zag in het menu.
Heb nlet heel goed gekeken, omdat ik hem daarna op wan glazvezel heb gezet.
Omdat ik de kabel er niet bij had.
Nu weet ik dat het niet zal werken...?
Alleen Wie weet komt er een oplossing, en of antwoord hierover.
Zal mooi zijn