Beste lezer,
Gisteren, 04-11 heeft een installateur van Guidion bij ons glasvezel geïnstalleerd. Meer dan een maand geleden had ik de afspraak bevestigd via de link die ik per mail toegestuurd heb gekregen. Mijn partner heeft hier speciaal verlof voor opgenomen. Dit omdat het laatste tijdblok mogelijk tussen 16.00-18.00u was.
Het stelt mij dan ook teleur, dat mijn partner pas om 17.30u gebeld word door de installateur. Hij wist mijn partner te vertellen dat ze hem voor die dag teveel klanten gegeven hadden waardoor het onmogelijk zou zijn om, vooral op de laatste afapraak die dag, op tijd te komen. Als betreffende persoon dit al eerder ziet aankomen snap ik niet dat de klant niet tijdiger word ingelicht. Nu heeft mijn partner 2.5uur thuis gewacht.Vervolgens worden we gebeld omdat hij ons appartement niet kan vinden. Natuurlijk niks mis mee, mijn partner legt hem uit dat wij boven de winkels wonen in het centrum van leidse rijn. Als reactie krijgt mijn partner daarop 'oh, dus je vriendje maar werken en jij elke dag shoppen zeker?'. Dit schepte beiden onze verbazing.
Toen, uiteindelijk de monteurs langskwamen werd al snel duidelijk dat de kabel die getrokken moest worden vanaf de router naar de televisie, langer was dan 15m, namelijk 20m. Hiervoor moest bijbetaald worden. Volgens jullie tarievenlijst op de website kost deze extra 5m €4,50. Helaas heb ik hier €18 voor betaald. Ook citeer ik uit jullie tarievenlijst het volgende '...leggen de utp- en telefoniekabel op of langs de plint en maken hem vast'. Helaas moest ik voor de extra 5m wel 2x €17.50 uurloon betalen. Terwijl ze daar maximaal 5minuten extra mee bezig zijn geweest.
Toen de kabel eenmaal gelegd was, bleek de televisie geen signaal te ontvangen. Dit was te wijten aan het feit dat men de kabel te strak op de plinten geniet had, waardoor deze kapot gegaan was. Hierdoor konden ze weer helemaal overnieuw beginnen. Omdat dit een huurhuis betreft hebben wij ervoor gekozen om de kabel op de plinten te laten doen, en niet door de muur. Dit scheelde aanzienlijk in de kosten. Helaas moest dit wel onder de deur door in het washok, wat niet ideaal is. De monteur beloofde echter dat dit strak zou worden gerealiseerd op dit betreffende segment. Ook dit bleek bij wegkomst van de mannen zeker niet het geval waardoor het nu makkelijker voorkomt dat je er tegenaan stoot. Zie bijgevoegde foto's.
Dit zorgde ervoor dat de installeurs om 19.30u onze woning verlieten, nadat wij nog wel even €57 betaald hadden, ondanks op de factuur €55 staat. Hier kon de beste man helaas niks aan doen, we konden dit verschil wellicht terugvorderen via de T-Mobile klantenservice.
Dit alles zorgt voor een zeer onprettige eerste ervaring met T Mobile thuis. Wij vinden dat we op z'n minst financieel gecompenseerd kunnen worden voor de extra meerkosten, die in onze ogen niet gefactureerd hadden moeten worden. We begrijpen dat dit wellicht lastig gaat, omdat er aan Guidion betaald is dus daarom lijkt ons een andere optie om ons een aantal maanden niet te factureren voor de geleverde tv en internetdiensten.
Wij hopen van harte hier samen uit te komen, zodat wij nog lang met plezier klant kunnen zijn.
Alvast bedankt