Skip to main content

01-11-2024 om 11.00

Guidion monteur geweest om overstap Online -> Odidio op te leveren. Glas werkt vanaf *** (bewerkt vanwege delen privégegevens) tot aan de KPN centrale tot aan de Odido switch. Er komt laser licht uit de kabel in de centrale. Niet werkend opgeleverd, want KPN was werkzaam in de centrale. Mogelijk zou het savonds wel werken na deze werkzaamheden, niet dus.

-------------------------------------------------------
05-11-2024 om 15:15: Gesproken met Fleur via de chat.

Doorgegeven:
Ik wil informeren naar de status van mijn gemelde storing van afgelopen vrijdag en gisteren. Vrijdag Guidion geweest om aan te sluiten, niet gelukt. Gisteren (2 man), een glasvezel monteur en iemand van KPN geweest, die de Nederlandse taal niet machtig zijn en dus niet konden overbrengen aan de technische man van Odido wat er aan de hand was. Resultaat; niet gelukt want het Odido patch paneel in de centrale is niet actief of defect (aldus Odido techneut aan de telefoon). Is deze inmiddels vervangen/ geactiveerd ? Verbinding via de chat plotseling verbroken, dus maar even gebeld.

-------------------------------------------------------
05-11-2024 0m 15:30 Gesproken met Kaily.
 
Morgen krijgen ze een update wat er gaat gebeuren. Kaily belt mij in de avond terug.
Indien KPN de (Odido) switch moet vervangen kan het 2 wkn duren, aldus Kaily.

Er is helaas niet terug gebeld door Odido (Kaily) :(

-------------------------------------------------------

07-11-2024 om 13:20 Gesproken met Sinem

Ticket was doorgezet naar de 'technische afdeling', maar nog niet opgepakt. Telfoon werd doorgezet naar de monteurlijn. Gesproken met Baki om 13:45 van backoffice (die sturen de monteurs aan)
Er is escalatie naar TSD onder Casenr. 74076510. Splitter (patch paneel) zal waarschijnlijk vervangen gaan worden. Morgenmiddag, vrijdag 08-11, even opnieuw informeren naar de status.

-------------------------------------------------------
08-11-2024 om 16.50 Gesproken met Erkan.

Opnieuw alles moeten uitleggen dat er in de wijkcentrale iets fout gaat op de Odido Splitter (patch paneel). Ik ben de eerste die hierop wordt aangesloten. Deze splitter is (nog) niet actief of defect!  Ik wilde weten wat mijn mogelijkheden zijn om over te stappen/ op te zeggen omdat hier 15 dgn voor staat. Echter gaat dit in, op moment van aanvraag, bij mij dus op 1 Okt. Ik zou worden doorverbonden Savedesk??? mbt informatie over de opzegmogelijkheden. Eraf gegooid, oproep beeindigd.

-------------------------------------------------------

Wie kan en gaat mij hier echt helpen? *** (bewerkt vanwege delen privégegevens)

Het  frustrende is dat niemand kan zeggen wanneer het probleem wordt opgepakt en ook echt wordt opgelost. Ik wil nog best een paar dagen wachten, maar niet weken, want dan ben ik weg bij Odido en kan ik mij aansluiten bij de rest van de ontevreden klanten die weken/maanden wachten tot Odido wordt geactiveerd in de wijkcentrale.

Wie O wie?

M.v.g.
Ariën
 

 

Hoi @leusdena, mijn oprechte excuses voor deze ervaring. Ik heb het meteen nagekeken en ik zie dat er op 11 november 2024 gepland is om dit op te lossen! Maar ik wil benadrukken dat ik je reactie volledig begrijp! Ik had het 't liefst anders gezien en dit is iets wat we intern mee willen nemen. Het is niet fijn om zo lang te moeten wachten, hier kunnen wij van leren. Voor nu dank ik je oprecht voor al je geduld en wens ik je toch een mooi weekend! Groetjes, Ishana


Dankjewel Ishana voor je reactie.

Laten we hopen dat het Odido paneel as. maandag echt geactiveerd wordt. Begrijp eerlijk gezegd ook niet dat dit niet standaard van te voren wordt geactiveerd na plaatsing van het patch paneel, maar pas als er iemand op wordt aangesloten. En zo te lezen ben ik niet de enige. Misschien wil je dit ook eens intern meenemen, scheelt veel gedoe bij jullie support afdeling denk ik.

Nogmaals bedankt en ik laat maandag 11-11 weer van mij horen. Anders heb ik weer een nieuwe voucher nodig.

 

M.v.g.

Ariën


Hoi @leusdena, bedankt voor je tip! We waarderen dit enorm en zullen het zeker intern meenemen. Ik hoor graag hoe het verlopen is! Groetjes, Ishana


Ik ben geen jurist maar volgens de wet kopen op afstand gaat de bedenktijd in als je het product fysiek in handen hebt.  Volgens mijn mening hier dus als de verbinding werkend als product is opgeleverd, niet het moment van bestellen. Volgens mij is de bestelling geen product.  bv bij een bedrijf als Bol.com gaat de bedenktijd in als je het aanneemt aan de deur of ophaalt bij een afhaalpunt en fysiek in ontvangst neem, dus niet de datum dat het daar is aangekomen. Althans dit is de wijze waarop ik deze wet interpreteer.


Hoi @leusdena, bedankt voor je tip! We waarderen dit enorm en zullen het zeker intern meenemen. Ik hoor graag hoe het verlopen is! Groetjes, Ishana

 

Dag Ishana van Odido, daar zijn we weer. Voor alsnog geen internet..

Vannesa van Odido gebeld om 16:40 en gevraagd naar een status update. Die gaf aan, het kan nog gebeuren vandaag want de monteurs werken tot 18.00 uur, dus ik bel, indien nodig, straks even opnieuw. Of weet jij meer?

Groet,
Ariën


Update:

Zojuist 11-11 om 17.20 ben ik gebeld door BAKI (monteurslijn) Odido.
Ze gaan het morgen tussen 7.00 en 8.30 uur oplossen.
We blijven hoop houden.. :)

Gr. Ariën


Het was te mooi om waar te zijn… 😪  Nog steeds geen verbinding!!

Ishana van Odido Ik ben onderhand wel klaar met Odido.
Ik laat mij niet nog langer aan het lijntje houden.😡
---
Toch nog 1x gebeld met Odido en gevraagd om door te verbinden met BAKI. Dit kan niet werdt mij verteld, ik kan u niet doorverbinden. Ik zeg, ik weet zeker dat dit kan, want dat deed uw collega ook. Ah.. het is me toch gelukt om u door te verbinden, momentje aub… 
Meeneer..?  BAKI is er niet en ik kan niemand van backoffice verder bereiken. 

BAKI had mij belooft mij op de hoogte te houden. Het is nu 16.25 en er is 3 uur geleden een update geplaatst in de ticket, maar men kan mij niet vertellen wat die update is. Wat een fijne Servicedeks is dit toch.

EINDE ODIDO


Oke laatste poging dan…

12-11-2024 om 18.45 gesproken met Jaswanp.
Uiteindelijk doorverbonden met Shaidy van 'Technische afdeling, escalatie'.  om 19.00.

BAKI heeft ticket met actuele update van vandaag 12-11 bijzich gehouden en dit is niet inzichtelijk voor Shaidy. Shaidy werkt morgen 13-11 tussen 15.00 - 18.15 en belt mij terug over de actuele status. Dan beslissen we of we verder gaan of opzeggen.


Eureka ! Het wonder is geschied 😅 Ik heb een actieve lijn en dus internet. ✌️

Iedereen bedankt voor de hulp en het meedenken.

Groet,

Arien


Hi @leusdena, dat horen we graag. Fijn om te horen dat het opgelost is! 


Reageer