Skip to main content

Ik heb meerdere keren vandaag mailtjes gekregen van zowel mijn oude provider ziggo, als van Odido als beoogde nieuwe provider.  

Mijn bestelling zou geannuleerd zijn (heb ik nooit gedaan?!), ik moest aanvullende info geven (die ik al eerder gaf!), het zou nu weer in orde zijn, en toch weer niet, of wel…., of niet…..?

Dit geeft niet heel veel vertrouwen ik mijn overstap?!

In MijnOdido-app staat nog steeds dat mijn bestelling geannuleerd zou zijn. De laatste service mail zegt “goed nieuws over je overstap”, maar zo’n mail kreeg ik al meerdere keren?!

Probleem is dat ik in het buitenland zit en niet gewoon ff kan bellen met de klantenservice…

Hi @Frank vH, dank voor dit topic! Goed dat je dit doet gezien je in het buitenland zit. Weet trouwens dat je ons wel vanuit het buitenland kunt bellen, het nummer is +316-24001200. Ik wil graag met je meekijken maar ik kan op jouw e-mailadres geen abonnement vinden en ik mis jouw klantnummer in je Community profiel. Ik wil je adviseren te bellen, of je klantnummer in je profiel te plaatsen. Deze hebben we via de e-mail met je gedeeld en staat bijvoorbeeld in e-mails die we je sturen. Het klantnummer bestaat uit drie letters en vijf cijfers. Succes en laat mij anders weten wanneer je klantnummer in je profiel staat!


Ik heb nu inderdaad het klantnummer kunnen vinden en toegevoegd. Hoop dat je daar iets mee kunt. 
had dit allemaal goed in gang gezet VOOR vertrek! 
bellen vanuit buitenland (Costa Rica) kost klauwen met geld! Inloggen in my Odido betekent tweetrapsverificatie en dus Sims wisselen! IZZY begrijpt echt niets van mijn vragen. Tijdsverschil en beperkt internet maakt het wel erg lastig om de klantenservice in de vorm van een echte medewerker te bereiken. 
als je iets kunt doen?! Graag 🙏!


Dat begrijp ik helemaal! @Frank vH Ik ben direct voor je gaan kijken en ik zie inderdaad dat dit abonnement is opgezegd. Waarom dit is gebeurd, durf ik niet te zeggen. Gelukkig vind ik wel een nieuwe aanvraag op jouw adres met een Klantnummer dat eindigt op 418. Je hebt hierover op 05-01-2023 een e-mail ter bevestiging ontvangen.


In mijnodido-app en -omgeving is daar niets van te zien. Over de annulering: ik heb dat NIET gedaan. Toen ZIGGO me feliciteerde met een berichtje dat ‘ik besloten zou hebben langer te blijven’ kreeg ik binnen 5 minuten een mail van Odido dat ze informatie nodig hadden om alsnog de overstap te regelen. Die info hadden ze al van mij gekregen. Het gaat dus mis in de processen van Odido zelf.

Een klantnummer met 418 is mij vooralsnog onbekend….

Moet ik er nu maar op vertrouwen dat het ‘allemaal goedkomt’?! Dit voelt echt als een slechte start met Odido!

IZZY is overigen gekmakend. Ik probeer steeds een chat met een medewerker te krijgen, maar IZZY blijft maar zeggen dat ik moet bellen. Maar dat kan niet zonder hoge kosten vanuit Costa Rica. Ik zal maar niet zeggen. wat voor nonsens reactie ik dan van IZZY krijg, maar goed, AI stat nog in haar kinderschoenen…. 
Bij ZIGGO kon ik een chat starten, en als een medewerker beschikbaar was, kwam vanaf dat moment een chat op gang. Ik voel me behoorlijk buitenspel gezet in de communicatie met Odido….


wie o wie van Odido kan en gaat mij helpen?

ik kan vanuit het buitenland ‘(costa rica) niet bellen zonder enorm hoge kosten te maken.

Ik wil svp een medewerker spreken of een chat kunnen openen met een adviseur.

Er is iets fout gegaan aan de kant van Odido met mijn overstap. Odido heeft toch ook belang dat dit opgelost wordt?

 


hoi @Frank vH ,

Als de bestelling is geannuleerd, dan is het toch de makkelijkste oplossing om de bestelling opnieuw te plaatsen? Kun je gewoon online doen.


hoi @Frank vH ,

Als de bestelling is geannuleerd, dan is het toch de makkelijkste oplossing om de bestelling opnieuw te plaatsen? Kun je gewoon online doen.

Beste Eric,

dank voor je snelle reactie, maar zoals je hierboven leest bij Teresa, zou er wel weer een nieuwe aanvraag lopen maar nu met een ander klantnummer. Die ik overigens OOK weer niet kan zien…. Vanwege een ander klantnummer?

Ik wil gewoon MET een ODIDO-medewerker de losse eindjes aan elkaar knopen en met een gerust hart er op vertrouwen dat het proces GOED op de rails staat.

Het is toch ook niet in het belang van Odido om straks meerdere aanvragen naast elkaar te hebben lopen? Hoe weet ik dat een nieuwe aanvraag wel goed terecht gaat komen? Mijn vorige aanvraag leek ook een maand lang goed te gaan, totdat…..om onduidelijke redenen de aanvraag door Odido (hogere machten?) werd geannuleerd?! 


Hi @Frank vH, dank voor dit topic! Goed dat je dit doet gezien je in het buitenland zit. Weet trouwens dat je ons wel vanuit het buitenland kunt bellen, het nummer is +316-24001200. Ik wil graag met je meekijken maar ik kan op jouw e-mailadres geen abonnement vinden en ik mis jouw klantnummer in je Community profiel. Ik wil je adviseren te bellen, of je klantnummer in je profiel te plaatsen. Deze hebben we via de e-mail met je gedeeld en staat bijvoorbeeld in e-mails die we je sturen. Het klantnummer bestaat uit drie letters en vijf cijfers. Succes en laat mij anders weten wanneer je klantnummer in je profiel staat!

Hoi @Cheyenne van Odido of @Teresa van Odido ,
Ik heb mijn klantnummer toegevoegd. Teresa heeft ergens een nieuwe aanvraag van mij gezien met een ander klantnummer, maar die is mij onbekend. Ik heb wel mailwisseling met Odido gehad op 5 januari naar aanleiding van annulering, maar ik zie geen ander klantnummer en ik zie ook niet in mijn Odido dat een nieuwe aanvraag loopt. 
@eric Stelt voor om dan maar weer een nieuwe aanvraag voor overstap te starten maar dat kan toch niet de bedoeling zijn terwijl er mogelijk nog een aanvraag loopt?!

Ik zou graag met een adviseur / medewerker in een keer alles recht willen zetten. Kan iemand van jullie daar een rol in spelen?


@eric Ik heb je advies opgevolgd…. Dit is wat ik krijg als ik een nieuwe bestelling plaats:

“Op 10-01-2024 heb je een bestelling geplaatst bij Odido voor thuis. We kunnen de bestelling niet verwerken en hebben daarom de bestelling geannuleerd. Hieronder lees je meer.
Waarom is mijn bestelling geannuleerd?
We zien dat je al klant bent op dit adres. Wil je je huidige abonnement wijzigen? Dit kan gemakkelijk via Mijn Odido. Toch liever telefonisch contact? Je kan ons bereiken via 0800-0092.
Vragen? Vragen!
Kijk voor een antwoord op je vraag op odido.nl/service of vraag het aan onze specialisten op de Odido Community odido.nl/vragen. Liever iemand spreken? Bel ons op 0800-0092.
We staan voor je klaar,
Odido”

Maar ik kan niets in MIJN ODIDO wijzigen en er staat nog steeds dat ik een geannuleerd abonnement heb….


Hi @Frank vH, ik voorzie je van meer informatie!

Ik zie inderdaad dat je meerdere bestellingen hebt gedaan maar deze lopen niet door. Dit komt omdat er op 05-01-2024 een bestelling is geplaatst die goed doorloopt. Dit gaat inderdaad om het abonnement met klantnummer eindigend op 418. Check de e-mails die we op deze datum hebben gestuurd ter bevestiging van de bestelling. Dit abonnement is van jou! Hierop is ook al de Overstapservice aangevraagd en geaccepteerd door Ziggo. De gewenste opleverdatum van dit contract is 24-03-2024. Wij gaan samen met de netwerkbeheerder ons best doen dit te halen. Tot die tijd kun je gebruik maken van het Ziggo abonnement.

Heb je nog vragen of is er iets onduidelijk? Laat het mij weten!


@Cheyenne van Odido Dankjewel! Dit helpt en geeft vertrouwen, dat, ook al kan ik er nog steeds niets van zien in MyOdido, het aanvraag proces wel doorloopt.

Als je nog ergens mee zou kunnen helpen, dan is het het zichtbaar maken van deze aanvraag/dit abonnement in MyOdido. Of moet ik een nieuwe MyOdido aanmaken voor het nieuwe klantnummer?

Verder valt op dat in dit abonnement nog geen TV is opgenomen. Dat was ook met mijn eerste aanvraag het geval. Na telefonisch contact (toen ik nog in Nederland was) met een Odido-medewerker is toen ook TV hieraan toegevoegd. Misschien is daar de eerste aanvraag op geannuleerd?! Het is belangrijk dat bv bij Ziggo niet alleen Internet, maar ook TV en bellen wordt opgezegd!

Ik kan pas TV toevoegen als het abonnement op een juiste manier in MyOdido staat. Dus: dank voor het checken achter de schermen hoe het proces verloopt, nog fijner als ook mijn MyOdido up to date is…. En ik real time de vorderingen van de aanvraag kan volgen! Nogmaals dank en vriendelijke groet, Frank 


Hoi @Frank vH, ik help je super graag verder! In Mijn Odido is je abonnement ontkoppeld. Zou je opnieuw willen proberen je abonnement te koppelen? Zie je dan een actief abonnement verschijnen? Daarnaast wil ik graag TV voor je toevoegen. Zou je hiervoor TV Boxen of Mediaboxen willen en hoeveel stuks? Groetjes, Ishana

 

 


@Ishana van Odido Dank! 🙏  Dit heeft echt geholpen. Het is gelukt om mijn nieuwe bestelling erin te plaatsen. En inderdaad staat TV er nog niet bij! Ik kan dat ook zelf niet doen, want dat is nog grijs.
Wel staat er een waarschuwing dat TV pas kan worden toegevoegd als de bestelling is afgerond. Dat was de eerste keer in november/december ook zo. Het is toen na een telefoontje van mij naar de klantenservice toegevoegd. Maar die bestelling is toen door problemen in het proces geannuleerd geraakt…. Ik ben soms bang dat dat door het tussentijds toevoegen van TV gebeurd is.

Als jij het wel veilig kunt toevoegen, dan zou ik TV met twee mediaboxen erbij willen hebben. Als het beter is te wachten, dan is dat ook okay, als ik het maar weet. Bellen hoeft NIET toegevoegd.

Mijn enige zorg is nog dat bij de overstapaanvraag nu alleen internet wordt meegenomen, en Ziggo er van uit gaat dat ik TV bij hun af blijf nemen. Dat is NIET de bedoeling! Het hele Ziggo abo moet worden gecanceld.

Tot slot wil ik bij terugkeer in Nederland, half maart, ook nog mijn Vodafone prepaid omzetten in een mobiele abo van Odido of Ben, zodat ik ook van krantenvoordeel gebruik kan maken. 

Nogmaals dank 🙏 ! Het gaat de goede kant op!


@Frank vH Ik heb alvast TV en twee Mediaboxen aan je pakket toegevoegd, dit kan verder zonder problemen! 😀 Als je gebruik maakt van de Overstapservice dan zeggen wij het hele abonnement op, maak je dus geen zorgen. 

Super leuk om te lezen dat je ook geïnteresseerd bent in een Mobiel abonnement, die korting maakt het inderdaad extra aantrekkelijk! Ik ben zelf van de Internet + TV tak, maar mocht je vragen hebben voor Mobiel dan weet ik zeker dat @Pharwin van Odido of @Marciano van Odido je kunnen helpen. 


@Frank vH Ik heb alvast TV en twee Mediaboxen aan je pakket toegevoegd, dit kan verder zonder problemen! 😀 Als je gebruik maakt van de Overstapservice dan zeggen wij het hele abonnement op, maak je dus geen zorgen. 

Super leuk om te lezen dat je ook geïnteresseerd bent in een Mobiel abonnement, die korting maakt het inderdaad extra aantrekkelijk! Ik ben zelf van de Internet + TV tak, maar mocht je vragen hebben voor Mobiel dan weet ik zeker dat @Pharwin van Odido of @Marciano van Odido je kunnen helpen. 

 

@Teresa van Odido super bedankt 🙏! Het staat er nu allemaal goed in!! Nu nog op tijd de aansluiting van glasvezel in de straat bijtijds rond krijgen en de overstap voor mobiel bellen. We komen er! 😊👍🙏


Gaat helemaal goed komen @Frank vH, heel graag gedaan! 😀


Hi Frank, sorry voor de late reactie! Ik zie nu dat ik helemaal nog niet had gereserveerd. Is het gelukt met PrePaid of kan ik je nog ergens mee helpen of heb je nog informatie nodig over Klantvoordeel? Laat het me maar weten. Ik help je graag verder! 😄


Ha Marciano,

geen probleem. De bestelling loopt, al vind ik het nog spannend of de fysieke glasvezel van straat naar huis er op tijd komt te liggen.

Wat mobiel betreft. Van prepaid naar abo met nummerbehoud gaat heel snel begreep ik.

Ik pak dat op vlak voor of na onze terugkeer in NL. Pas twee weken na terugkeer volgt aansluiting op internet + TV dus vanaf dat moment gaat pas klantenvoordeel spelen.

Voor nul dus geen vragen.

 


Reageer