Opdringerige verkoop aan de deur

  • 13 May 2024
  • 1 reactie
  • 268 Bekeken

Vanmiddag is er een “glasvezel wijkadviseur" van Odido bij mijn moeder aan de deur geweest. Mijn moeder is 81 en technisch niet sterk onderlegd. De wijkadviseur gaf aan dat er glasvezel in de wijk is aangelegd, en dat mijn moeder dat nog niet in haar woning geactiveerd heeft. Volgens de adviseur was het activeren van glasvezel beter voor haar woning en werd dit binnenkort verplicht. Toen mijn moeder vervolgens aangaf dat ze tevreden is met Ziggo, haar huidige internet & tv-abonnement leverancier, vertelde de wijkadviseur dat Ziggo wordt overgenomen door Odido en dat ze er goed aan deed om alvast een Odido abonnement af te sluiten, want dit was goedkoper en verder zou er niets veranderen. Ook wist hij te melden dat de hele wijk al is overgegaan op Odido, omdat dit immers verplicht is, dus moet mijn moeder dat ook. Vervolgens ging hij allerlei vragen stellen over het aantal tv's in de woning, het type tv, of mijn moeder upload/streamt.. zelfs of ze een erotiek-pakket heeft. Mijn moeder weet hoe de tv aan en uit gaat, en daar houdt het wel op, en werd zeer ongemakkelijk door alle vragen waar ze het antwoord niet op wist.

Ik vind dit nogal wat. Aan de deur komen, aangeven dat glasvezel verplicht is en op een zeer opdringerige manier willen verkopen. Het hele gesprek staat gelukkig op videodeurbel, dus heb ik het nog rustig kunnen nakijken. Is dit een gebruikelijke manier van verkopen? Want alleen uit principe zou ik nu al adviseren om niet over te stappen.

Nora van Odido 2 maanden geleden

Hi @Jim420316, ik wil je ontzettend bedanken dat je jouw verhaal hier op de community doet. Ik schrik hier enorm van en dit is zeker niet de manier waarop de verkopers zich horen te gedragen. Ik wil dan ook mijn oprechte excuses hiervoor aanbieden. Het is voor je moeder ook zeker niet verplicht om over te stappen naar ons. Ik wil dit graag intern doorzetten, zodat we zulke situaties in de toekomst kunnen voorkomen. Wil je mij een privébericht sturen met daarin de postcode van je moeder? Dan kan ik dit gelijk verder doorzetten! 

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 5
Badge +5

Hi @Jim420316, ik wil je ontzettend bedanken dat je jouw verhaal hier op de community doet. Ik schrik hier enorm van en dit is zeker niet de manier waarop de verkopers zich horen te gedragen. Ik wil dan ook mijn oprechte excuses hiervoor aanbieden. Het is voor je moeder ook zeker niet verplicht om over te stappen naar ons. Ik wil dit graag intern doorzetten, zodat we zulke situaties in de toekomst kunnen voorkomen. Wil je mij een privébericht sturen met daarin de postcode van je moeder? Dan kan ik dit gelijk verder doorzetten! 

Reageer