Ik heb 2 dagen geleden (5 mei 2021) telefonisch contact gehad met de klantenservice van T-mobile Thuis.
Ik ga namelijk verhuizen en heb besloten om daar een andere provider te nemen, dus had ik wat vragen over de opzegging procedure.
Op 1 juni van dit jaar ga ik verhuizen en ik vroeg aan de klantenservice tot wanneer ik mijn internet en televisie kan gebruiken als ik vandaag (5 mei 2021) zou opzeggen.
Het antwoord daarop, was dat ik 1 maand opzegtermijn had aangezien ik al klant ben vanaf 2016/2017 en mijn contractduur van 1 jaar allang was afgelopen. Hij gaf aan dat als ik het vandaag op zou zeggen (5 mei 2021) het zou doorlopen tot en met (5 juni 2021) en dat ik dan alleen nog voor 5 dagen in juni zou hoeven betalen, want je betaald altijd vooruit en de maand mei is in de vorige factuur al betaald.
Dat was voor mij helemaal goed, dus daarmee ging ik akkoord en de opzegging zou in werking worden gezet.
Maar toen….
Toen kwam ik er de volgende dag achter (6 mei 2021) dat T-mobile mij al had afgesloten!! 1 dag na mij opzegging was dus alles stop gezet!
Ik heb toen direct s’ochtends de klantenservice gebeld en het bovenstaande verhaal verteld. De reactie die ik daarop kreeg heeft mij erg verbaasd en ontzettend boos gemaakt.
Er werd heel laks mee omgegaan en het was alleen; Sorry meneer, er is iets fout gegaan en u bent inderdaad afgesloten. Helaas kan ik daar niks meer aan veranderen, excuses voor het ongemak.
Ik vroeg toen hoe het mogelijk was dat zij mij 1 dag later konden afsluiten terwijl ik 1 MAAND OPZEGTERMIJN heb!
Daarop werd gereageerd met; dat is normaliter wel zo maar er is helaas iets mis gegaan en we kunnen het niet meer voor u aanzetten en u kunt ook niet gecompenseerd worden, want u bent in ons systeem sinds vandaag geen klant meer…
Toen brak mijn klomp.. Ik heb me netjes aan mijn contract gehouden en 1 maand van te voren opgezegd. Ik wilde namelijk niet mijn diensten per direct stopzetten. Als ik dat zou willen dat had ik wel op 1 juni gebeld!
Ik heb toen meerdere malen gezegd dat het mij niet uitmaakt hoe, maar dat zij mij weer moeten aansluiten of moeten compenseren!
Aangezien ik RECHT heb op 1 maand opzegtermijn en dus ook recht heb op nog 1 maand gebruik van de diensten waarvoor ik al betaald heb!!!
Dit was op geen enkele manier mogelijk volgens meneer en kon me voor de rest niet verder helpen…
Dit is echt crimineel gedrag! Als ik als klant mij niet aan de maand opzegtermijn houd, dan heb ik een probleem en kost me dat uiteindelijk veel geld. Nu zij zich niet aan de wettelijke 1 maand opzegtermijn houden kunnen ze dat gewoon doen zonder dat zij daar problemen mee krijgen, het hen geld kost of dat ze het voor mij oplossen. SCHANDALIG!!
Na meerdere keren geprobeerd te hebben om weer aangesloten te worden of om een compensatie te krijgen heb ik het opgegeven en opgehangen. Nadat ik ophing bedacht ik me opeens iets.
Ik heb natuurlijk afgelopen maand (april) al voor de maand (mei) betaald. Nergens staat of is mij gezegd dat ik het geld van mei nog terug krijg. Waar ik 100% recht op heb!! aangezien ik alleen van 1 tot en met 5 mei gebruik heb kunnen maken van de diensten en de rest van de maand NIET! Door een fout van T-mobile..
Ik heb nu geen internet en geen televisie en zo is mijn werk doen onmogelijk, dankzij de criminaliteit van T-mobile die zich NIET aan de 1 maand opzegtermijn houden waar ik recht op heb.
Ik ben iemand die nooit klaagt op dingen zoals dit maar dit gaat mij echt te ver. Er is een contract getekend, waarin staat dat ik 1 maand opzegtermijn heb. Ik heb dit nog dubbel gecheckt toen ik ging opzeggen en het dan vervolgens heel per ongeluk de volgende dag wordt stopgezet. Dat kan niet!! Als jullie in het systeem zien dat ik op 5 mei opzeg, dan kan het niet stoppen op 6 mei WANT IK HEB 1 MAAND OPZEGTERMIJN!! Jullie hebben er schijt aan, nemen niet jullie verantwoordelijkheid en als jullie daarop aangesproken worden, halen jullie je handjes er van af. Lekker makkelijk…
CONCLUSIE:
- Ik verwacht dat het bedrag wat ik heb betaald in april voor maand mei, zo snel mogelijk terug gestuurd wordt. (Ik heb minimaal recht op het bedrag van maand mei - de dagen dat ik wel gebruik kon maken van de diensten, 1 tot en met 5 mei, maar aangezien jullie zo schandalig met mij om zijn gegaan en jullie je niet aan het contract hebben gehouden, verwacht ik dat jullie die 5 dagen NIET in rekening gaan brengen).
- Daarbij verwacht ik dat jullie mij op nog een andere manier compenseren, want wat jullie doen is in en in fout!!