Hi @Jim420316, ik wil je ontzettend bedanken dat je jouw verhaal hier op de community doet. Ik schrik hier enorm van en dit is zeker niet de manier waarop de verkopers zich horen te gedragen. Ik wil dan ook mijn oprechte excuses hiervoor aanbieden. Het is voor je moeder ook zeker niet verplicht om over te stappen naar ons. Ik wil dit graag intern doorzetten, zodat we zulke situaties in de toekomst kunnen voorkomen. Wil je mij een privébericht sturen met daarin de postcode van je moeder? Dan kan ik dit gelijk verder doorzetten!
Ik heb een soort gelijkverhaal en zit nu al weken met ellende van odido thuis.
Op 27 mei 2024 werd ik aan mijn deur benaderd door een verkoper van Odido met de vraag of ik wilde overstappen naar glasvezel. Ik heb aangegeven dat ik graag meer informatie per e-mail wilde ontvangen, zodat ik de verandering rustig kon bestuderen. Echter, tot mijn verbazing ontving ik op 30 mei 2024 een e-mail van Odido waarin stond dat mijn abonnement was omgezet naar glasvezel.
Vervolgens heb ik contact opgenomen met de klantenservice van Odido voor een mondelinge toelichting. Tijdens dit gesprek werd mij verteld dat het nieuwe abonnement ongeveer €25 per maand zou kosten en dat ik nog steeds een maandelijkse opzegtermijn zou behouden.
De aansluitdatum werd vastgesteld op 19 juni 2024 en op die datum heeft een monteur de glasvezelaansluiting bij mij thuis geïnstalleerd. Ook ontving ik op 19 juni 2024 een e-mail waarin stond dat ik officieel was overgestapt naar Odido. Echter, tot op heden heb ik geen schriftelijke overeenkomst ontvangen noch iets getekend dat deze verandering bevestigt.
Sinds de installatie heb ik herhaaldelijk problemen met de wifi-verbinding ervaren. De wifi heeft aanzienlijk minder bereik in mijn huis, valt regelmatig uit, en op mijn laptop duurt het meer dan 15 minuten om verbinding te maken, waarna deze vaak weer uitvalt. Ondanks de inspanningen van Odido om deze problemen op te lossen, zijn de resultaten slechts tijdelijk van aard geweest. Momenteel is het nog steeds niet opgelost en ben ik er zelfs achtergekomen dat mijn snelheid van mijn internet zonder toestemming is verlaagd en kan ik ineens geen espn meer kijken waar ik jarenlang naar heb kunnen kijken. Ik heb hier al weken slape loze nachten van en het lijkt erop dat ik niks kan dan braaf maandelijks betalen voor iets wat het niet naar behoren doet en wat ik nooit heb gewild. Opzeggen kan namelijk niet want ik heb zonder dat ik het wist een nieuw contract gekregen waardoor ik er een jaar aan vast zit.
Hoi @Reneewalinga ,
Wat bedoel je dat de snelheid zonder toestemming is verlaagt? Wat was het dan en wat is het nu?
Want het minimum wat Odid9 aanbiedt is 100/100 mbit. Dat is meer dana genoeg coor ESPN.
Wat gek. Mijn abonnement is omgezet naar glasvezel en de klantenservice wist mij te vertellen dat mijn snelheid van 100 naar 50 is gezet. Waarom dat gedaan is weet niemand.
Echt raar. 50 mbit bieden ze alleen nog aan op zakelijke internet verbindingen.
extra reden om nooit aan de deur een contract af te sluiten.
Zoals je boven kunt lezen, heb ik nooit een contract afgesloten aan de deur. Dat heeft Odido zelf besloten zonder mijn toezegging.
Hallo @Reneewalinga
Staat ook in je Odido account dat je 50 Mbps hebt?
Heb je al eens gekeken of het vervangen van de internetkabel tussen ONT en router voor verbetering zorgt of de router voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden ingedrukt te houden?
Waarom werkt ESPN niet meer, zie je een foutmelding oid?
Zoals je boven kunt lezen, heb ik nooit een contract afgesloten aan de deur. Dat heeft Odido zelf besloten zonder mijn toezegging.
klopt, ik had ook moeten zeggen dat je nooit het gesprek aan moet gaan aan de deur als iemand je iets aan wil smeren, die lui zijn zo vreselijk gehaait dat je niet eens met ze in gesprek moet gaan.
Ik kan al sinds Odido er is niet meer op mijn account. Ook hier heb ik al meerdere keren voor gebeld en ik krijg dan terug dat het een storing is. Ik ben langs de winkel gegaan om te vragen wat voor abonnement er nu is aangemaakt en toen vertelde zij mij dat over mijn snelheid.
de router is al meerdere keren gereset etc maar de technische dienst weet niet wat er aan de hand is. Het speelt ook pas sinds het glasvezel is aangesloten.
ja ESPN 2 zegt dat ik geen rechten heb om deze zender te kijken, ook dit is pas sinds glasvezel is aangesloten.
klopt, ik had ook moeten zeggen dat je nooit het gesprek aan moet gaan aan de deur als iemand je iets aan wil smeren, die lui zijn zo vreselijk gehaait dat je niet eens met ze in gesprek moet gaan.
Direct een poeier geven is de enige remedie.
Ook als ik naar bv de supermarkt ga. Die lui die een abo op een krant willen aansmeren spreken alleen ouderen aan. Mij hebben ze nog nooit aangesproken.