Hi @Roxxie23, welkom op onze Community!
Goed dat je hiervoor aan de bel trekt en onze klantenservice al hebt gesproken. Ik wilde een blik werpen alleen kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Zou je je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel? Deze is te vinden in Mijn Odido → Internet + TV abonnement → Meer → Mijn gegevens; bovenaan de pagina staat: Jouw Klantnummer: ABC12345. Dan kijk ik met je mee, alvast bedankt.
Dag Tommie van Odido,
Klantnummer aan mijn profiel toegevoegd!
Jullie spullen zijn in mijn meterkast goed aangesloten alleen ik heb geen juiste patch in de WC(wijkcentrale) waardoor ik nu geen internet heb. Waarschijnelijk dienen jullie KPN Netwerk in te schakelen voor de juiste patch met mijn huisadres en zal ik weer voorzien zijn van internet.
in 1e instantie zou ik ook al worden aangesloten op 1-12-2023 maar nooit geen monteur of iets gezien. Nu weer een (2e) afspraak staan voor de 18e December maar dan komt guidion weer , deze monteurs , met alle respect , kunnen niet in de wijkcentrale en heb ik dus niets aan.
Hey @Roxxie23, ik neem aan dat je zelf de installatie gedaan hebt? Dan zul je namelijk nog niet online komen. De monteur van Guidion dient de installatie te doen. Dan moet hij de lijn administratief actief melden voordat er internet op de lijn komt. Ik ga er vanuit dat je op 18-12 online zult komen! Is dit niet het geval? Trek dan nog een keer aan de bel. Dan help ik je graag verder.
Dat zou al zijn gebeurd op de 1e van December , ook de officiele aansluitdatum bij Odido.
ik heb daarna meermaals met de klantenservice gesproken over de activatie en volgens allen was dit al actief en zoals de helpdesk(Simone) telefonisch aangaf : een kwestie van omprikken.
Ik ga niet wachten tot de 18e op een monteur van jullie die vervolgens niks voor mij kan betekenen. Is er geen andere mogelijkheid om die lijn nu per direct te activeren? Druk op de knop?
ik zit nu immers compleet zonder en ga niet wachten tot de 18e om te horen te krijgen dat ze niks voor me kunnen doen.
Dat zou al zijn gebeurd op de 1e van December , ook de officiele aansluitdatum bij Odido.
ik heb daarna meermaals met de klantenservice gesproken over de activatie en volgens allen was dit al actief en zoals de helpdesk(Simone) telefonisch aangaf : een kwestie van omprikken.
Ik ga niet wachten tot de 18e op een monteur van jullie die vervolgens niks voor mij kan betekenen. Is er geen andere mogelijkheid om die lijn nu per direct te activeren? Druk op de knop?
ik zit nu immers compleet zonder en ga niet wachten tot de 18e om te horen te krijgen dat ze niks voor me kunnen doen.
Echt alles gaat fout bij Guidion qua ompatchen, bijna alle probleem op dit deel van het forum zijn patch gerelateerd. Echt bar slechte communicatie tussen Odido/Guidion en de Pop beheerder. Monteurs die eerste lijn robots zijn.
Hey @Roxxie23, het is inderdaad een kwestie van omprikken. Dit kunnen wij jammer genoeg niet voor je doen. Wat zou er gebeurt moeten zijn op 01-12? Op dit moment kan ik niks anders doen dan wachten tot 18-12 op de monteur van Guidion.
Hallo Tommie,
Inmiddels een tijdje verder (18-12) en het even een tijdje aangekeken maar inderdaad het was echt letterlijk een kwestie van omprikken in de wijkcentrale voor de monteur. Al voordat de monteur hier op de stoep stond had ik al een signaal en dus ook weer internet.
De monteur van Gideon heb ik deze ochtend op 18-12 letterlijk de deur gewezen en bedankt voor het omprikken. Dit moet mijn inziens toch anders kunnen en moeten?
Momenteel heb ik na de omzetting nog wel steeds mijn oude ”profiel” van 100/100 Mbps en niet de beloofde 1 GBPS. Zou jij hier eens naar willen kijken wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn?
Bedankt!
@Roxxie23 Super om te lezen dat je in ieder geval internet hebt! Ik help je graag verder om de verbinding te optimaliseren. Ik ben direct het systeem ingedoken om het modem voor je uit te lezen en gelukkig ziet de verbinding er top uit. Daarnaast meet ik een uitgaande verbinding van 1000 Mbps. Wel zie ik dat je al jouw apparaten hebt aangesloten op LAN 2, dit zijn er best veel. Kun je deze verdelen over de andere poorten en nogmaals de snelheid meten? Ik hoor graag wat de uitkomst is.